شناسه خبر : 106362
چهارشنبه 15 آذر 1402 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیویورک تایمز خبر داد

راکت‌های مقاومت فلسطین به پایگاه‌های اتمی اسرائیل رسید

فاش نیوز - حدود دو ماه پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، نیویورک‌تایمز با استناد به اسنادی که به دستش رسیده است نوشته، حماس روز 7 اکتبر توانست با راکت، پایگاه موشک‌های هسته‌ای اسرائیل در تل‌آویو را هدف قرار دهد اما قدرت تخریب به قدری نبوده که باعث بروز یک فاجعه شود!
هر روز که می‌گذرد، گوشه دیگری از «تاریخی» بودن عملیات 7 اکتبر با نام «طوفان الاقصی» نمایان می‌شود. چند روز پس از افشای هلاکت چند سرتیپ در روز 7 اکتبر و بردن جسد آنها به غزه، یا نفوذ فلسطینی‌ها به عمق 40 کیلومتری سرزمین‌های اشغالی در عرض چند ساعت، حالا روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشته است که در آن روز، نیروهای حماس توانستند به پایگاه موشک‌های اتمی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو حمله کرده و با راکت آن را هدف قرار دهند. اما گویا به دلیل متناسب نبودن قدرت تخریب، فاجعه رخ نداده است. این روزنامه به نقل از «کارشناسان»، نام این پایگاه هسته‌ای را، «اسدات میچا» نامیده است. طبق گزارش‌های تکمیلی، صهیونیست‌ها- لااقل تا لحظه تنظیم این گزارش- واکنشی به این خبر نیویورک‌تایمز نشان نداده‌اند.
جنون آدم‌کشی
اما با شروع دور دوم جنگ که پس از یک وقفه 7روزه صورت می‌گیرد، صهیونیست‌ها وحشیانه‌تر از دور اول در حال کشتار غیرنظامیان هستند، چرا که قدرت‌های جهان عملا در کنار آنها قرار دارند و هیچ سازمان حقوق بشری نیز هیچ اقدام عملی نمی‌کند. طبق آخرین گزارش‌ها، با این که صهیونیست‌ها 70درصد نیروهای خود را از شمال غزه بیرون کشیده‌اند اما بمباران آن منطقه را متوقف نکرده‌اند. اوضاع در مرکز و جنوب غزه به مراتب بدتر است و جنگنده‌های صهیونیست که از سوی آمریکا، انگلیس، آلمان و احتمالا چند کشور مرتجع عربی، تسلیح مالی و تسلیحاتی می‌شوند، حتی یک ثانیه بمباران خانه‌ها، مدارس و آن یکی دو بیمارستان باقی‌مانده را متوقف نمی‌کنند. خبرگزاری فارس در این‌باره نوشته، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو مدرسه را که محل اسکان آوارگان در شهر غزه بود، بمباران کردند که تاکنون، بیش از ۵۰ نفر به شهادت رسیده‌اند. تصاویر تلمبار شدن اجساد ده‌ها شهید در محوطه بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه در نتیجه بمباران‌های شدید دو شب گذشته نیز تکان‌دهنده است و حجم جنایات این رژیم را- نه به صورت کامل- و تا حدودی نشان می‌دهد.
خان‌یونس در خون
خان‌یونس واقع در جنوب غزه نیز دیروز به وحشیانه‌ترین شکل ممکن بمباران شد. منابع فلسطینی برای توصیف شرایط این منطقه نوشتند: «خان‌یونس مورد حملات هوائی بی‌وقفه رژیم صهیونیستی قرار دارد.» طبق این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حملات نوع «نوار رگباری» یا «کمربند آتش» استفاده می‌کنند... رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه حملات زمینی در محور شرق خان‌یونس را نیز آغاز کرده که تاکنون با مقاومت شدیدی روبه‌رو شده است. وب‌سایت روزنامه القدس این حملات را «هیستیریک» نامید که «لحظه‌ای قطع نمی‌شود و همه نقاط خان‌یونس زیر آتش حملات هوائی قرار دارد.» خبرنگار الجزیره اما از شهادت ۱۰ نفر و زخمی شدن شماری دیگر در بمباران خانه‌ای در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر داده است. از آن‌سو مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم تاکید کرده که ۱۰۸ شهید و مجروح در حملات اخیر به این باریکه به بیمارستان کمال عدوان انتقال داده شده‌اند. منابع پزشکی هم به الجزیره گفته‌اند که ۴۰ شهید و مجروح در نتیجه ادامه حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان ناصر در خان‌یونس منتقل شده‌اند.
اینترنت قطع شد
از آن‌سو دیروز «نسیم آنلاین» به نقل از شرکت مخابرات فلسطین اعلام کرد، «خدمات ارتباطی و اینترنت در غزه به طور کامل قطع شده است.» تا گزارش حجم جنایات صهیونیست‌ها به بیرون درز نکند! درز خبر کشته شدن یک نظامی انگلیسی در غزه نیز دیروز، اثبات این فرضیه را که «نیروهای انگلیسی نیز در کنار صهیونیست‌ها در غزه حضور دارند» به اثبات رساند. پیش از این گزارش‌هایی از حضور نظامیان آمریکایی نیز در غزه منتشر شده بود. وقتی جرمی کوربین، رئیس پیشین حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور از نماینده وزیر خارجه این کشور درباره حضور نظامیان انگلیسی در غزه پرسید، پاسخی نشنید. «جرمی کوربین» می‌پرسد که آیا نیروهای انگلیسی در غزه حضور دارند؟ بگویید آری یا خیر. او اما هیچ پاسخ روشنی نمی‌شوند. ماجرا پس از آن شروع شد که خبر رسید یک سرباز انگلیسی به نام «بنیامین نیدهام» در عملیاتی در شمال نوار غزه کشته شده است. ظاهراً قانون، شهروندان انگلیسی را از مبارزه با کشورهایی که در صلح با «بریتانیا» هستند، بدون تأیید دولت منع می‌کند. گاردین در سال 2015 اعلام کرده بود که تصور می‌شود حدود ۱۰۰ شهروند انگلیسی که حتی تابعیت اسرائیل را ندارند در ارتش رژیم صهیونیستی حضور دارند.
اندیشکده آمریکایی:
اسرائیلی‌ها اسرا را شکنجه می‌کنند
گزارش اندیشکده آمریکایی «گروه بحران» اما نشان می‌دهد، برعکس مقاومت فلسطین که با اسرای صهیونیست رفتاری انسانی و اسلامی دارند، صهیونیست‌ها اسرای فلسطینی را شکنجه می‌کنند. طبق گزارش این اندیشکده، یکی از نگرانی‌های اصلی بسیاری از فلسطینی‌های کرانه باختری، شرایط داخل زندان‌های رژیم اسرائیل است، چراکه در حال حاضر حدود 7000 فلسطینی در آنجا نگهداری می‌شود... و از 7 اکتبر، این شرایط بدتر شده است و با افزایش وقوع و شدت ضرب و شتم و سایر اشکال شکنجه، دست‌کم شش فلسطینی که در کمپین کنونی دستگیر شده بودند، در بازداشت جان باخته‌اند. سایر زندانیان شکستگی استخوان و دندان را گزارش داده‌اند... بنابر گزارش‌ها، بازجوها همچنین برای تحت فشار قرار دادن بستگان فلسطینیان در بازداشت برای تسلیم شدن، زندانیان را شکنجه کرده‌اند. همه این اقدامات قبل از 7 اکتبر رایج بوده، اما اکنون گسترده‌تر به نظر می‌رسد. فیلم‌های شکنجه فلسطینی‌ها توسط سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی نگرانی شهروندانی که اقوام‌شان در زندان‌های رژیم اسرائیل هستند را عمیق‌تر نموده است.
آنروا: بیش از ۸۰درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز دوشنبه گفته بود نزدیک به ۱.۹میلیون نفر از ساکنان 2میلیون و 300هزار نفری غزه در نتیجه جنگ غزه آواره شده‌اند. این رقم بیش از ۸۰درصد جمعیت این منطقه متراکم است.
انتقام مقاومت
مقاومت فلسطین هم طی 24 ساعت گذشته، ضربات دردناک و کاری به صهیونیست‌ها وارد کرده و علاوه‌بر انهدام 34‌ تانک و خودروی زرهی، جان چندین افسر و سرباز صهیونیست را در این مدت گرفته است. میزان کاری بودن این ضربات در برخی مناطق آن‌قدر بوده که مرکز مطالعات فلسطین اعلام کرده، ارتش رژیم صهیونیستی از شمال‌غربی شهر غزه عقب‌نشینی کرده است. پیش از این در روز دوشنبه هم اعلام شده بود صهیونیست‌ها از شمال نوار غزه عقب‌نشینی کرده‌اند.
خبرگزاری مهر هم به نقل از منابع عبری از هلاکت دو نظامی دیگر رژیم صهیونیستی خبر داده است. صهیونیست‌ها می‌گویند از زمان آغاز حمله زمینی به غزه 78 نظامی‌اش را از دست داده است اما کیست که نداند، صهیونیست‌ها آمار تلفات و خسارات‌شان را به شدت سانسور می‌کنند. شنبه و یک‌شنبه‌ای که گذشت، یکی از مرگبارترین روزها برای صهیونیست‌ها بود طوری که اعلام شد، فقط روز یک‌شنبه 68 صهیونیست-و بنابر برخی گزارش‌ها تا 75 صهیونیست- به هلاکت رسیدند.
تسنیم در این‌باره نوشته است در جریان درگیری‌های روز شنبه ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) در نوار غزه، نیروهای مقاومت فلسطینی توانسته‌اند یکی از بزرگ‌ترین ضربات در یک روز را به ارتش اسرائیل وارد کنند که ۱۰ نفر از سربازان صهیونیست کشته و تعداد زیادی هم زخمی شدند... بنابر اطلاعات به دست آمده، این تلفات در جریان ۳ کمین در شمال و یک کمین در جنوب‌غرب شهر غزه به ارتش صهیونیستی وارد شده است... روز یک‌شنبه نیز منابع خبری وابسته به گردان‌های عزالدین قسام اعلام کردند که ۶۰ نفر از نیروهای ارتش اسرائیل در کمین رزمندگان فلسطینی گرفتار شدند و فلسطینی‌ها توانستند ۳ بمب را در میان آنها منفجر کنند. ساعاتی بعد نیز 8 صهیونیست دیپر به هلاکت رسید و... بنابراین به نظر می‌رسد تعداد زیادی از سربازان ارتش اسرائیل با یورش زمینی به غزه کشته شده باشند. جهاد اسلامی نیز دیروز با انتشار تصاویری از حضورش در جبهه‌های جنگ در غزه پرده برداشت.
موشکباران تل‌آویو و عسقلان
دیروز مقاومت فلسطین از غزه، با ده‌ها موشک تل‌آویو و برخی دیگر از شهرهای اسرائیل را هدف قرار داد. شبکه تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی در این‌باره اعلام کرد دست‌کم 10 انفجار در تل‌آویو ثبت شده است. در همین حال، خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که آمبولانس‌های رژیم صهیونیستی و تیم‌های امدادرسانی به مکان‌هایی که در آنها موشک اصابت کرده است گسیل شده‌اند. از عسقلان نیز خبر رسیده دست‌کم 5 صهیونیست در حملات موشکی که از غزه صورت گرفته، زخمی شده‌اند. ادامه موشک‌پرانی‌های مقاومت فلسطین از غزه نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها صرفا توانسته‌اند زنان و کودکان را به شهادت برسانند و در رسیدن به اهداف اصلی خود یعنی توقف حملات موشکی، شکست خورده‌اند.
ضربه‌ای بی‌سابقه خورده‌ایم
موشه یعلون، وزیر جنگ پیشین اسرائیل نیز دیروز اعلام کرد، در جنگ با مقاومت، «ضربه‌ای خوردیم که در تاریخ هفتادوپنج ساله ما بی‌سابقه بوده اما نتانیاهو هنوز مسئولیت کوتاهی خود را برعهده نمی‌گیرد... من پیش از این گفته بودم ممکن است غافلگیری جنگ یوم کیپور تکرار شود.»
سایر رویدادها
* «رچارد پیپرکورن» نماینده سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌‌های اشغالی فلسطین امروز سه‌شنبه در نشست خبری سازمان ملل در ژنو اظهار داشت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود. ما به برقراری یک آتش‌بس دائمی (در نوار غزه) نیاز داریم... هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود.
* مقام مستعفی وزارت خارجه آمریکا: ما ریاکار به نظر می‌آییم و از اسرائیل انتقاد نمی‌کنیم! زمانی یک خیریه، گزارشی از تجاوز به یک نوجوان فلسطینی در زندانی اسرائیلی به ما داد، این گزارش تایید شد و به دولت اسرائیل ابلاغ کردیم در نتیجه اسرائیل به دفتر خیریه حمله کرد و آن را سازمان تروریستی نامید!
* گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که تک‌تیراندازهای آن در منطقه الزنه در شرق خان‌یونس ۶ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و از پای درآوردند. قسام همچنین اعلام کرد یک میدان مین در شرق خان‌یونس را، شامل 4 مین ضدنفر که از قبل کار گذاشته شده بود، پس از ورود گروهی از نظامیان اسرائیلی به آن منفجر کرده که طی آن نظامیان اسرائیلی کشته یا مجروح شدند.
* گاردین می‌گوید: ارتش اسرائیل بر اساس اسناد به دست ‌‌آمده از عملیات رزمندگان جنبش مقاومت فلسطین، حماس در روز ۷ اکتبر متوجه شده این گروه با کمک گرفتن از جاسوس‌هایی در داخل اسرائیل موفق به ترسیم نقشه‌هایی دقیق از پایگاه‌های نظامی اسرائیل شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi