شناسه خبر : 104656
چهارشنبه 26 مهر 1402 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدافعان حرم «قدس» را هدف دارند

فاش نیوز - خیلی زودتر از آنچه فکر می‌شد این بیت شعر روز‌های اوج جنگ سوریه به ثمر نشسته است «هدف فقط رهایی عراق و سوریه نیست، مسیرم از حرم است قدس را هدف دارم» و همه آماده‌اند که واکنش جبهه مقاومت را به جنایت‌های رژیم صهیونیستی ببینند.

کد خبر: ۶۲۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۰ - 18October 2023
 

هدف رهایی عراق و سوریه، آزادی قدس بودگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ سال ۵۷ بالاخره انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید، هنوز ۲ سال نگذشته بود که جنگ تحمیلی صدام علیه ایران آغاز شد و آن‌هایی که در مکتب عاشورا پای جلسات امام رشد یافته بودند جبهه‌ها پر کردند.

زمزمه آزادی مسجد الاقصی و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود از همان زمان‌ها آغاز شد، روز‌هایی که آرمان و امید مردم را باورمند و غیور بارآورده بود و سد‌های بزرگ و ناممکن با ایمان و صبر و استقامت مردم درهم می‌شکست.

پیروزی در دفاع مقدس همه را به این باور رساند که با وجود تصویر قدرتمندی که از رژیم صهیونیستی به واسطه پیروزی در جنگ اعراب علیه اسرائیل شکل گرفته است، این اراده‌ها و ایمان است که بر هر قدرتی پیروز می‌شود. «باور» بزرگترین دستاورد دفاع مقدس که همه ناممکن و ناشدنی‌ها را ممکن و شدنی می‌کرد. ایران همچنان در جنگ با متجاوزین بعثی بود، اما قدس را از یاد نبرد، با این وجود پیر خمین اعلام کرد راه قدس از کربلا می‌گذرد و رزمنده‌ها تکلیف را بر ماندن در جبهه‌های دفاع مقدس دیدند تا دیر یا زودی که زمانش فرا برسد و فلسطین به دست مسلمانان آزاد شود.

سال‌های اخیر جنگی نیابتی در مرز‌های خاورمیانه شکل گرفت. داعش با خوی وحشیگری سرزمین‌های اسلامی را درمی‌نوردید و هدف حذف اسلام راستین را در سر داشت، رزمنده‌هایی از کشور‌های مسلمان گرد هم آمدند، «گروه‌های مقاومت» از نژاد‌های مختلف، اما با هدفی واحد و خدایی شکل گرفت. ماشین جنگی داعش و جبهه النصره‌ای که طی چند روز شهر‌های مختلف سوریه و عراق با به تصرف خود در می‌آورد به دست همین رزمنده‌ها مقاومت زمینگیر شد، کم کم صحنه نبرد تغییر کرد و پیروزی از آن جبهه‌ای شد که گروه‌های مقاومت ان را تشکیل داده بودند، «جبهه مقاومت».

جبهه مقاومت رفته رفته به همت فرماندهان غیورش، حاج قاسم‌ها و ابومهدی المهندس‌ها و سید حسن نصرالله‌ها به پیروزی‌های بزرگی دست یافت. در کنار این پیروزی‌ها پیروزی قبلی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل هم در کارنامه جبهه مقامت جا خوش کرد و مجموعه‌ای از قدرت و یقین به پیروزی را پیش چشم همگان به تصویر کشید.

عملیات «طوفان الاقصی» این روز‌ها طوفانی در دنیا به پا کرده و استقامت و ظلم ناپذیری را به جهانیان نشان داده و در کنار قساوت رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین امید به پیروزی فلسطین بر علیه اشغالگران صهیونیستی را قوت بخشیده. رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در صحبت‌های خود به نکته مهمی اشاره کردند و این غیرت گروه‌های مقاومت در صورت تشدید حملات به فلسطینیان و کشتار مردم غزه بود که آنان را برای مبارزه با اسرائیل مصمم‌تر و وارد میدان خواهد کرد.

تلاش‌های رزمندگان اسلام در دهه‌های گذشته، از دفاع مقدس تا جبهه مقاومت، خون دل خوردن‌های مسلمانان جهان در تماشای کشتار مردم غزه و آوارگی ۶۰ ساله فلسطینیان حالا در حال ثمر دادن است. جبهه مقاومت گویی آماده نبرد برای تحقق آزادی فلسطین شده. رژیم صهیونیستی بیش از گذشته مستاصل از پیشروی به غزه و در مقابلش مواجهه با نیرو‌های مقاومت است و از طرف دیگر عقب کشیدن و از هم پاشیدگی درونی خود. واضح و روشن، اما همان سخن چند سال پیش رهبر انقلاب است که «اسرائیل ۲۵ ساله آینده را نخواهد دید.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi