شناسه خبر : 106179
شنبه 11 آذر 1402 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزند شهید فخری‌زاده: ایران با تبعات شهادت پدرم کنار آمده و آن‌ها را جبران کرده است

فاش نیوز - فرزند شهید فخری‌زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعاً توانسته است با تبعات شهادت محسن فخری‌زاده کنار آمده و آن‌ها را جبران کند و در این موضوع نگرانی وجود ندارد.

فرزند شهید فخری‌زاده: ایران با تبعات شهادت پدرم کنار آمده و آن‌ها را جبران کرده است

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای ایران و از دانشمندان ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، را می‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت صنایع دفاعی ایران دانست، با این حال فعالیت‌های او به این موارد محدود نبوده و در طرح‌های پیشران و فناورانه متعددی نیز نقش‌آفرینی داشته است. توسعه فناوری آشکارسازی تابش‌های هسته‌ای، ابداع پدافند هسته‌ای در کشور، آشکارسازی نوترون‌های کیهانی برای کشف اقدامات اسرائیل، ساخت لیزر برای شناسایی پهپاد مهاجم، ساخت کیت‌های تشخیصی کرونا، تأسیس پژوهشکده اکوستیک، نقش‌آفرینی در ساخت واکسن ایرانی کرونا و... از جمله نقش‌آفرینی‌های اوست. با این حال می‌توان گفت تا پیش از شهادتش افراد زیادی از نام و هویت او خبر نداشتند و به طور گمنام مشغول خدمت‌گذاری به مردم وطنش بود.

محمدمهدی فخری‌زاده پسر شهید محسن فخری‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعاً توانسته است با تبعات شهادت محسن فخری‌زاده کنار آمده و آن‌ها را جبران کند و در این موضوع نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: گمنامی شهید فخری‌زاده پیامی برای ما، کشورهای دیگر و به خصوص دشمنان ما دارد. گمنامی او نشان دهنده این است که ما همین الان هم آدم‌هایی داریم که در حال انجام کارهای بزرگ هستند، اما کسی آن‌ها را نمی‌شناسد.

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران، ۷ آذرماه ۱۳۹۹ توسط عوامل موساد در منطقه آبسرد دماوند مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi