شناسه خبر : 105685
شنبه 27 آبان 1402 , 16:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ شهردار تهران به شایعات درباره قبور منافقین و معدومین

مهم‌ترین تأکید زاکانی در خصوص پدر و مادر پیر شهدا و جانبازان ویلچری بود که برای زیارت قبور شهدا نمی‌توانستند وارد قطعات بهشت زهرا شوند و...

 فاش نیوز - شهردار تهران، که در جمع گروهی از ایثارگران و فعالان سیاسی سخنرانی می کرد، به برخی شبهه ها و شایعات در خصوص مناسب‌سازی گلزار شهدای بهشت زهرا و کلیپ های منتشر شده درباره مرمت و بازسازی قبور منافقین و معدومین دوران انقلاب پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر علیرضا زاکانی، شهردار تهران، که عصر پنج‌شنبه در نشست برخی جریان‌های ارزشی و ایثارگران سخنرانی می کرد، به برخی شبهه ها در خصوص کلیپ های منتشر شده درباره مرمت و بازسازی گلزار شهدا و برخی قبور منافقین و معدومین دوران انقلاب روشنگری کرد.

به گزارش خبرنگار ما، زاکانی در ابتدا با اعلام این که حاضر است به همه شبهه ها پاسخ دهد، گفت: فیلم های منتشرشده (در خصوص قبور شهدا و قبور منافقین) غلط است و دستگاه‌های امنیتی در حال پیگیری موضوع هستند.

 وی افزود: دو فیلم منتشرشده است؛ یکی مربوط به قبور منافقین می باشد که دروغ است. ما که جنسمان این نیست. اما کسی که در گلزار شهداست آقا جواد تاجیک است که وجود و سلول به سلولش انقلابی‌ست که این چیزها به او نمی چسبد و بعد هم اینها همه دروغ است.

 کلیپ دوم ناظر به معدومین اول انقلاب است. همه‌ی قبور از قبل‌ از انقلاب بوده‌ است. این حقی است که انقلاب برای آنها قائل شده است. یکی از سنگ قبرهای عوض شده مربوط به یک معدومی‌ست که در لیست معدومین بهشت زهرا نبوده است و آن هم آمده‌اند قبرش را تخلیه کرده‌اند و بازسازی کرده اند و در لیست معدومین نبوده است. اینها تحت پوشش دستگاه های امنیتی هستند و خیلی به ما ربط پیدا نمی کند.

یکی از سنگ های عوض شده‌ مربوط به یک معدومی است که در لیست دستگاه‌های امنیتی نبوده است. وی تأکید کرد تنها یک قبر بوده‌ است که این اتفاق افتاده است.

 یک مناسب‌سازی‌هایی شروع کرده ایم که رهبر معظم انقلاب کتبا تقدیر و تأیید کردند که این متن در دفتر ما موجود است و برای ما دعا کردند و ما همان را ارائه دادیم.

 یک عده علاقه دارند که گلزار شهدا مخروبه باشد. یک عده نمی‌خواهند و هرچه تلاش کردند نتوانستند جلوی این کار را بگیرند.

زاکانی درخصوص قبور منافقین تأکید کرد تنها یک قبر، آن‌ هم با توضیحاتی که دادم بحث دارد.

 مهم‌ترین تأکید زاکانی در خصوص پدر و مادر پیر شهدا و جانبازان ویلچری بود که برای زیارت قبور شهدا نمی‌توانستند وارد قطعات بهشت زهرا شوند و مسیر مناسبی برای آنها وجود ندارد.

 

اطلاعیه سازمان بهشت زهرا درباره خبر دروغ بازسازی قبر منافقین و ضد انقلاب

گفتنی‌ست پیش از این روابط‌ عمومی سازمان بهشت زهرا سلام‌الله علیها نیز درباره خبر بازسازی قبور منافقین و ضدانقلاب اطلاعیه‌ای را منتشر کرده بود

متن اطلاعیه مذکور به شرح زیر است:

«در خصوص ۲ ویدئوی منتشرشده در فضای مجازی با موضوع «عمران و بهسازی قبور منافقین و ضد انقلاب در دوره شهردار انقلابی» و با توجه به دغدغه و شبهه به وجود آمده در بین برخی دلسوزان انقلاب، نکاتی را برای تشحیذ ذهن مردم شریف اعلام می‌دارد:

سازمان بهشت زهرا(س): خبر بازسازی قبور منافقین دروغ است

۱. در مورد قبور منافقین در ویدئوی اول، روایت کذب و نادرستی از بازسازی این قبور بیان شده و اتهامات بی‌اساسی به شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا سلام الله علیها وارد شده است.

۲. برخی قبور مورد اشاره در ویدئوی اول، متعلق به اعضای مسلمان سازمان مجاهدین است که قبل از انحراف عقیدتی سازمان، در مسیر مبارزه با رژیم ستمشاهی، توسط ساواک اعدام شده‌اند.

۳. قبور اشاره شده معدومین ضدانقلاب در ویدئوی دوم، مواردی هستند که از ابتدا سنگ مزار داشته و تاکنون هیچ تغییر رویکردی نسبت به این موضوع از سوی نهادهای مربوطه اتخاذ و ابلاغ نگردیده و هیچ‌گونه تغییراتی نیز برای سنگ قبور یادشده، توسط سازمان بهشت زهرا سلام الله علیها انجام نشده است.

۴.بر خلاف ادعای مطرح‌ شده، قبر هیچ کدام از معدومین به صورت رایگان در اختیار خانواده ایشان قرار نگرفته و هزینه خدمات قبور طبق نرخ مصوب دریافت شده است.

۵. از جمله افتخارات شهرداری تهران و سازمان بهشت‌ زهرا سلام الله علیها در دوره حاضر، نوکری شهدا و خانواده معظم شهدا و مرمت و بهسازی قطعات نابسامان گلزار شهدا با رعایت اصل حفظ سنگ و حجله و نمادهای مزار شهدا بوده و این تکلیف قانونی و انقلابی خود را با وجود سنگ‌اندازی و شبهه‌افکنی جریان‌های مخالف، تا آخر ادامه خواهد داد و از رسانه‌ها نیز انتظار دارد تحت تأثیر این‌گونه خبرهای بی‌پایه و اساس قرار نگیرند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi