شناسه خبر : 106317
سه شنبه 14 آذر 1402 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهارمین نشست شوراهای اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب بنیاد برگزار شد

فاش نیوز - چهارمین نشست شوراهای اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 12 آذرماه در سالن فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 
چهارمین نشست شوراهای اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب برگزار شد

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: در راستای تقویت شعائر دینی به صورت عام و نماز به صورت خاص باید به ذکر نکاتی پرداخت و به دنبال جواب این سوال بود که چرا به نماز اهمیت می‌دهیم.
 وی ادامه داد: این امر جایگاه خاصی دارد که می‌طلبد به آن توجه شود، در حالی که در خصوص دیگر مسائل دینی مانند روزه و حج استثنائاتی قائل شده‌اند اما چه رازی در نماز نهفته است که تحت هر شرایطی باید نماز را به جا بیاوریم و آن را ترک نکنیم و هیچ استثنایی قابل قبول نیست.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بارها در قرآن و روایات به اقامه نماز تاکید شده، تصریح کرد: این موضوعات نشان‌دهنده این است که نماز باید به جماعت اقامه شود و اهمیت نماز به قدری مورد تاکید ائمه بوده که بسیاری از بزرگان فرموده‌اند اگر در جایی از زندگی به گره کوری برخوردیم با خواندن نماز آن را برطرف کردیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم نماز را شعار، پرچم و پل ارتباطی انسان با خالقش دانست و تاکید کرد: انسان زمانی که به نماز می‌ایستد گویی زمان از حرکت ایستاده، زیرا باید در آن تفکر و تعقل کنید و این شکر نعمت است، ذکری که در نماز گفته می‌شود بابت تذکر و یادآوری به خود ما است تا بدانیم نیازمند هدایت هستیم و سیره زندگی اهل‌بیت(ع) نیز نشان دهنده اهمیت مسائل نماز است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در محیط‌های اداری اقامه نماز، هویت و استراتژی آن مجموعه را نشان می‌دهد، اضافه کرد: به این معنی که اخلاص در خدمت رسانی را بیشتر کرده و در حقیقت نماز کارکرد اجتماعی و اداری دارد و در هنگام اقامه آن اشکالات به انسان متذکر می‌شود.
وی ادامه داد: اگر مدیران ما به دنبال بهره‌وری بیشتر کارمندان هستند باید به موضوع نماز و مسائل معرفتی اهمیت دهند، زیرا نماز صرفا جنبه عبادی ندارد بلکه به انسان عمق و معرفت می‌بخشد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به اینکه ما در مکانی که کار می‌کنیم باید نسبت به آن تعصب داشته باشیم، تاکید کرد: ما باید این تعصب را در بستر مسایل دینی و معرفتی ارائه دهیم تا عیوب کمتر شود و تعصب اداری افزایش یابد، بنابراین اگر جاذبه‌ها افزایش یابند تاثیرگذار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: موضوع نماز را باید جدی گرفت زیرا کارکرد بسیاری دارد و نماد اعتقادی، دینی و ولایی بودن افراد است و اگر نماز جماعت پرشور برگزار شود، تابلویی برای دیگر نهادها می‌شود، بنابراین مسئولانی که در این زمینه مسئولیت دارند باید آن را جدی گرفته و بدانند در جایی مثل بنیاد شهید و امور ایثارگران اهمیت آن چند برابر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در مکانی مشغول به کار هستیم که تاکید تعداد زیادی ازعزیزانی که در این راه از خون خود گذشتند بر نماز و حفظ حجاب بوده است، بنابراین باید در نماز جماعت با خلاقیت و نوآوری طرح‌های جدید ارائه کنیم و همچنین آخرین مطالب روز دنیا در نماز مطرح شود که این موارد جزو کارکردهای نماز است.
 حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به اینکه باید ساختارها را نیز اصلاح کنیم، تاکید کرد: باید نماز جماعت جاذب و امام جماعت جاذبه داشته باشد و همچنین به مکان‌هایی مثل مدارس و دانشگاه شاهد بیشتر توجه شود، ما هرچقدر در این زمینه اقدام کنیم در حقیقت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و اگر نماز جماعت فعال باشد بسیاری از مسائل و مشکلات ما حل خواهد شد، پس در خصوص مسائل فرهنگی ناامید نشوید و به ادامه راه امیدوار باشید.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی، رییس شوراهای اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب نیز در ابتدای نشست به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و تعدادی از شرکت کنندگان در این نشست نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظارت خود پرداختند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi