شناسه خبر : 106427
شنبه 18 آذر 1402 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رشد صدبرابری آثار دفاع مقدس نیازمند توجه ویژه دستگاه‌هاست

فاش نیوز - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید به تعداد هر رزمنده، جانباز، شهید و یا خانواده شهدا کتاب تولید کنیم، گفت: در ساخت آثار مربوط به دفاع مقدس باید از خط مقدم کمی فاصله بگیریم و در مورد نقش‌آفرینی سایر قشر‌های مردم در آن زمان نیز آثاری تولید کنیم.

کد خبر: ۶۳۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ - 09December 2023
 

رشد صدبرابری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند توجه ویژه دستگاه‌هاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یادواره سرداران شهید «محمد بنیادی»، «اکبر غلامپور» و ۳۰۰ شهید منطقه خاکفرج قم که شب گذشته (جمعه) با حضور جمعی از مسئولین کشوری و لشکری در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه هر چه از عزت و سرافرازی داریم، همه از برکت دفاع مقدس و خون مطهر شهداست، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس به خودباوری رسیدیم و در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که موشک، پهپاد و دیگر سلاح‌ها را صادر می‌کنیم.

سردار کارگر پیشرفت‌های پزشکی کشور را یکی دیگر از نشانه‌های خودباوری در دوران دفاع مقدس برشمرد و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به قطب پزشکی منطقه تبدیل شده است، گفت: به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دفاع مقدس در حکم قله دارد و مقاومت نیز دامنه این قله است؛ لذا همه ما باید تا جایی که توان داریم، فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ساری و جاری کنیم. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به آمار شهدای قم در دوران دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: لشکر ۱۷ امام علی بن ابیطالب (ع) به فرماندهی شهید زین‌الدین، از یگان‌های سازمانی قرارگاه نجف و از لشکر‌های موثر، شجاع و پرتلاش در آن دوران بود و تقریبا در همه عملیات‌ها حضور داشت. نخستین شهدا، از فرماندهان و جانشین‌های یگان‌های لشکر بود و این نشان می‌دهد که آن‌ها همواره جلوتر از بقیه در خط مقدم حاضر بودند.

سردار کارگر با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا، تجلیل از مقام شهید و شهادت را وظیفه همگانی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نسبت به موضوعاتی همچون ایثار و شهادت، راهیان نور و یادواره شهدا، عنایت ویژه‌ای دارند و از برگزاری جلسه در این خصوص استقبال می‌کنند.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه ۳۶ کشور دنیا در شرق و غرب به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به رژیم بعث کمک می‌کردند، تصریح کرد: ما در طول دفاع مقدس حتی یک وجب خاک را نیز از دست ندادیم در حالی که مردم و تاریخ ما هنوز از معاهده‌هایی همچون گلستان و ترکمنچای که هم خاک و هم مردم را از دست دادیم و موجب سرشکستگی کشورمان شد، شرمنده هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در جنگ جهانی اول از ۲۰ میلیون ایرانی ۱۰ نفر از گرسنگی و فقر از بین رفتند و در جنگ جهانی دوم نیز با فرار رضاخان کشور در اختیار بیگانگان قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی دیگر از آثار و برکات دفاع مقدس گفت: در آن زمان حضرت امام (ره) فرمانده کل قوا بودند و حتی یک بار هم به پناهگاه نرفتند و امروز به برکت جمهوری اسلامی کشور عراق، سوریه و یمن آزاد شده است.

سردار کارگر با اشاره به سخنی از سردار شهید همدانی که تجربه دفاع مقدس ما را در مقاومت پیروز کرد، افزود: ما باید به دوران ایثار و شهادت افتخار کنیم و این عظمت خون شهداست که روزبروز بالاتر می‌رود و پیشرفت‌های شگرفی در حوزه‌های مختلف در دنیا شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در کلام امامین انقلاب آمریکا عامل اصلی جنگ تحمیلی است، گفت: طوفان‌الاقصی به حدی شدید بود که رژیم صهیونیستی حتی قادر نبود هیأت دولت خود را جمع کند و همه این‌ها از برکات مقاومت و دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اولین کسی که واژه دفاع مقدس را بکار برد امام راحل بود، گفت: در آن دوران همه ملت ایران از جمله ادیان و اقوام و اقشار مختلف و نیرو‌های مسلح و جهاد و روحانیت و زنان نقش داشته اند و هنر امام این بود که همه جمعیت آن روز را پای کار آورد و توانستیم در مقابل استکبار جهانی بایستیم.

وی با بیان اینکه در معرفی نقش زنان در دوران حماسه و ایثار کوتاهی شده است، گفت: نقش زنان اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست و همه مادران و همسران بودند که فرزندان و یا شوهرانشان را راهی جبهه‌ها می‌کردند.

سردار کارگر با تاکید بر ضرورت معرفی سبک زندگی رزمندگان عنوان کرد: در ساخت آثار مربوط به دفاع مقدس باید از خط مقدم کمی فاصله بگیریم و در مورد نقش‌آفرینی سایر قشر‌های مردم در آن زمان نیز آثاری تولید کنیم.

وی افزود: باید به تعداد هر رزمنده، جانباز، شهید و یا خانواده شهدا کتاب تولید کنیم و نیازی نیست کتاب در حد و سطح ملی تولید شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: وقتی حضرت آقا رشد صدبرابری در تولید آثار دفاع مقدس را مطالبه می‌کنند، از مجلس انتظار می‌رفت در برنامه هفتم توجه بیشتری به این موضوع کند؛ در حالی که ما با تلاش و پیگیری فراوان تنها توانستیم برنامه ششم را در برنامه هفتم تکرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان، آینه جوانان هستند، اضافه کرد: انتظار می‌رود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همه دستگاه‌های مربوطه از جمله بنیاد شهید و ... اهتمام شود و قانون جامع ایثارگری و هر موضوعی که به ایثارگران باز می‌گردد، مورد توجه قرار بگیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi