شناسه خبر : 105799
دوشنبه 06 آذر 1402 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشاور سابق پنتاگون:

در جنگ اوکراین شکست خوردیم از احمق‌ها می‌خواهم با روسیه صلح کنند

فاش نیوز - مشاور ارشد سابق پنتاگون اذعان کرد، واشنگتن «تقریبا همه مهمات، سامانه‌های تسلیحاتی و ذخایر جنگی خود» را برای اوکراین فرستاده و اوکراین در جنگ شکست خورده است.
برآورد اکثر کارشناسان‌، رسانه‌ها و نظریه‌پردازان روابط بین‌الملل این است که کی‌یف در جنگ به پیروزی نخواهد رسید. به نظر می‌رسد که سران آمریکا و اروپا هم به همین نتیجه رسیده‌اند چرا که طی روزهای گذشته اخبار و گزارش‌های زیادی درباره تلاش غرب برای پایان دادن به جنگ یا حتی ترور زلنسکی منتشر شده است. «داگلاس مک‌گریگور» مشاور سابق پنتاگون نیز طی اظهاراتی اذعان کرد‌، اوکراین و حامیان غربی‌اش در جنگ با روسیه شکست خورده‌اند. او که از کهنه‌سربازان مدال‌گرفته در جنگ است از واشنگتن و کی‌یف خواست در سریع‌ترین زمان ممکن وارد مذاکرات صلح با مسکو شوند. این اظهارات مک‌گریگور بعد از آن مطرح می‌شوند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نتوانست یک بسته اعتبارات مکمل به ارزش ۱۰۵ میلیارد دلار که بخش قابل‌توجهی از آن را کمک‌های جدید برای اوکراین تشکیل می‌داد از طریق کنگره به تصویب برساند و رسانه‌ها نیز گزارش کرده‌اند که بودجه موجود پنتاگون برای کمک به اوکراین نیز در حال اتمام است. به گزارش ایسنا «مک‌گریگور» در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد نوشت: «آمریکا تقریبا تمامی ذخایر جنگی، مهمات و سامانه‌های تسلیحاتی خود را برای اوکراین فرستاده است. ذخایر چندانی برای واشنگتن باقی نمانده است.» او نتیجه‌گیری کرد: «ما جنگ در اوکراین را باختیم. از احمق‌ها می‌خواهم که صلح کنند.»ژنرال «داگلاس مک‌گرگور» چند روز پیش هم گفته بود: «تعداد زیادی از نیروهای اوکراینی اکنون در حال فرار از میدان جنگ هستند و در ارتش اوکراین، فرماندهان زیادی هستند که کل اعضای واحدهای تحت فرماندهی آنها به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد.»
کمبود نیرو
فایننشال‌تایمز هم در گزارشی از کمبود نیروی ارتش اوکراین برای اعزام به جبهه‌های جنگ خبر داده و نوشته است: اوکراین با جمعیتی کمتر از ۴۰میلیون نفر، با بحران کمبود نیروی انسانی و عدم تمایل شهروندانش برای شرکت در جنگ با روسیه مواجه است. به گزارش ایرنا، به نقل از این روزنامه انگلیسی، دولت کی‌یف به دنبال متقاعدکردن نیروهای جوان با استقامت بهتر و مهارت‌های بیشتر برای پیوستن به جنگ با روسیه است. این مقاله با اشاره به گذشت حدود دو سال از جنگ اوکراین با روسیه، جریان جذب نیروی نظامی به ارتش بدون ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی را از دغدغه‌های مهم مقامات کی‌یف عنوان کرد. این گزارش می‌افزاید: خدمت اجباری انتخابی در ارتش اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ (اسفند 1400) ادامه یافته، اما با طولانی و طاقت‌فرسا شدن جنگ، کارایی خود را ازدست داده است.بر اساس تحقیقات بی‌بی‌سی، نزدیک به ۲۰هزار مرد اوکراینی یا با دور زدن قانون ممنوعیت خروج از کشور و یا کسب مجوزهای متقلبانه برای عبور از مرز، ‌از فراخوان ارتش برای عضویت و شرکت در جنگ علیه روسیه طفره رفته‌اند. گفتنی است در ماه اوت(مرداد) ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، ‌همه مسئولان مرتبط با استخدام ارتش کشور را به‌دلیل صدور معافیت‌های پزشکی در ازای دریافت رشوه، اخراج کرد.
مقامات اوکراینی و تحلیلگران غربی می‌گویند که بحران ارتش اوکراین نه‌تنها در تعداد کم نظامیان، ‌بلکه در توانایی و مهارت پایین نیروی انسانی آن است. «جک واتلینگ»، کارشناس ارشد اندیشکده بریتانیایی «رویال یونایتد سرویسز»، در این خصوص یادآور شد که میانگین سنی اوکراینی‌ها و کسانی که توسط غرب آموزش دیده‌اند و در خطوط مقدم جنگ حضور دارند، به‌جای این‌که ۱۸ تا ۲۴ سال باشد، ۳۰ تا ۴۰ سال بوده است.
درخواست‌های بی‌پایان زلنسکی
اما در حالی که اروپا و آمریکا به دنبال پایان دادن به جنگ هستند درخواست‌های اوکراین نیز برای دریافت سلاح‌های جدید پایانی ندارد. به گزارش فارس، «ولودیمیر زلنسکی»، در یک سخنرانی، کمک‌های تسلیحاتی بیشتری از حامیان غربی خود طلب کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی در سخنرانی در اجلاس «غلات اوکراین» که با حضور مقام‌های ارشد کشورهای اروپایی شامل «آلن برسه»، رئیس‌جمهور سوئیس و «اینگرید سیمونیت»، نخست‌وزیر لیتوانی برگزار شد، ادعا کرد: «ما دچار کمبود پدافند هوائی هستیم و این امری پنهانی نیست.» زلنسکی این سخنرانی را بعد از بزرگ‌ترین حمله پهپادی روسیه در طول جنگ اوکراین با استفاده از 75 پهپاد ایراد کرد. کنفرانس خبری مشترک این سه مقام نیز در پی به صدا درآمدن آژیر حمله هوائی نیمه‌کاره ماند. رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد، کی‌یف می‌خواهد با دریافت کمک‌های جدید از سوی متحدان و افزایش ظرفیت تولید خود مسئله کمبود تسلیحات ضدهوایی خود را حل کند و در این روند پیشرفت کسب کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi