شناسه خبر : 104906
چهارشنبه 03 آبان 1402 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در واکنش به تروریستی خواندن «مقاومت فلسطین» از سوی رئیس ‌اتحادیه انجام شد

ترک نشست افتتاحیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی از سوی ایران و کشورهای اسلامی

فاش نیوز - هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به همراه بسیاری از کشورهای اسلامی در پی سخنرانی رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی علیه مردم فلسطین مراسم افتتاحیه را ترک کردند.

هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب‌رئیس ‌مجلس که برای شرکت یکصدوچهل و هفتمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی با شعار «اقدامات پارلمانی در جهت صلح، عدالت و ایجاد نهادهای قوی» و حضور در کمیته‌ها و برنامه‌های جانبی از ۱ تا ۵ آبان سال جاری در کشور آنگولا حضور یافته است، دوشنبه‌شب در مراسم افتتاحیه این اجلاس شرکت کرد.
در ابتدای این دور از اجلاس که با مشارکت بیش از ۱۲۰ کشور و مقامات مختلف از جمله رئیس‌جمهو، معاون رئیس‌جمهور، رئیس‌ مجلس و سایر مقامات کشور میزبان و چندین سازمان‌های بین‌المللی و ناظر برگزار شد، کارولینا سرکوئرا رئیس مجلس آنگولا سخنرانی کرد.
سپس چانگونگ دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس آسیایی به ایراد سخن پرداخت و پس از آن دوارتو پاچکو رئیس ‌اتحادیه بین‌المجالس جهانی سخنرانی کرد که در آن نسبت به تحولات اخیر موضع یکجانبه به نفع رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد و گروه مقاومت فلسطین را یک گروه تروریستی عنوان کرد.
در پی این اظهارات هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام ذوالنوری، مجتبی رضاخواه رئیس‌ شورای بین‌المجالس ایران در IPU، عباس گلرو دبیرکل شورای بین‌المجالس ایران در IPU، حجت‌الاسلام آقاتهرانی، غلامرضا نوری قزلجه، الهام آزاد، مصطفی طاهری و سمیه رفیعی و همچنین مهدی آقاجعفری سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در آنگولا و سفیر فوق‌العاده ایران در آفریقای جنوبی به همراه بسیاری از کشورهای اسلامی سالن افتتاحیه را به نشانه اعتراض ترک کردند.
پس از پایان سخنان رئیس‌«IPU» هیئت‌های پارلمانی کشورهای اسلامی به محل مراسم بازگشتند و واکنش شدیدی نسبت به مواضع اتخاذ شده علیه مقاومت ملت فلسطین نشان دادند. سپس مانوئل گونسلوس لوورنسو رئیس‌جمهور آنگولا طی سخنانی نسبت به وضعیت باریکه غزه ابراز نگرانی کرد و اعلام نمود تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از فاجعه بشری در نوار غزه باید انجام شود.
گفتنی است؛ در روز پایانی اجلاس مذکور رئیس‌جدید «IPU» از قاره آفریقا انتخاب خواهد شد.
حجت‌الاسلام ذوالنوری روز گذشته در نشست خبری پیش از عزیمت به اجلاس جهانی IPU و هیئت همراه، با اشاره به اهداف حضور در این اجلاس گفت: هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با حدود ۱۸ نفر عضو، متشکل از نمایندگان مجلس و برخی مقامات سیاسی در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در کشور انگولا شرکت می‌کند. وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ کشور برای حضور در این اجلاس اعلام امادگی کرده و در این اجلاس حاضر می‌یابند، افزود: ۵۰ هیئت در سطح رئیس ‌مجلس، ۲۳ هیئت به ریاست نواب رئیس‌ مجالس دنیا و مابقی هیئت‌ها به ریاست گروه‌های پارلمانی و یا رؤسای کمیسیون‌های روابط خارجی در این اجلاس حاضر می‌شوند.
به گزارش ایرنا، نایب‌رئیس ‌مجلس با بیان اینکه اتحادیه بین‌المجالس جهانی امسال با شعار «صلح، عدالت و تشکیلات قوی» فعالیت می‌کند، یادآور شد: ۴ کمیته ثابت و دایمی در اتحادیه پارلمانی کشورها وجود دارد و این ۴ کمیته نیز در حاشیه اجلاس جلسات متعددی را برگزار کرده و فعال خواهند بود.
ذوالنوری در اتحادیه بین‌المجالس:
IPU رژیم صهیونیستی یک خطر جدی برای تمام بشریت است
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب‌رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در اجلاس سالیانه اتحادیه بین‌المجالس IPU که در کشور آنگولا برگزار شد، گفت: فلسطین پاره تن اسلام است. امروز در دنیا مسلمانان با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو هستند ولی هیچ مشکلی دردآورتر از مشکلات نسل‌کشی مردم غزه نیست.
وی افزود:  ماجرای تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین و غزه ختم نخواهد شد اگر امروز اجماع مسلمین جلوی جنایت جنگی و نسل‌کشی را نگیرد و اگر فلسطین امروز نجات پیدا نکند هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی از شر رژیم صهیونیستی در امان نخواهند بود. امروز باید بدانیم رؤیای نیل تا فرات تنها بخشی از نقشه شوم رژیم صهیونیستی است.
ذوالنوری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک خطر جدی برای تمام بشریت است همان‌گونه که نه‌تنها مساجد و مدارس بلکه کلیسا و بیمارستان را بمباران می‌کند که خلاف همه قوانین بین‌المللی است 
وی اظهار داشت:  آمریکا و اروپا همه جهان نیستند امروز کشورهای اسلامی و عربی با وحدت می‌توانند یک اتحاد عظیم ایجاد کنند امروز کشورهای آفریقایی که مزه تلخ استعمار غرب را در طول تاریخ چشیده‌اند همراه کشورهای اسلامی و عربی می‌توانند باشند.
 به گزارش فارس، نایب‌رئیس ‌مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وحدت می‌توانیم صدای رسای مظلومیت فلسطین و انزجار ملت‌ها از نسل‌کشی صهیونیست‌ها را با صدور یک پیام امیدوار‌کننده از مجمع اتحادیه بین‌المجالس به جهان مخابره کنیم که نتیجه آن جلوی نسل‌کشی مردم فلسطین باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi