شناسه خبر : 105705
یکشنبه 28 آبان 1402 , 09:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست بررسی حماسه رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) پس از قطعنامه ۵۹۸ برگزار شد

نشست بررسی حماسه رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا (ع) پس از قطعنامه 598 برگزار شد

فاش نیوز - جلسه تدوین رزم لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) ویژه بررسی عملیات‌های بعد از قطعنامه ۵۹۸ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شانزدهمین جلسه تدوین تاریخ حماسه و رزم لشکر 10 سیدالشهدا (ع) با حضور سردار علی فضلی فرمانده این لشکر در دفاع مقدس، با موضوع قرارگاه پژوهشی عملیات‌های لشکر بعد از پذیرش قطعنامه 598 برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار «محمود توکلی» مسئول این قرارگاه پژوهشی گزارشی از پیشرفت مصاحبه‌ها و جمع آوری تاریخ شفاهی گردان‌ها و واحد‌های لشکر ارائه کرد و در ادامه سردار علی فضلی برای دقت در روایت و ثبت مستندات ماموریت‌های لشکر 10 بعد از قطعنامه 598 تذکراتی داد.

بیشتر بخوانید

سردار فضلی هم دقایقی صحبت کرد و گفت: به صورت ویژه باید روایت‌های این عملیات‌ها مستند شود و حماسه رزمندگان لشکر 10 در روز آخر تیرماه و روز‌های اول مرداد 1367 به عنوان یگانی که جانانه مقابل دشمن بعثی ظاهر شد و اجازه نزدیک شدن و اشغال اهواز را به دشمن نداد تا نیرو‌های مدافع خود را برسانند باید ثبت شود.

در این جلسه فرماندهان گردان‌ها و واحد‌ها نیز نظرات خود را ارائه کردند.

گفتنی است دشمن بعثی بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط جمهوری اسلامی ایران در روز 27 تیرماه 1367، مجددا عملیات خود را در آخرین روز تیرماه در جنوب آغاز کرد و رزمندگان اسلام به فرمان امام عزیز کمر دشمن را به خاک مالیدند و نبرد‌های بعد از قطعنامه 598 نقطه درخشانی در تاریخ حماسه رزمندگان اسلام شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi