شناسه خبر : 106300
سه شنبه 14 آذر 1402 , 08:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم تشیع پیکر ۷ شهید مدافع حرم در تهران برگزار شد

مراسم تشیع پیکر 7 شهید مدافع حرم در تهران برگزار شد

فاش نیوز - مراسم تشییع پیکر مطهر هفت شهید مدافع حرم که به تازگی در کشور سوریه تفحص شدند از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه، در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر مطهر هفت شهید مدافع حرم، علی آقا عبداللهی، شهید حسن اکبری، شهید مصطفی صادقی، شهید مهدی ذاکر حسینی، شهید رضا عباسی، شهید محمدرضا یعقوبی و شهید الیاس چگینی که به تازگی در کشور سوریه تفحص شدند از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز دوشنبه، در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور جمع کثیری از مردم پایتخت آغاز شد. 

بیشتر بخوانید

همزمان در این مراسم پیکرهای دو شهید پاسدار که توسط رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسیدند نیز در میدان امام حسین (ع) تهران تشییع شد.

در این مراسم که همراه بود با مرثیه خوانی در وصف حضرت فاطمه زهر(س) مردم با در دست داشتن تصاویری از حاج قاسم سلیمانی، نشان دادند یاد او را هرگز فراموش نخواهند کرد.

خانوده شهدا نیز در این مراسم حاضر بودند تا بگویند همچنان پای کار نظام و انقلاب خواهند ماند و حضورشان خانواده شهدای تازه تفحص شده را تسلی می داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی ثمری» هم در این مراسم حاضر شد و دقایقی به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به وظیفه امت اسلامی در قبال شهیدان براساس آیات قرآن کریم، اظهار داشت: در مواجهه با استکبار و طاغوت، جمعی باید جانفشانی کنند و جماعتی دیگر نیز آرمان‌های شهیدان را پاس بدارند، تا نصرت خدا برسد.

حجت‌الاسلام ثمری با اشاره به آیه «مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلٗا»، تصریح کرد: این آیه، آیه آخرالزمان است؛ چراکه در آخرالزمان شرایط برای پیروان مکتب توحید و امت اسلامی به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که نیرنگ، نفاق و وادادگی، برخی را گرفتار می‌کند؛ لذا در این شرایط شاخه انسان‌های ممتاز شهیدان، شاخصه انسان‌های پیروز، مجاهدان و شاخصه انسان‌های عاقبت به خیر، اهل مقاومت است.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در اوج غربت، در میدان مقاومت ایستادگی کردند و دشمن زمین‌گیر و زمینه نابودی تکفیری‌ها را فراهم کردند، افزود: خون، مظلومیت و استقامت شهدای مدافع حرم امروز به ثمر نشسته و اثر آن در غزه ظاهر شده است؛ به طوری که ما مقاومت مردم اهل استقامت غزه را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام ثمری با تأکید بر اینکه امروز امت اسلامی در برابر استکبار جهانی در غزه خودنمایی می‌کند و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده است، ادامه داد: امروز یک جماعت بسیار اندک، در یک سرزمین 360 کیلومتر مربعی، تمام دنیا را از استقامت و پایداری خود متحیر کرده است؛ این استقامت و پایداری به برکت خون شهیدان دفاع مقدس و دفاع از حرم است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi