شناسه خبر : 105420
یکشنبه 21 آبان 1402 , 10:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره ملی «سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی» برگزار می شود

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست خبری دست‌اندرکاران نخستین یادواره شهید امیر سرلشکر ولی‌الله فلاحی، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه نخستین یادواره ملی شهید امیر سرلشکر «ولی‌الله فلاحی» در این استان فراهم‌شده است.
 
آمادگی البرز جهت برگزاری یادواره ملی «سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی»

به گزارش «ایثار»، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست خبری دست‌اندرکاران نخستین یادواره «شهید امیر سرلشکر ولی‌الله فلاحی، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی» که با حضور اکبر نجفی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارشد نظامی استان البرز و جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، گفت: این یادواره با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و مسئولان کشوری روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه جاری در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: به‌طور معمول در طول تاریخ تمام اقوام و ملت‌ها با قهرمانان خود شناخته می‌شوند و با پرداختن به ابعاد شخصیتی آنان مسیر خود در زندگی را بر اساس اسوه، الگو و رفتار آن قهرمان طی می‌کنند.
رستمیان ادامه داد: در تاریخ کسانی در سرنوشت فرهنگی، اجتماعی و علمی ملت‌ها تأثیرگذار بوده‌اند که در کشور ما هم با توجه به بروز و ظهور یک انقلاب ارزشی، کسانی مانند شهید فلاحی به‌رغم جو حاکم بر کشور با مجاهدت‌های خود سرنوشت این سرزمین اسلامی را رقم زدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز افزود: مجاهدت‌های شهید فلاحی در اوایل انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
رستمیان بیان کرد: ارتش در این برهه با رهبری حکیمانه امام (ره) با مجاهدت شهدایی همچون شهید فلاحی مأموریت خود را در انقلاب به خوبی به‌عنوان یک ارتش مردمی ادا کرد.
وی بابیان اینکه مؤلفه اصلی انقلاب ما در پیشبرد اهداف و آرمان‌ها، شهادت‌طلبی، مجاهدت و ازخودگذشتگی اقشار مختلف ایران در طول تاریخ این مرزوبوم بوده، اظهار کرد: این سرزمین باوجود مجاهدان و ایثارگرانی جان‌برکف دوران‌های پرافتخاری در تمام عرصه‌ها داشته است.
وی قلم اصحاب رسانه را اثرگذار در بطن جامعه و افکار و اعتقادات لایه‌های مختلف اجتماعی دانست و گفت: اصحاب رسانه کمک کنند تا لایه‌های پنهان زندگی این شهید سرافراز که تاکنون به آن پرداخته نشده، نمایان شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: شهید فلاحی توانمندی نظامی و فکری بالایی در دوران خدمت نظامی خود داشت که در دوران طاغوت به دلیل اعتقاداتش از رشد و پیشرفت این شهید جلوگیری شد.
گفتنی است تیمسار سرلشکر شهید «ولی‌الله فلاحی» زاده سال ۱۳۱۰ در شهرستان طالقان استان البرز در سال ۱۳۵۷ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان نخستین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد و در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی معرفی شد و سرانجام در مهرماه سال ۱۳۶۰ همراه با تنی چند از فرماندهان در اثر سقوط هواپیما به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi