شناسه خبر : 104914
چهارشنبه 03 آبان 1402 , 15:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیوزویک: هولوکاست واقعی جنایات اسرائیل در غزه است

فاش نیوز - «اسرائیلی‌ها اکنون در حال ارتکاب سه کار از پنج رفتاری هستند که مشمول تعریف نسل‌کشی است.»
نشریه آمریکایی نیوزویک با متهم کردن اسرائیل به هولوکاست واقعی نوشت: راز سگال، استاد پیوسته «مطالعات نسل‌کشی» در دانشگاه استکهلم اخیرا در مجله «جوییش کارنتر» تاکید کرد که حمله به غزه، یک نمونه تمام‌عیار از نسل‌کشی است که در برابر چشمان ما رخ می‌دهد. به گفته سگال، تعریف نسل‌کشی در کنوانسیون دسامبر 1948 سازمان ملل درج شده که مربوط به جلوگیری از مجازات جمعی و ارتکاب نسل‌کشی به شکل پنج کرداری است که «به قصد نابودیِ کامل یا بخشی از یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی» انجام شود. مقامات اسرائیلی، قصد و اراده خود را روشن ساخته‌اند، همان‌طور که یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل از «جنگ با حیوان‌های انسان‌نما» سخن گفت و سخنگوی ارتش اسرائیل، هم گفت که «تاکید ما بر وارد کردن خسارت است و نه دقت بمباران‌ها.»
سگال گفت: باید بگویم اگر این یک عزم ویژه برای نسل‌کشی نیست، واقعا نمی‌دانم چه نام دیگری باید بر آن گذاشت. اسرائیلی‌ها اکنون در حال ارتکاب سه کار از پنج رفتاری هستند که مشمول تعریف نسل‌کشی است. آنها هزاران و هزاران بمب، از جمله بمب‌های فسفری، را ظرف چند روز روی یکی از فشرده‌ترین مناطق جمعیتی جهان می‌ریزند و انگیزه خود از این کار را هم پنهان نمی‌کنند. این در واقع کشتاری به قصد نسل‌کشی است.»
وی می‌افزاید: «اسرائیل همچنین صدمات جسمی و روحی جدی‌ای بر اهالی غزه وارد می‌کند و شرایطی را پدید می‌آورد که برای نابودی یک گروه از انسان‌ها با قطع آب، غذا و برق، بمباران بیمارستان‌ها و دستور به تخلیه‌های فوری مراکز درمانی، طراحی شده است. ما مجموع رفتارهای نسل‌کشی با قصد خاص را شاهد هستیم. اینها مطابق تعریف رسمی، نسل‌کشی هستند.»
به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از نیوزویک، سگال می‌افزاید: «رهبران غرب با توصیف حماس به‌عنوان «دیو»، لحن نژادپرستانه سران اسرائیل را تقویت می‌کنند. این لحن، یک حرکت حساب‌شده برای توجیه نابودی گسترده مردم فلسطین است که در بستر گسترده‌تر برای اشغال و مستعمره‌سازی انجام می‌شود.»
سگال افزود: تاریخ شرم‌آوری از بهانه قرار دادن خاطره هولوکاست وجود دارد که سیاستمداران اسرائیلی از آن برای توجیه، انکار و تحریف خشونت گسترده علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کنند. این کار همچنین به آنها امکان می‌دهد که نگرشی را جا بیندازند که اسرائیل را به یک استثنا تبدیل می‌کند و از هر مسئولیت و مجازاتی معاف می‌سازد. با این حال، حقیقت آن است که همه کسانی که مرتکب جنایت و نسل‌کشی می‌شوند، عملا قربانیان خود را خطرناک، شوم و غیربشری جلوه می‌دهند. این کاری است که امروز اسرائیلی‌ها با فلسطینیان انجام می‌دهند. ما باید صدای کسانی باشیم که گرفتار خشونت و نسل‌کشی هستند و باید برای جلوگیری هرچه سریع‌تر از این جنایات اقدام کنیم و برای انجام این کار، باید درک کنیم که در اطراف ما چه می‌گذرد و در برابر چشمان ما، چه رخ می‌دهد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi