شناسه خبر : 105496
دوشنبه 22 آبان 1402 , 11:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برجک BBC و اینترنشنال پرید تظاهرات ۵۰۰ هزار نفری لندن

فاش نیوز - در جریان تظاهرات بیش از 500 هزار حامی ملت فلسطین در لندن، پلیس و نیروهای امنیتی دست‌کم 82 معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را بازداشت کردند.
رسانه‌های بی‌طرف، آمار شرکت‌کنندگان در راهپیمایی دیروز لندن را که در نوع خود بی‌سابقه است، بیش از 500 هزار نفر اعلام کردند اما بی‌بی‌سی فارسی که سابقه کاهش ارقام در موارد مشابه را در کارنامه خود دارد، اعلام کرد:
۳۰۰ هزار نفر در راهپیمایی حمایت از فلسطینیان در لندن شرکت کردند.
بی‌بی‌سی می‌افزاید: شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خواستار آتش‌بس در غزه شده‌اند. گفته شده که این بزرگ‌ترین راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان است که در لندن از زمان شروع جنگ اسرائیل و حماس برگزار می‌شود.
نکته جالب‌تر این که شبکه صهیونیستی «ایران اینترنشنال» با وجود فعالیت در لندن و مشاهده جمعیت شرکت‌کنندگان معترض، شمار آنها را ده‌ها هزار نفر اعلام کرد!
وب‌سایت اینترنشنال نوشت: راهپیمایی حامیان فلسطین از زمان آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در برخی کشورها از جمله بریتانیا آغاز شده و پیش‌تر برخی رسانه‌های بریتانیایی از بهره‌برداری جمهوری اسلامی از این تظاهرات خبر داده‌اند. پلیس لندن گفته که تقریبا دو هزار نیرو برای برقراری امنیت و نظم در جریان این راهپیمایی بسیج خواهند شد. سازمان‌دهندگان تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها گفته‌اند که تظاهرکنندگان از بنای یادبود سنوتاف در نزدیکی دفتر نخست‌وزیر بریتانیا دور خواهند شد و این راهپیمایی در حدود دو مایلی سفارت ایالات متحده در لندن به پایان می‌رسد. در حالی که راهپیمایی‌های قبلی عموما مسالمت‌آمیز بوده است، بیش از صد نفر به دلیل جرایمی از جمله حمایت از حماس، که به عنوان یک سازمان تروریستی در بریتانیا ممنوع است، یا در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای توهین‌آمیز دستگیر شده‌اند. پیش‌تر ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا به رئیس پلیس لندن هشدار داده بود که او را «مسئول» خواهد دانست، به ویژه اگر معترضان مراسم بزرگداشت روز آتش‌بس جنگ جهانی اول را مختل کنند. از زمان آغاز درگیری حماس و اسرائیل، بریتانیا نیز همچون دیگر کشورهای غربی شاهد افزایش اقدامات ضد یهود بوده است.
یادآور می‌شود پیش از این روزنامه تایمز چاپ لندن طی دو مطلب، تظاهرات ضدصهیونیستی چندصد هزار نفری در این شهر را به گروه‌های طرفدار ایران نسبت داده بود. این در حالی است که انگلیس پایه‌گذار رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی است اما مردم این کشور کمترین رغبتی به تجمع حمایت از اسرائیل ندارند.
در اتفاقی مشابه و در حالی که دولت و سرویس جاسوسی انگلیس، یکی از حامیان اصلی گروهک‌های برانداز در ایران محسوب می‌شوند و از آنها میزبانی می‌کنند، لندن سال گذشته و همزمان با اغتشاشات پاییز پارسال در ایران، شاهد تجمع چند ده نفری گروهک‌ها نیز نشد. به نظر می‌رسد به همین دلیل هم بی‌بی‌سی و اینترنشنال ترجیح داده‌اند به کاهش قابل‌توجه آمار حامیان فلسطین و معترضان به رژیم صهیونیستی بپردازند.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi