شناسه خبر : 105927
شنبه 04 آذر 1402 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«بچه‌های چمران»

فاش نیوز - کتاب «بچه‌های چمران» مروری بر خاطرات رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در ستاد جنگ‌های نامنظم است.

کد خبر: ۶۳۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰ - 25November 2023
 

«بچه های چمران»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «بچه‌های چمران» مروری بر خاطرات رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در ستاد جنگ‌های نامنظم توسط «علی کیخا» گردآوری و تدوین شده است.

این کتاب در ۱۶۰ صفحه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان و موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت توسط انتشارات زمزم سحر به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«مأموریت اصلی گردان ما که همه از نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران تحت امر تیپ کربلا بودیم، ابتدا عبور از رودخانه سابله برای تصرف شهر بستان بود.

برای این منظور باید با عبور از رودخانه به سمت شهر می‌رفتیم.

فرمانده گردان ما علی ماهینی بود و طبق دستور ایشان در یک صف طولانی و با فاصله به سمت خط دشمن حرکت کردیم. وقتی از یکی از روستاهای دهلاویه رد شدیم به کانالی که پیشتر شناسایی شده بود، رسیدیم و داخل کانال رفتیم، کانال حدود یک و نیم متر عمق داشت، ولی جلوتر که رفتیم تا جایی که در آخر به نیم متر می‌رسید و سپس کانال تمام می‌شد، عرض کانال به اندازه عبور یک نفر بود که با تجهیزات کامل می‌توانست عبور کند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi