شناسه خبر : 105264
دوشنبه 15 آبان 1402 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وکیل خانواده شهدای مدافع حرم: دولت‌های متخاصم با حضور در محاکم بین‌المللی باید پاسخگو باشند

فاش نیوز - «محمدی» گفت: روزی فرا خواهد رسید که ما نه‌تنها تمام خسارات خود را از دولت‌های متخاصم دریافت می‌کنیم؛ بلکه این دولت‌ها را می‌توانیم وادار کنیم تا با حضور در محاکم بین‌المللی، نسبت به اقدامات خصمانه خود پاسخگو باشند.

وکیل خانواده شهدای مدافع حرم: دولت‌های متخاصم با حضور در محاکم بین‌المللی باید پاسخگو باشند

«حمیدرضا محمدی» وکیل مدافع خانواده شهدای مدافع حرم در حاشیه برگزاری دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: به‌عنوان یک وکیل مستقل وظیفه خود می‌دانم که به وکالت از همه کسانی که هرگونه خسارت، آسیب و صدمه‌ای از دولت‌های متخاصم از جمله آمریکا، انگلیس و هر دولت دیگری که علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام خصمانه‌ای انجام داده است، طرح دعوی کرده و حقوق حقه آن‌ها را مطالبه کنم.

وکیل مدافع خانواده شهدای مدافع حرم تأکید کرد: شعبه ۵۵ دادگاه امور بین‌الملل به ریاست قاضی حسین‌زاده تنها شعبه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بوده که قرار است به موضوع طرح دعوی علیه دولت‌های متخاصم رسیدگی کند و خسارات مادی معنوی و تنبیهی را علیه این دولت‌ها به جهت خساراتی که به شاکیان وارد کرده‌اند، درنظر بگیرد.

محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر چگونگی دریافت خسارات از دولت‌های متخاصم، به ماجرای توقیف کشتی جمهوری اسلامی ایران توسط انگلیس اشاره و تصریح کرد: ما در مقابل این اقدام خصمانه، با توقیف کشتی متعلق به آن‌ها، توانستیم کشتی خود را آزاد کنیم؛ بنابراین روزی فرا خواهد رسید که ما نه‌تنها تمام خسارات خود را از دولت‌های متخاصم دریافت می‌کنیم؛ بلکه این دولت‌ها را می‌توانیم وادار کنیم تا با حضور در محاکم بین‌المللی، نسبت به اقدامات خصمانه خود پاسخگو باشند.

وکیل مدافع خانواده شهدای مدافع حرم ادامه داد: امروز شاید موضوع دریافت خسارت از دولت‌های متخاصم محقق نشده باشد؛ اما روزی فرا خواهد رسید که این دولت‌ها مجبور به پاسخگویی خواهند بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi