شناسه خبر : 105235
یکشنبه 14 آبان 1402 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دادگاه شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا برگزار شد

فاش نیوز - دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا امروز (یکشنبه) در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) با حضور شکات و وکلای آنان برگزار شد.

کد خبر: ۶۲۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ - 05November 2023
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا امروز (یکشنبه) در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین‌الملل به ریاست قاضی حسین‌زاده با حضور شکات و وکلای آنان برگزار شد.

به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» رییس ستاد مرکزی یوم الله ۱۳ آبان در دومین نشست ستاد مرکزی یوم الله ۱۳ آبان گفت: در روز ۱۳ آبان سند شکایت مردم از دولت آمریکا به علت کودتای ۲۸ مرداد جمع آوری خواهد شد.

دادگاه شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا برگزار شد

سردار نقدی همچنین در بخش دیگری تاکید کرد که برای روز ۱۴ آبان دادگاه خانواده شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا برای تشکیل داعش؛ تشکیل می شود.

آمریکا از کشورهایی بود که در ایجاد و حمایت از داعش نقش داشت و سران آمریکا چندین بار به ایجاد داعش اعتراف کردند.

چندی پیش برخی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم به یک مؤسسه حقوقی مراجعه کردند و خواستند که از دولتمردان آمریکا به خاطر نقشی که در به وجود آمدن و تقویت داعش داشته اند شکایت کنند.

وی با اشاره به اینکه دادخواست این موضوع تهیه و به قوه قضائیه ارائه شده است، اظهار داشت: بر اساس قوانین موضوعه و خاص، دادگاه های ایران در مقابل اقدامات تروریستی گروه های تروریستی صالح به رسیدگی است. البته منشأ ادله ما منابع غربی مورد قبول دولت آمریکا است. از جمله اینکه به توئیت های نمایندگان کنگره اشاره کرده ایم که گفته دولت ترامپ علی رغم شعارهایی که در انتخابات برای مبارزه با تروریسم داده، به صراحت از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

موسوی فرد مدیر عامل این موسسه حقوقی درخصوص جزئیات این دادخواست گفت: ۴۸ نفر خواهان پیگیر این مسأله بودند و زمانی نمود پیدا کرد که سردار حاج قاسم سلیمانی ترور شد. آن زمان خانواده شهدای مدافع حرم از ما خواستند که این موضوع را سریع تر و با جدیت پیگیری کنیم و پرونده جمع شود. رؤسای جمهور، وزارت خارجه، وزارت خزانه‌داری و هواپیمایی آمریکا و همچنین دونالد ترامپ، مارک اسپر و مایک پمپئو از جمله خواندگان هستند.

حسین‌زاده گفت: دولت آمریکا به کرات صلاحیت دولت ما را در محاکم خود نقض کرده است، از همین حیث ما می‌توانیم به طرفیت دولت آمریکا در محاکمی مانند این محکمه دادخواهی کنیم.
 

دولت ایران این اجازه را دارد که علیه متخاصمین و دولت معاند طرح دعوی کندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، قاضی «حسین‌زاده» ضمن سلام و تهیت به همه خانواده‌های معظم و مظلوم شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از مظلوم‌ترین شهدا در کشورمان هستند، شهدایی که در عین عزتمندی در غربت جان خود را فدای دفاع از مظلوم می‌کنند.

وی افزود: با استناد به قوانین و مقررات متعدد، دادگاه حاضر صلاحیت رسیدگی به شکایت شکات را دارد، دولت آمریکا به کرات صلاحیت دولت ما را در محاکم خود نقض کرده است، از همین حیث ما می‌توانیم به طرفیت دولت آمریکا در محاکمی مانند این محکمه دادخواهی کنیم.

قاضی حسین زاده تصریح کرد: براساس قانون مقابله با تشدید تروریسم، دولت ایران این اجازه را دارد که علیه متخاصمین و دولت معاند طرح دعوی کند. این نیز یکی از دلایلی است که باعث صلاحیت محاکم ایرانی برای رسیدگی به اقدامات ماجراجویانه آمریکا می‌شود.

وی افزود: دولت آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی متعدد اعمالی انجام داده است که مصداق تروریسم است، لذا می‌توانیم در این محکمه به جنایات آمریکا رسیدگی کنیم.

قاضی حسین زاده خاطرنشان کرد: در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات آمریکا اعلام می‌کنند که ما داعش را به وجود آوردیم و آنها را مورد حمایت قرار دادیم.

وی افزود: به حق که شهدای مدافع حرم به مظلومانه‌ترین شکل ممکن توسط شقی‌ترین انسان‌های دنیا به شهادت رسیدند. این حجم از جنایات شاید در هیچ جای تاریخ سابقه نداشته باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi