شناسه خبر : 106167
شنبه 11 آذر 1402 , 09:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختتامیه مسابقات تنیس و دارت بانوان ایثارگر کشور در رامسر برگزار شد

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به کاهش کم‌ تحرکی در میان جامعه معزز ایثارگری‌، گفت: بانوان ایثارگر ورزشکار می‌‌توانند علاوه بر ورزش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌‌قراول باشند.
 
بانوان ایثارگر ورزشکار علاوه بر ورزش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌ قراول باشند
به گزارش ایثار، سعید کهن‌سال در مراسم اختتامیه مسابقات تنیس و دارت بانوان ایثارگر کشور که در رامسر برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام مازندران، گفت: شهدا جانشان را در راه حفظ دین، آرمان‌‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از شئونات اسلامی فدا کردند تا امروز ما عزت‌ مندانه و با آرامش زندگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه شما بانوان جانباز و ایثارگر وارثان به حق فرهنگ ایثار و شهادت هستید، اظهار کرد: منش و سلوک رفتاری را می‌توان در اندیشه‌.ها و تفکر شهدا از طریق مطالعه وصایا، دست نوشته‌ها و خاطرات شهدای عزیز جستجو کرد و این آموزه‌‌های اخلاقی را در عمل نهادینه کنیم.
کهن‌سال یادآور شد: در بحث برگزاری مسابقات، ورزش بانوان یک سری محدودیت‌‌هایی دارد و یک بخش آن به دلیل فرهنگی اجتماعی بودن آن است که در جامعه ما حاکم است، ممکن است بستر و زمینه مولفه‌های ساختاری ایجاد نشده باشد، همین مولفه‌ها در امر سالن‌های ورزشی یک مانع در رابطه با تسهیلات ورزشی محسوب می‌‌شود.
وی افزود: موضوع دیگر مشغله ذهنی بانوان است که کمتر در عرصه ورزش ورود پیدا می‌کنند، دلیل آن این است که از تشکل‌‌های ایثارگری فاصله گرفتیم، هر چقدر نگاه مشارکت جویی را تقویت کنیم تسهیل‌ کنندگی بیشتر می‌‌شود، همچنین موضوعات روحی و روانی بانوان جانباز و ایثارگر می‌تواند در تعاملات اجتماعی آنان موثر باشد و نشاط و شادابی ایجاد کند و محدودیت‌ها را برطرف کند.
کهن‌سال خطاب به ورزشکاران ایثارگر گفت: شما می‌توانید در این عرصه پیش‌ قراول باشید و فرهنگ ایثار و شهادت را الگوی خود قرار دهید، البته با سیاست‌‌گذاری هدفمند که از سوی دکتر قاضی‌زاده هاشمی در امر ورزش صورت گرفته است، کم تحرکی در میان جامعه معزز ایثارگری‌ کاهش یافت و این امر حتی برای سایر جامعه ایثارگری الگو بوده است، امیدواریم شاهد حضور و درخشش بانوان ایثارگر در میادین ورزشی ملی و بین‌المللی  باشیم.
در این دوره از مسابقات ۳۴۰ تن از بانوان جانباز و ایثارگر از سراسر کشور حضور داشتند. در رشته دارت استان‌های البرز، زنجان و آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند، در رشته تنیس بانوان شاهد و ایثارگر استانهای اصفهان، تهران الف و البرز به ترتیب مقامهای اول تا سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند. در مراسم اختتامیه، دکتر میرکاظمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فرهنگی و اردویی ورزشی بنیاد، علیزاده سرپرست معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد استان، مهدوی رئیس هیئت جانبازان و معلولان مازندران، رئیس بنیاد رامسر و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi