شناسه خبر : 105144
پنجشنبه 11 آبان 1402 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاکید اژه‌ای بر مبارزه بدون تبعیض و تعارف با فساد در سفر به کرمان

رئیس قوه قضائیه: کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با او برخورد نکرد؟

فاش نیوز - رئیس قوه قضائیه در بیست‌وششمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، صبح دیروز در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی وارد استان کرمان شد.
بنابر اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان کرمان ترتیب داده‌اند. دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با صنعتگران و فعالان اقتصادی، بازدید از مراکز قضائی و حضور در جلسه شورای اداری، از جمله برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به کرمان بود. 
سایر مسئولان قضائی حاضر در این سفر نیز علاوه‌بر انجام دیدار‌های چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان، برای شناسایی و احصای مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان کرمان به شهر‌های مختلف این استان سفر کردند تا در نهایت مسائل و موضوعات جمع‌آوری شده را در جلسه شورای قضائی استان کرمان به منظور بررسی و رفع، مطرح کنند.
 نباید توقع داشت که همه موضوعات را به جلسه سران قوا ببریم
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دیروز در جلسه شورای اداری استان کرمان، گفت: اینکه شما مدیران از برخی ترک‌فعل‌ها، تبعیض‌ها، کم‌کاری‌ها و احیاناً فساد‌ها گلایه دارید، باید ابتدا بگویید که مخاطب این گلایه‌ها کیست؟ مگر خود شما مسئولان و تصمیم‌گیران در این استان نیستید؟! مگر به تازگی منصوب و انتخاب شده‌اید؟! من به‌عنوان رئیس قوه قضائیه نمی‌توانم بگویم که مسئولان پیشین قوه، فلان اقدامات لازم را انجام نداده‌اند؛ خب مگر من در قوه در دوره‌های گذشته مسئولیت نداشته‌ام؟ از سویی دیگر ممکن است بگویید مسئول قبلی ترک‌فعل کرده و مقصر است، خب خودِ شما که الان مسئول هستید کاری کنید که مدیران بعدی از شما گلایه نکنند.
وی تصریح کرد: نباید توقع داشت که همه موضوعات را به جلسه سران قوا ببریم؛ این امر مختصِ مقولات دارای اضطرار است؛ طبق قانون اساسی، در نظام ما ترتیبات مخصوص برای تقنین و اجرا و قضا معین شده است و چنانچه بخواهیم امور را از مجرای غیرخودش به پیش ببریم ممکن است یک‌سری اختلالات و بی‌نظمی‌ها و آسیب‌ها ایجاد 
شود.
 مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون
محسنی اژه‌ای همچنین طی سخنانی در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان اظهار داشت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم، اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم؛ گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آنها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند.
وی ادامه داد: کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟! پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلفی داشت از رئیس‌جمهور تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت که از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به‌دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضائیه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آنها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند؛ بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به بازدید دی‌ماه سال گذشته خود از پارکینگ خودرو‌های توقیفی استان کرمان گفت: از دو هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ استان کرمان که در معرض از بین رفتن بودند، طی ۱۰ ماه به میزان هزار و ۸۰۰ وسیله تعیین تکلیف و فروخته شده و مابقی نیز به مزایده گذاشته شدند.
 بارها گفته‌ام با ظرفیت‌های موجود با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله شود
محسنی اژه‌ای اظهار داشت: امروز ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد و سبب آزردگی مردم ما می‌شود؛ من بعد از اغتشاشات سال گذشته مکرراً خطاب به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فراجا و وزارت کشور، تاکید کردم که بسیاری از جرایم در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و عفاف و حجاب، در زمره جرایم مشهود هستند و باید با همین ظرفیت‌های قانونی موجود، با آنها برخورد کرد تا اینکه یک قانون جامع‌تری تصویب شود.
 جسارت را از مدیران نگیریم
محسنی اژه‌ای همچنین طی سخنانی در نشست با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان گفت: باید به‌گونه‌ای تدبیر کنیم که جسارت را از مدیران جسور و فعالان اقتصادی سالم سلب نکنیم؛ به اعتقاد من یکی از مصادیق سلب جسارت از مدیران و فعالان اقتصادی، مرتبط به قوه قضائیه و بخش‌های نظارتی و ضابطین است؛ بدین معنا که وقتی یک اشکالی در کار یک فعال اقتصادی ایجاد می‌شود به‌جای آنکه با کرامت او را دعوت کنیم و درصدد رفع مشکل او برآییم، مستقیم به سراغ یک سلسله اقدامات پنهان و آشکار می‌رویم و قرار جلب و بازداشت او را صادر می‌کنیم؛ امری که سبب لطمه وارد آمدن به حیثیت و قرارداد کاری او می‌شود؛ این مشکل را باید با کمک شما فعالان اقتصادی و تولیدی و دولت و مجلس اصلاح کنیم.
 نباید مردم از دسترسی به خدمات قضائی محروم باشند
رئیس دستگاه قضا طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان کرمان، اظهار داشت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در استان کرمان، دارای حوزه قضائی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضائی محروم باشند؛ لذا باید به سرعت این مشکل در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم رفع شود.
اینستاگرام
آقای رئیس قوه قضائیه!
کارمند بنیاد در روز روشن رشوه گرفت کک هیچ کس نگزید !!!!
حالا بالا دستیش فساد کنه کی ککش میگزه ... خخخخخخخخخخخ
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi