شناسه خبر : 105433
یکشنبه 21 آبان 1402 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید پاکستانی زینبیون که در دو جبهه مقاومت جنگید+عکس

شهید پاکستانی زینبیون که در دو جبهه مقاومت جنگید+عکس

فاش نیوز - شهید مدافع حرم سید ارشاد حسین از مجاهدان شجاع پاکستانی است که با لشکر زینبیون راهی سوریه شد و به شهادت رسید. او در دو جبهه مقاومت اسلامی جنگید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بعد از حمله داعش به سوریه، مسلمانان بسیاری از اقصی نقاط جهان برای دفاع از حریم اهل بیت و حمایت از مسلمانان تحت ستم سوریه و مبارزه با فتنه داعش و گروه های تکفیری راهی سوریه شدند. بخشی از این مبارزان را مجاهدان پاکستانی تشکیل می‌دادند. شیعیان پاکستان با تشکیل گروه زینبیون در مبارزه با داعش نقش آفرینی اثرگذاری داشتند. این گروه بعدا با استقبال بسیاری از پاکستانی ها بزرگتر شد و به لشکر زینبیون تبدیل شد.

لشکر زینبیون در عملیات‌ آزادسازی حَلَب، نُبُل و الزَهرا، تدمُر و حَما و نیز تثبیت این مناطق بعد از آزادسازی نقش بسزایی ایفا کرده است. همچنین در عملیات بوکمال به فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی که منجر به شکست داعش در این منطقه شد، خط‌شکن بودند. روایت هایی کوتاه از چند تن از شهدای والامقام زینبیون، شهیدان مدثر خان، سید زاهد، شیرمان علی و سید ارشاد حسین در ادامه می‌آید:

توصیه به حجاب اولویت شهید پاکستان

شهید مدافع حرم پاکستانی، مدثر خان علاقه زیاد به فراگیری مسائل دینی داشت و با این که در سن بسیار کمی بود از هیچ کار و کوششی دریغ نمی‌کرد. اخلاق بسیار خوبی داشت و در آن دوران بچگی بسیار مؤدب و خوش رفتار و از صداقت خاصی برخوردار بود. 28 محرم بود که در حلب سوریه به شهادت رسید و در بهشت معصومه(ع) قم در ایران به خاک سپرده شد.

تیپ زینبیون , کشور پاکستان , جبهه مقاومت اسلامی , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم ,

شهید لشکر زینبیون، شیرمان علی هم به حسن اخلاق مشهور بود. به نماز اول وقت اهمیت خاصی می‌داد. احترام به والدین و توصیه به حجاب از اولویت‌هایش بود. شهید شیرمان علی بسیار خوش رفتار بود و همواره سعی می‌کرد کسی از او رنجیده خاطر نشود. اغلب اوقات نماز را به جماعت می‌خواند و اعتقادات بسیار قوی داشت.

تیپ زینبیون , کشور پاکستان , جبهه مقاومت اسلامی , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم ,

چطور در قیامت جواب عقیله بنی هاشم را بدهیم

درویش علی که خود از شهدای زینبیون شد، به پدر سید زاهد گفته بود آیا شما می دانید برخی از وهابی های سوریه از همین پاکستان خودمان اعزام شده و اطلاعیه داده اند که ما حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) حضرت رقیه(سلام الله علیها) و دیگر اهل بیت(علیهم السلام) را در سوریه و عراق منفجر خواهیم کرد؟ پدر سید زاهد با شنیدن صحبت های درویش به شدت غمگین شد.

از غصه، پریشان شد و بعد به درویش گفت: « اسم من را هم برای دفاع از حرم بنویس، من هم به سوریه می آیم. نباید اجازه دهیم تکفیری ها به ساحت اهل بیت(علیهم السلام) جسارت کنند.» همسرش هم بدون تعلل با رفتنش موافقت کرد و گفت: «او باید برود، چون با این وضعیت ما نمی توانیم در قیامت جواب عقیله بنی هاشم را بدهیم.»

تیپ زینبیون , کشور پاکستان , جبهه مقاومت اسلامی , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم ,

مجاهدی که در دو جبهه مقاومت جنگید

شهید مدافع حرم سید ارشاد حسین از مجاهدان شجاع پاکستانی است که با لشکر زینبیون راهی سوریه شد و به شهادت رسید. نام روستای‌شان «زیران» است که در منطقه پاراچنار پاکستان قرار دارد. زیران در منطقه ناامن پاراچنار، امن‌ترین نقطه است. هر اتفاقی در اطراف بیفتد، مردم به این روستا می‌آیند. مردم شجاعی دارد. «سیدارشاد حسین» یکی از جوانان رشید این روستا بود. او در درگیری‌های وهابیون با شیعیان پاکستان، شجاعانه جنگید و بار‌ها مجروح شد. مدتی به امارات رفت تا هزینه خانواده را تأمین کند و با خیال راحت بتواند در جبهه مقاومت با داعشی‌ها جهاد کند. سیدارشاد در دو جبهه جنگید، اما شهادتش در خاک سوریه رقم خورد. سیدارشاد حسین در 22 سالگی بعد از 6 ماه حضور در سوریه شهید شد.

تیپ زینبیون , کشور پاکستان , جبهه مقاومت اسلامی , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم ,

بیشتر بخوانید
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi