شناسه خبر : 106244
یکشنبه 12 آذر 1402 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در بازدید سرلشکر موسوی از نمایشگاه نداجا انجام شد

رونمایی از شناور زیرسطحی بدون سرنشین ROV و پهپاد عمودپرتاب چمروش ۴

فاش نیوز - نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مقارن با هفتم آذر و ایام گرامید‌اشت حماسه‌آفرینی‌های دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش افتتاح شد.
نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مقارن با هفتم آذر و ایام گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش روز شنبه یازدهم آذرماه ۱۴۰۲ با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، دریادار امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در محل نمایشگاه‌های ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای علمی و فنی نداجا در حوزه‌های مختلف تسلیحات دریایی، سامانه‌های موشکی ضد کشتی از زیر سطح به سطح، سامانه‌های پیشرفته اطلاعاتی، مخابراتی و جنگ‌های الکترونیکی و بومی‌سازی انواع قطعات پیچیده و گلوگاهی به نمایش درآمد.
از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه که با تاکید بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی و تخصص نخبگان دانشگاهی مراکز علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش‌بنیان بومی برگزار شده است.
ارائه تعداد قابل‌توجهی از تجهیزات زیر سامانه‌ها و شناورهای سطحی و زیرسطحی پروازی با قابلیت انجام مأموریت‌های کشف دریایی و ساحلی و همچنین داده‌پردازی محیطی می‌باشد.
در این نمایشگاه همچنین از پویانمایی آموزشی و چندین جلد کتاب فنی تخصصی در حوزه‌های مختلف دریایی رونمایی شد و همچنین نمونه اول چند محصول ساخته شده در قالب فعالیت‌های تحقیقاتی و پشتیبانی به نمایش گذاشته شد.
شناور زیر سطحی بدون سرنشین ROV
صبح دیروز و در نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش، شناور بدون سرنشین ROV با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش رونمایی شد.
این شناور بدون سرنشین و کنترل از راه دور قابلیت شناسایی، کشف و انهدام مین‌های لنگری و کف‌خواب را دارد همچنین قابلیت حمل محموله جهت پاکسازی و انهدام مین‌ها را دارد.
این شناور تا ۲۰۰ متر عمق توان عملیات دارد و همچنین ۲۴ ساعت مداومت دریانوردی دارد و برای انهدام انواع مین‌های دریایی بکار گرفته می‌شود.
استفاده از تجهیزات بدون سرنشین در سطح ارتش‌های جهان در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و نیروهای مسلح کشورمان نیز با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی در این عرصه به دستاوردهای چشمگیری رسیده‌اند.
پهپاد عمود پرتاب چمروش ۴ 
در جریان بازدید سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش از نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش از پهپاد عمود پرتاب چمروش ۴ رونمایی شد.
این پهپاد با قابلیت عمود پرتاب می‌تواند به راحتی از انواع شناورهای نیروی دریایی به پرواز درآمده و مأموریت‌های محوله را انجام دهند.
همچنین پهپاد هما و پهپاد پلیکان که از جمله پهپادهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
سرلشکر موسوی: 
همه نیازهای نیروهای مسلح در داخل تولید می‌شود
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش که در ستاد نداجا برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت:‌ این نمایشگاه تقریباً هر سال یک‌بار برگزار می‌شود و در هر سال نیز، تجهیزات و دستاوردهای جدیدی در آن مشاهده می‌کنیم.
وی افزود: البته بخشی از دستاوردهایی که امکان نمایش داشت به نمایش درآمد و بخش دیگری که قابلیت ارائه به عموم ندارد و محرمانه است نیز، بازدید کردیم. همچنین؛ بخشی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش هنوز حتی قابلیت این را ندارند که در این نمایشگاه آن را به نمایش درآورد.
فرمانده کل ارتش، با اشاره به دستاوردهای حاضر در این نمایشگاه، عنوان کرد: بخشی از این دستاوردها که به‌کار گرفته شده قطعاً در توان رزمی نیروی دریایی  تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد و دستاوردهایی که به مرور زمان وارد چرخه استفاده می‌شود نیز، در یگان‌های عملیاتی توان قابل ملاحظه‌ای را برای نیروی دریایی ایجاد می‌کنند.
وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که همه دستاوردهای قدرت دانش، ابتکار و خلاقیت جوانان و عزیز ماست به نحوی که نیروهای مسلح را به طور کلی از اتکا به خارج کشور بی‌نیاز کرده است. در واقع، هر نیازی که در نیروهای مسلح وجود داشته باشد در داخل ساخته می‌شود.
سرلشکر موسوی، عنوان کرد: در نیروی دریایی ارتش از سال‌ها قبل یک تلاش جهادی روند صعودی را در پیش گرفته است و هر سال، شاهد اتفاقات بسیار خوب با تاثیرات بسیار زیادی در آمادگی رزم نیرو دارد،‌ هستیم. نمونه آن،‌ اتفاقات بزرگی است که نیروی دریایی ارتش در عرصه اقیانوس‌ها به نمایش گذاشته و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در اهتزاز نگه می‌دارد.
فرمانده کل ارتش در پایان در پاسخ به سؤالی در خصوص رزمایش مرکب دریایی، ایران، روسیه و چین، بیان کرد: امیر ایرانی در این خصوص به تفصیل توضیح دادند و اگر نکته جدیدی در این حوزه نیاز باشد توسط خود ایشان بیان خواهد شد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi