شناسه خبر : 105977
یکشنبه 05 آذر 1402 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هر نوع خشونت علیه زنان به‌خصوص زنان و کودکان غزه محکوم می‌شود

میهمانان همایش اشک مریم تأکید کردند: هر نوع خشونت علیه زنان به‌خصوص زنان و کودکان غزه محکوم می‌شود

فاش نیوز - همایش بین‌المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی با عنوان "اشک مریم" با قرائت بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همایش بین‌المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی با عنوان "اشک مریم" همزمان با 25 نوامبر روز جهانی رفع خشونت علیه زنان که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با قرائت بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این همایش که توسط دختر شهید حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن، قرائت شد پیشنهادات 13گانه‌ای برای محکومیت هر نوع رفتار غیر انسانی با زنان به ویژه خشونت‌های سازمان‌یافته که شامل خشونت در مناقشات مسلحانه، آزار زنان و کوچاندن اجباری زنان فلسطینی و خانواده‌هایشان از سرزمین‌شان می‌شود ارائه شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله قاصم الجبارین

حیات بشر از بدو شکل‌گیری در این عالم تاکنون، همواره عرصه تقابل جریان حق و باطل بوده و جریان باطل همیشه در رؤیای بقا و ماندگاری در پناه ظلم و ستم بوده است؛ غافل از اینکه سنت الهی ضمانتگر تأثیر مقاومت و پایداری در مسیر راه حق است و محقق کننده آیه شریفه: «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».

اکنون در این برهه مهم زمانی و تاریخی، سیر تغییر و تحولات در جریان تقابل حق و باطل، نوید دهنده پایان ظلم و ان‌شاءالله نزدیک شدن به تحقق جریان ظهور و آمدن منجی برای نجات تمام آزادی‌خواهان عالم است.

نظر به محکومیت هر نوع رفتار غیر انسانی با زنان، به ویژه خشونت‌های سازمان‌یافته که شامل خشونت در مناقشات مسلحانه، آزار زنان و کوچاندن اجباری زنان فلسطینی و خانواده‌هایشان از سرزمینشان می‌شود، موارد ذیل تأکید و پیشنهاد می‌گردد:

  1. دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی باید به طور سریع و صریح، رژیم اشغالگر و حملات بی‌وقفه آن را محکوم و به عنوان جنایتکار جنگی مجازات کنند.
  2. کودکان، آسیب‌پذیرترین گروه در میانه جنگ‌ها و مناقشات هستند که در جنایت رژیم صهیونیستی علیه غزه، تعداد کودکان شهید، مجروح، مقطوع العضو و مفقود که در مدت زمان اندک مورد هجوم‌ و جنایت قرار گرفتند، بی‌سابقه بوده است. ضمن محکومیت این رفتار شنیع و ددمنشانه، از تمام انجمن‌های پزشکی، روانپزشکی، مشاوره و درمانگری، حقوقی و اجتماعی درخواست می‌شود برای محکومیت جنایتکاران، حمایت از این اطفال بی‌گناه، رسیدگی به آسیب‌دیدگان در قالب تشکل‌های بدون مرز، تمامی ظرفیت خود را فعال کنند.
  3. پاکسازی نژادی که با اقدام به قتل، ارعاب، کوچاندن اجباری و... علیه زنان فلسطینی انجام شده، از جرائم بین‌المللی است که به شدت محکوم می‌گردد و عاملین آن باید محاکمه و مجازات شوند.
  4. استانداردهای دوگانه سازمان ملل در برخورد با قربانیان جنگ به ویژه زنان و‌ کودکان در جنگ‌های اخیر اوکراین، یمن و غزه غیرقابل قبول است و مضامین حقوق بشر را از هر گونه معنا تهی نموده است که بدین وسیله آن را محکوم می‌نماییم و خواستار تبیین اقدامات بین‌المللی بر مبنای این استانداردها هستیم.
  5. ادیان و کتب الهی همواره طلایه‌دار حمایت از زنان و‌ کودکان در جنگ‌ها و جدا نگه داشتن آنان از آثار هر نوع مناقشه مسلحانه بود و پیامبر خاتم  محمد مصطفی (ص) اکیداً از حمله به زنان، کودکان، سالمندان و حتی آسیب‌رسانی به حیوانات و گیاهان  ممانعت می‌کردند. بر این اساس تمامی انسان‌های آزاده در هر نقطه از دنیا، باید جزء پیشروان دفاع از این گروه‌ها باشند. بنابراین از همه انسان‌های آزاده به ویژه بانوان آگاه می‌خواهیم با مطالبه جدی از دولت‌ها و با هر ابزار سیاسی و فرهنگی مانع گسترش جنایت‌های بیشتر و پایداری آتش‌بس بیشتر شوند.
  6. با توجه با سطوح گسترده تخریب زیرساخت‌ها و بناهای استراتژیک به ویژه بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های اداری، ضمن درخواست ارسال وسیع کمک‌های بشردوستانه اعم از لباس، غذا، آب و دارو از همه مردم در تمام نقاط جهان و دولت‌های متعهد به اصول انسانی درخواست می‌‌گردد صندوقی در چارچوب جنبش عدم تعهد برای عمران و آبادی غزه تأسیس گردد.
  7. مادرانی که فرزندان خود و یا کودکانی که والدین و اعضای خانواده خود را در نسل‌کشی صهیونیستی از دست داده‌اند، مستعد تحمل پیامدهای سنگین این آلام هستند؛ از این رو ضمن تأکید بر ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه، لازم است مشاوران و درمانگران مسلمان و همدل با این مردم مصیبت‌زده، در گروه‌های مستقل به غزه اعزام و با کمک‌های درمان‌گرایانه و مشفقانه خود، مردم شهید داده و پر افتخار غزه را یاری نمایند. اگرچه این مردم با ایمان به خداوند و توکل بر او بر مقاومت شریف خود صبوری می‌کنند.
  8. از همه هنرمندان می‌خواهیم با استفاده از ابزار هنر و بر مبنای وجدان بیدارشان، رنج و مقاومت و ایمان مردم غزه به خصوص زنان و کودکان را بازنمایی کرده و اجازه ندهند نسل‌کشی این قشر به اعداد و ارقام فروکاسته شود.
  9. گروه های مرجع اجتماعی مانند علمای دین، هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران و... وظیفه خطیرتری در برابر محکومیت و مقابله با این شکل از خشونت جنگی در برابر زنان و کودکان دارند، فلذا درخواست می‌شود ضمن ادامه موج فزاینده محکومیت‌ها، در این خصوص با بهره‌مندی از دیپلماسی عمومی مظلومیت و پایداری مردم مظلوم به ویژه بانوان مقاوم ایشان و تاریخ خونبار آنها با کمک ابزار رسانه تبیین شود.
  10. نسبت به حجم گسترده سلاح‌های اتمی که در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی است، با توجه به کاربرد تسلیحات شیمیایی و بمب‌های سنگین و گسترده در جنگ اخیر، هشدار داده  و از مجامع بین‌المللی خلع سلاح این رژیم غاصب انتظار می‌رود.
  11. حق بازگشت فلسطینیان یکی از حقوق فراموش‌شده بانوان فلسطینی است که ما تأکید می‌کنیم هر چه سریع‌تر باید به رسمیت شناخته شود.
  12. رسانه‌های غالب که با ترویج اخبار دروغین نسل‌کشی غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطین را توجیه کرده‌اند، باید در محاکم بین‌المللی بازخواست شده و حق ادامه فعالیت از آنها سلب شود.
  13. ضمن حمایت از زنان شجاع که با حمایت از زنان پایدار فلسطینی، خود مورد خشونت قرار گرفته و از شغل‌شان محروم شده‌اند، این رفتار ظالمانه را محکوم می‌نماییم و خواستار توجه ویژه به موقعیت انسانی و انسانی این افراد هستیم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi