شناسه خبر : 106158
شنبه 11 آذر 1402 , 08:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دلنوشته معاون پارلمانی رئیس جمهور در وصف شهید فخری زاده

دلنوشته معاون پارلمانی رئیس جمهور در وصف شهید فخری زاده

فاش نیوز - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شهید والامقام، دکتر محسن فخری‌زاده، جوهر همت بود و معدن غیرت که امام صادق (ع) فرمود: "اِنَّ اللّهَ غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَ غَیُور".

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌  سید محمد حسینی در چهارمین همایش ادبی فخر ایران که همزمان با سومین سالگرد شهادت دانشمند شهیر کشورمان دکتر محسن فخری زاده که با حضور مسئولان لشکری و کشوری، خانواده شهدای هسته ای، ادیبان و شاعران و جمعی از نمایندگان جنبش های مقاومت و سفرای کشورهای اسلامی در مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت نام شهید فخری زاده و سایر شهدای هسته ای، شهیدان محمد شهریاری ، مسعود علی محمدی، مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد، گفت: امروز برای ادامه راه شهیدان و استمرار پیشرفت و تعالی کشورمان باید رمز و راز موفقیت شخصیت های برجسته خودمان را به نسل جوان معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شهید فخری‌ زاده در داخل کشور گمنام بود و حتی از خواص جامعه تعداد معدودی ایشان را می شناختند، اما رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها به خوبی از استعداد و توانمندی های ایشان اطلاع داشتند و از این روی این شهید والامقام را هم در لیست ترور و هم  تحریم قرار داده بودند؛ همچنین دو تن از نخست وزیران رژیم صهیونیستی صراحتاً از ایشان نام برده و آمریکایی ها نیز ایشان را مخزن الاسرار صندوق هسته ای ایران می شناختند.

بیشتر بخوانید

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: ارتباط قلبی و ایمان عمیق به خدای متعال، صفا و صمیمیت، سخت کوشی و اهل تلاش و مجاهدت بودن، برخورداری از علم و دانش و معرفت شناخت فلسفه علم و قدرت مدیریت و ابتکار و خلاقیت از خصوصیات و ویژگی های برجسته  شهید محسن فخری زاده بود و امروز لازم است رمز و راز موفقیت این شخصیت های برجسته به نسل جوان معرفی شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در ادامه‌ی این محفل ادبی، سروده و دلنوشته زیر را در توصیف شهید فخری زاده قرائت و آن را به خانواده شهید تقدیم کرد:
هوالشاهد
دامن ایمان، از تو مزین/ شوکت میهن، فخری‌زاده
عزت ایران، از تو معنون/ شوکت میهن، فخری‌زاده
نشئه‌ی عشقی، جوهر غیرت/معنی باور، مظهر همت
جملگی از تو، دِیْن به گردن/ شوکت میهن، فخری‌زاده
شاهد شهدی، زیبِ شهیدی/غیر شهادت، برنگزیدی
لک هنیئا، باده ز مخزن/ شوکت میهن، فخری‌زاده
چون تو ندیدم، عزم مسلّم/ رشته به رشته، نظم منظم
تیر به چشمِ حاسد دشمن/ شوکت میهن، فخری‌زاده
رسم تعصب، اوج تخلق/ کنده ز دنیا، قید تعلق
معنی محسن، تالی احسن/ شوکت میهن، فخری‌زاده
مرز حماسه، سقف جسوری/ متن متانت، شرح صبوری
دست شَغادی، کشته تهمتن/ شوکت میهن، فخری‌زاده
بر تو و راهت، ما همه مدیون/ ای شرف عشق، ای شرف خون
مُلک ز تو شد، این همه ایمن/ شوکت میهن، فخری‌زاده

حسینی در ادامه دلنوشته‌ ای را به شرح ذیل تقدیم آن شهید والامقام کرد:

از کدامین واژه وام بگیرم که حق تو را بر قلم بپذیرم که سنگینی حقوق تو، گردن هر نوشته‌ای را خم می‌کند و ارزش هر رقمی را کم می‌کند!
به کدامین عبارت پناه برم و از کدامین سند گواه آورم که در توصیف تو قاصر و عاجز نباشد و بر شناخت تو، حائل و حاجز نشود؟!
بر کدامین گفته‌ای روی آرَم و سر بر کدامین شانه‌ی معرفتی بگذارم که ناگزیر اشک تأسف و تأثر نبارم،‌چون تاب ندارم که فراق تو را در روزگاری ببینم که فصل دِرو بود بر کاشته هایی که داشته هایت را در طبق اخلاص کامل و خلوص حاصل بگذاشتی!

گر چه کاش! انگار معنای نارضایتی از تقدیر را ابراز می‌دارد و از وظیفه‌ی "رضا برضاک" باز می‌دارد که چنین مباد؛ که تو را فوز شهادت، انتهای سعادت بوده است، لیکن "ای کاش" را به اقتضای آرزوی بودنت بکار می‌بندم و معیت تو را می‌پسندم در روزگاری که جبهه‌ی مقاومت را با قامتی افراشته و توانی انباشته، گماشته‌ی ایمان ببینی و بر کرسی فخر بنشینی که فخرزاده‌ای و آزاده‌ای و دلداده ای بر "و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر أن الارض یرثها عبادی الصالحون " چه می‌گویم؟
تو اینک شاهد و ناظر بر نتیجه‌ی تلاش خود هستی و در أعلی علیین در بهترین حالت معاش خود هستی، تو در عداد عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون هستی و در شمار "إِنِّی جَزَیْتُهُمُ الْیَوْمَ بِما صَبَرُوا أَنَّهُمْ هُمُ الْفائِزُونَ" و ملائک تو و یاران شهیدت را مخاطب قرار می دهند که: "سَلامٌ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ"
محسن عزیز! مرد حیرت‌انگیزِ صبر و صَلاح و صلابت، سپاهی تحسین آمیز! تجسم تخلق و تقوا و پرهیز! برخیز! برخیز بدین دست آویز که: "فَإِنَّ اللَّهَ لا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ"
خداوند جل و علا، خداوند جزا و سزا را که اجر محسنین را ضایع نمی‌نماید، بر تخت سلطنت عالَم و عالمیان بنگر که چه زود پاداش نیکوکاری تو را به نمایش گذاشت و چقدر حرمت تلاش تو را نگاه داشت که آن کسانی که دست حرامی خود را به خون پاک تو آغشتند و در اوج مظلومیت تو را کشتند، چنان رسوا نمود و تار و پودشان را از هم گشود و بود و نبودشان را به خاک مذلت کشید و جامه‌ی پوشالی قدرت توخالی آنان را از هم درید و طومار خانه‌ی عنکبوتی و طاغوتی آنان را به چند قطره باران غیرت حماسیان و جبهه مقاومت در هم پیچید.
آری بنگر! "فَإِنَّ اللَّهَ لا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ"
آنان که کار را به نیکو به انجام می‌رسانند و بار مسئولیت را هر چه سنگین، به همتی آهنین بر شانه های مرصوص تا مقصد منصوص می‌کشانند؛ اجرشان نه تنها ضایع نمی‌گردد بلکه نکرده‌هایی از جنس نیت را نیز بر آن می‌افزاید و درهای رحمت و عنایت را به تمامه بر رویشان می گشاید.
تمامی موجودات همتشان در محدوده‌ی توانشان محصور است الّا انسان که توانش مرهون همت اوست و به میزان همتش مقدور است. ظهور توان انسان، مستور همت اوست که منظور انسان در کف و کنف همت است.
خلاصه آن‌که شهید والامقام، دکتر محسن فخری‌زاده، جوهر همت بود و معدن غیرت که امام صادق (ع) فرمود: "اِنَّ اللّهَ غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَ غَیُور"
فخری زاده مجذوب و محبوب خدا گشت و مطلوب خلق خدا گشت. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

در این مراسم ضمن رونمایی  از کتاب فخر ایران (2) و قطعه آهنگی در توصیف شهید فخری زاده از خانواده شهدای هسته ای تجلیل شد.
همچنین با حضور دکتر حسینی و خانواده شهید فخری زاده از خودروی شهید فخری زاده که در حادثه تروریستی آسیب دیده، رونمایی شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi