شناسه خبر : 105017
یکشنبه 07 آبان 1402 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده پارلمان عراق:

آمریکایی‌ها باید از عراق خارج شوند در غیر این صورت هدف قرار می‌گیرند

فاش نیوز - یکی از نمایندگان پارلمان عراق هشدار داد که در صورت تداوم حضور نظامیان آمریکایی در این کشور همه مراکز نظامی آمریکا در عراق در معرض حملات خواهند بود.
در روزهای اخیر بارها از حملات پهپادی و راکتی به پایگاه‌های آمریکایی العمر، التنف، الشدادی، الحریر، عین‌الاسد در عراق و سوریه خبر آمده که البته طبق روال گذشته خبر چندانی از خسارت‌ها و تلفات این حملات توسط نیروهای آمریکایی منتشر نشده است. تنها اطلاعات محدودی از خسارت منتشر شده است، فاکس نیوز آمریکا مدعی شده است: «حداقل ۳۰ سرباز آمریکایی در حملات موشکی و پهپادی هفته گذشته شبه نظامیان طرفدار ایران در عراق و سوریه به طور جزئی زخمی شدند.» همچنین یک مقام آمریکایی نیز به پولیتیکو گفته است که ۱۹ نظامی این کشور در عراق و سوریه در نتیجه حملات پهپادی و راکتی یک هفته اخیر به ضربه مغزی (TBI) مبتلا شده‌اند. «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه (4 آبان؛ 26 اکتبر)، گفته بود: «می‌توانم به شما بگویم بین ۱۷ تا ۲۶ اکتبر [25 مهر تا 4 آبان]، نیروهای آمریکا و ائتلاف ۱۲ بار به صورت جداگانه در عراق و ۴ بار در سوریه توسط پهپادها و راکت‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند.»
در این شرایط، «احمد الموسوی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، از تداوم حملات به پایگاه‌های آمریکایی در عراق خبر داد. او گفت که آمریکا از طریق رایزنی با نخست‌وزیر عراق به دنبال فشار برای تداوم حضور نیروهای خود در داخل عراق و تضمین عدم خروج آنها است. وی افزود: «دولت آمریکا به خوبی می‌داند که ادامه حضور آن در داخل عراق و سرباز زدن از مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای خارجی از عراق، آن را در معرض حملات بیشتر گروه‌های مقاومت عراق قرار خواهد داد.» این عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد: «گروه‌های مقاومت به دولت فرصت داده‌اند و اینکه دولت از راه دیپلماتیک اقدامی انجام دهد و در صورتی که این روش جواب ندهد، همه مواضع و پایگاه‌های آمریکا به غیر از سفارتخانه، اهدافی برای مقاومت اسلامی عراق خواهد بود.»
آن‌طور که ایرنا نوشته است، از سوی دیگر «جبار عوده» از رهبران چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی عراق به المعلومه گفت: «تهدیدی متوجه مراکز دیپلماتیک در بغداد نیست. دولت توان حمایت از مراکز دیپلماتیک را دارد و تهدیدی علیه این مراکز وجود ندارد.» البته او افزود: «واشنگتن در راستای ترویج هراس در این زمینه حرکت می‌کند زیرا سفارتش در واقع به یک پایگاه نظامی بزرگ تبدیل شده است که همه توافقات بین‌المللی را نقض می‌کند.» عوده تأکید کرد: «آمریکا عامل بی‌ثباتی خاورمیانه و دیگر مناطق دنیا است و واشنگتن با حمایت از رژیم صهیونیستی غاصب و حمایت تسلیحاتی از این رژیم برای کشتار مردم غزه از سه هفته قبل، بحران را شعله‌ور می‌کند. تحرکات آمریکا برای جهانیان آشکار شده است.»
بهت‌زدگی آمریکا از میزان و دقت حملات به پایگاه‌هایش
همزمان با اوج‌گیری حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، نیروهای مقاومت در سرتاسر منطقه نیز به حالت آماده‌باش و دست به ماشه در آمده‌اند و طی روزهای گذشته پایگاههای ارتش اشغالگر آمریکا در عراق و سوریه بارها هدف حملات متنوع قرار گرفته است. روزنامه الاخبار، چاپ بیروت، روز شنبه (6 آبان؛ 28 اکتبر) در گزارشی نوشت آمریکایی‌ها از شدت و دقت این حملات متعجب هستند، به طوری‌که این میزان حمله به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه تاکنون سابقه نداشته است.
در ادامه گزارش الاخبار آمده است: «شاید آن‌چه این بار نگرانی آمریکایی‌ها را دو چندان کرده است، شتاب غیرمنتظره و بی‌سابقه حملات از زمان هدف قرار دادن این پایگاه‌ها در ژوئن ۲۰۲۱ [خرداد/تیر 1400] است؛ حملاتی که در آن زمان به طور دقیق پایگاه التنف، العمر و خراب الجیر را هدف قرار داد و منجر به تلفات جانی و خسارات مالی برای ارتش آمریکا شد.»
البته در این میان «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه، مدعی شد که ارتش این کشور در پاسخ به حملات، دو تأسیسات نظامی در شرق سوریه و وابسته به «سپاه پاسداران ایران» را هدف قرار داده است. «جو بایدن» نیز مدعی شده است که آمریکا هرگز در قبال حملاتی که به نیروهایش می‌شود مسامحه نخواهد کرد. بایدن همچنین ادعا کرد که در حملات هوایی آمریکا انبارهای سلاح در نزدیکی منطقه البوکمال در شرق سوریه هدف قرار گرفته است. الاخبار در ادامه به نقل از منابع میدانی، با رد ادعای جو بایدن وجود هرگونه انبار سلاح در محل بمباران را تکذیب کرد و نوشت که نیروهای هدف قرار گرفته شده، برای مبارزه با داعش و جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی در این منطقه مستقر بودند.
حمله مجدد به پایگاه آمریکایی «التنف»
در پی ادعاهای مقامات آمریکایی، مقاومت اسلامی عراق، دیروز از هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه با ۲ پهپاد خبر داد. مقاومت اسلامی عراق، شنبه (۲۸ اکتبر)، از هدف قرار دادن یکی دیگر از پایگاه‌های نظامی اشغالگران آمریکایی در نزدیکی مرز عراق خبر داد. در بیانیه کوتاه مقاومت اسلامی عراق آمده است: «رزمندگان مقاومت اسلامی در عراق، پایگاه اشغالگران آمریکایی در التنف سوریه را با دو پهپاد مورد اصابت مستقیم قرار دادند.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi