شناسه خبر : 106373
چهارشنبه 15 آذر 1402 , 13:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کارورزی فارغ‌التحصیلان طرح شاهد تسهیل می‌شود

فاش نیوز - بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای طرح مدیران آینده شاهد و ایثارگر تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد که در آن آموزش و به کارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر جهت پست‌های مدیریتی وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت.

کارورزی فارغ التحصیلان طرح شاهد تسهیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، «مجتبی مدرس‌زاده» معاون آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست هم‌اندیشی طرح مدیران آینده شاهد و ایثارگر ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س)، اظهار داشت: پس از گذشت سال‌های متمادی از دوران دفاع مقدس امروز ما شاهد ظهور و بروز نیاز‌های جدیدی در حوزه جامعه هدفمان هستیم.

وی ادامه داد: فرزندان عزیز دیروز، امروز با تلاش خود صاحب کرسی‌های علمی و مدیریتی در کشور شدند و آنچه که پرچم‌دار طرح تحولی بنیاد است توجه به این سرمایه‌ها جهت پرورش و رشد دیگر اعضای جامعه ایثارگری است.

مدرس‌زاده با اشاره به اینکه ما در این راستا و برای توسعه مهارت‌های فردی و مدیریتی فرزندان جامعه ایثارگری اقداماتی انجام داده‌ایم، تصریح کرد: ابتدا دانش‌آموزان و دانشجویان استعدادیابی می‌شوند که برای تحقق این امر، دانشگاه صنعتی شریف طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت این امر را برعهده گرفته است، در این همکاری حدود ۹ هزار نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان استعدادیابی شده و ۲۰۰۰ نفر از منتخبین آن‌ها تحت آموزش‌های مدیریتی قرار می‌گیرند.

معاون آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در گام دوم این طرح به جهت ارتقای مهارت‌های مدیریتی شاغلان از خانواده‌های ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی، تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با دانشگاه شهید بهشتی نیز منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه آن‌چه امروز باعث افتخار ماست این است که بتوانیم زمینه‌ای ایجاد کنیم که نیرو‌های مهارت دیده را به مرحله‌ای برسانیم که بتوانند قابلیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف مدیریتی به فعلیت برسانند، تاکید کرد: طرح کارورزی، باعث آمادگی و ایجاد بهره‌وری بیشتر در این عزیزان خواهد شد و امیدوارم این تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی سبب شود تا نخبگان شاهد و ایثارگر با آمادگی و توانمندی بیشتری بتوانند عهده‌دار مناصب خطیر و دشوار مدیریتی شوند.

مدرس‌زاده مشارکت نخبگانی در زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در بنیاد شهید و امور ایثارگران را هدف بعدی این معاونت عنوان کرد و افزود: باید از تفکر متخصصانی که دغدغه نظام و انقلاب را دارند، بهره‌مند شویم تا بتوانیم نیاز‌های روز خود را پاسخگو باشیم.

معاون آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: در بحبوحه دفاع مقدس امام راحل (ره) در نامه‌ای خطاب به فرزندان شهدا و جانبازان می‌فرمایند که من آینده این نظام را به شما می‌سپارم و تاکیدات مقام معظم رهبری نیز در همین راستاست و این امر باید سرلوحه ما برای هرگونه برنامه‌ریزی، اقدام و عمل باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد باب گفتگو با فرزندان ایثارگران برای ما موضوعیت داشته و بسیار مهم است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا دو وظیفه مهم دارد؛ ابتدا توانمندی و پشتیبانی از فرزندان معظم جامعه ایثارگری و سپس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که ما برای این موضوع باید به یک برنامه‌ریزی جدید برسیم و امیدواریم بتوانیم با توفیق خداوند متعال و انجام این‌گونه اقدامات گوشه‌ای از دِین خودمان را به شهدا ادا کنیم.

رضا رحیمی نسب، سرپرست اداره کل امور مشاورین وزرا در دستگاه‌های اجرایی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: امام راحل (ره) در زمان حیات پربرکت خود از مسئولان جلوتر بوده و بیش از چهل سال قبل با ایجاد مدارس و دانشگاه شاهد به این فکر بودند که مدیران آینده کشور، فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران باشند.

رحیمی نسب افزود: امیدواریم با تدابیر بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوانیم حرکتی ایجاد کنیم تا از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم، همچنین ایثارگران عزیز مشکلات عدیده‌ای دارند که خواستار توجه بیشتر مسئولان هستند.

محمدعلی زهره‌ای، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست ضمن تاکید بر این موضوع که جامعه شاهد و ایثارگران جزو نخبگان به شمار می‌روند و وظیفه تمامی ارکان دولت است تا برای این قشر از جامعه گام‌های جدی برای اشتغال و به کارگیری در مناصب مدیریتی بردارد، گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی کاملا در خدمت جامعه شهدا و ایثارگران و تمامی افرادی است که برای حفظ این نظام گام برداشتند.

زهره‌ای با بیان اینکه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی قریب به یک‌صد هزار نفر نیروی شاغل داریم بیان داشت: وجود و به کارگیری فرزندان شهید و ایثارگر را در مجموعه‌های مختلف وزارتخانه راه و شهرسازی به فال نیک می‌گیریم و در عرصه‌های مختلف مدیریتی از این ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: در تصمیم‌گیری‌های کلان وزارت راه و شهرسازی به حضور فرزندان ایثارگر و شاهد نیاز داریم و از این ظرفیت‌ها بهره می‌بریم، پرورش مدیران آینده اصل و اولویت انکار ناپذیر سازمانی است و امیدواریم بهترین مدیران را از خانواده شهدا و ایثارگران، پرورش دهیم.

حمید مردانیان، مشاور امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست ضمن محکوم کردن حملات رژیم اسراییل نسبت به مردم غزه و شهادت ۱۶ هزار نفر از مردم بی‌گناه غزه، اظهار امیدواری کرد تا این جنگ به نفع جبهه مقاومت به پایان برسد.

همچنین در این نشست که با حضور مدیران کل معاونت آموزش، پژوهش و نوآوری برگزار شد، تعدادی از مشاوران وزرا در دستگاه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi