شناسه خبر : 104367
پنجشنبه 20 مهر 1402 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیروی انتظامی همدان دارای ۳۳۶ شهید، ۲۹ آزاده و ۶ جانباز قطع نخاع است

فاش نیوز - فرمانده انتظامی همدان گفت: نیروی انتظامی همدان دارای ۳۳۶ شهید، ۲۹ آزاده و ۶ جانباز قطع نخاع و بالغ بر ۴ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس است. تعداد شهدای دوران دفاع مقدس ۲۲۲  نفر و ۱۱۴ نفر هم در دوران بعد از جنگ در عرصه‌های امنیت است.

سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی همدان

به گزارش خبرگزاری ایکنا از همدان، سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی همدان، امشب ۱۸ مهرماه در سومین شب از اجلاسیه دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، اظهار کرد: شهدا با تأسی از مکتب عاشورا درس شجاعت، فداکاری، وفاداری و ایثار آموختند و در راه دفاع از این مکتب جانفشانی کردند.

وی افزود: امروز جوانان و فرزندان این مرز و بوم با نام‌ و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که رمز بقای انقلاب اسلامی است، در عرصه‌های بین‌المللی بر قلعه رفیع افتخار ایستاده‌اند. امروز آمده‌ایم که بگوییم شهدا از شما دور شده‌ایم من سال‌هاست راه را گم کرده‌ام شهدا دستم را بگیرید چراکه هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ است. 

امیری با اشاره به اینکه شهدا پهلوانانی بی‌ادعا بودند که از خود گذشتند و به خدا رسیدند، تصریح کرد: استان همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان  همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از بدو پیروزی و حتی قبل از پیروزی انقلاب از جایگاه رفیع و برجسته‌ای برخوردار بوده که گواه آن تقدیم ۸ هزار شهید ۱۸ هزارو ۵۰۰ جانباز و بیش از هزار آزاده‌ است.

وی ادامه داد: فرمانده انتظامی استان دارای ۳۳۶ شهید، ۲۹ آزاده و ۶ جانباز قطع نخاع و بالغ بر ۴ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس است. همچنین تعداد شهدای دوران دفاع مقدس ۲۲۲  نفر و ۱۱۴ نفر هم در دوران بعد از جنگ در عرصه‌های امنیت است. 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به شهدای اخیر نیروی انتظامی استان تصریح کرد: سرباز شهید مهدی رفیعی در درگیری با اراذل به درجه رفیع شهادت نائل آمد، همچنین سرهنگ شهید علی میرزایی حسین‌آبادی در درگیری با سوداگران مرگ به شهادت رسید و شهید حبیب حرم حاج حسین همدانی و شهیدان انتظامی ابوالفتحی، خرم رودی و آریافر در عرصه خدمت و دفاع از حریم امنیت کشور حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی استان همسو با ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان با حضور فعال در جلسات برنامه‌ها و اقدامات را پیگیری و اجرا کرده است؛ برگزاری ۸ یادواره شهدای انتظامی در مرکز استان و شهرستان‌ها، تجلیل از خانواده‌های شهدا،  انجام ۷۶۲ مورد دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران انتظامی استان؛ از جمله این اقدامات است.

امیری با تأکید بر دیگر اقدامات صورت گرفته این مجموعه، بیان کرد: تدوین وچاپ کتاب «قهرمان اسرار» زندگینامه شهید عروج‌علی شکری، بازنویسی کتاب «پلاک ۱۱۰» با موضوع فرهنگ‌نامه شهدای انتظامی استان همدان، فراخوان و جمع‌آوری عکس و وصیتنامه‌ها خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس ذیل کنگره، برنامه‌ریزی و دعوت از تعداد ۳۰ نفر از رزمندگان و پبشکسوتان دوران دفاع مقدس، بیش از هزار تصویر، کلیپ و مستند با موضوع شهدا در ستاد کنگره تولید و تدوین شده‌ است.

وی گفت: ساخت محتوا از زندگینامه شهدای انتظامی و بازنشر آن، انجام غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای انتظامی در سرتاسر استان، ساخت دو عدد تندیس پیکره شهید بروج علی شکری  یکی از آن در ستاد استان و دیگری زادگاه شکری نصب شده‌ است از دیگر فعالیت‌ها است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi