شناسه خبر : 105470
دوشنبه 22 آبان 1402 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال شاعران از محورهای جدید کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت

فاش نیوز - حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد با تاکید بر اینکه محورهای جدید بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس از جمله طوفان‌الاقصی مورد استقبال شاعران بوده است، گفت: کتاب آثار سروده شده شاعران در زمینه عملیات طوفان‌الاقصی چاپ خواهد شد.

کد خبر: ۶۱۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸ - 13November 2023
 

استقبال شاعران از محورهای جدید کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت/ کتاب طوفان‌الاقصی منتشر می‌شودحجت‌الاسلام «محمدحسین انصاری‌نژاد» شاعر و دبیر علمی بیست‌ و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به استقبال شاعران از این رویداد مهم ادبی اظهار داشت: ۹ هزار و ۲۶۴ اثر از سروده‌های شاعران کشور به دبیرخانه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت رسیده است.

وی با بیان اینکه کنگره شعر دفاع مقدس خاستگاه بسیاری از شاعران برجسته بوده که موجب درخشش آن‌ها شده است و این کنگره به خود می‌بالد که در روزگاری میزبان استادان پرآوازه شعر بوده است تا بهترین سروده‌های این عزیزان در وصف مقام شهدا خلق شود.

انصاری‌نژاد به رویکرد جدید این کنگره پرداخت و با بیان اینکه جریان‌سازی ادبی مهم‌ترین هدفی است که در گام دوم انقلاب کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به آن خواهد پرداخت و افزود: رویکرد توجه به شاعران جوان در استان‌ها، بهره‌گیری از تجارب بزرگان شعر انقلاب و دفاع مقدس را محور فعالیت‌های این کنگره قرار داده‌ایم.

دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: زمان دریافت آثار در دبیرخانه بیست‌وپنجم دفاع مقدس و مقاومت تا پایان دهم آبان ماه ۱۴۰۲ بود که در محور‌های مختلفی از جمله دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین؛ دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت؛ دفاع مقدس و جنگ نرم؛ دفاع مقدس، کودک و نوجوان؛ دفاع مقدس و نقش زنان؛ دفاع مقدس و مضامین عاشورایی؛ دفاع مقدس و شهدای روحانی؛ دفاع مقدس، دانشجو و دانش آموز؛ طنز در شعر دفاع مقدس و دفاع مقدس و سرود و ترانه موضوعاتی بودند که شاعران آثارشان را برای دبیرخانه‌های ارسال کردند.

وی به حادثه تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی کاظم (شاهچراغ) شیراز و باتوجه به خیزش حماسی فلسطین و جنایات رژیم کودک کش اسراییل درغزه و عملیات پیروزمندانه توفان الاقصی به عنوان محور‌های جدید کنگره ازطریق خبرگزاری‌ها، اعلام شد که بااستقبال بسیارخوب شاعران دغدغه‌مند و آگاه مواجه شد و کتاب ویژه محورهای که مورد استقبال شاعران بوده است، منتشر خواهد شد.

انصاری‌نژاد افزود: شعر‌های برگزیده در داوری استان‌ها، پس از کدگذاری توسط دبیرخانه کنگره ملی، توسط داوران ملی کنگره مورد داوری دقیق قرار خواهد گرفت و همچنین از برگزیدگان اول تا سوم محور‌های کنگره، در اختتامیه تقدیر و به آثاربرگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi