شناسه خبر : 106556
سه شنبه 21 آذر 1402 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مصوبات ایثارگری برنامه هفتم؛ مثبت اما ناکافی

اگر چه تنفیذ احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه گام مثبت و رو به جلوی مجلس برای ایثارگران بود اما دولت قول ارائه...

فاش نیوز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تنفیذ احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه را گام مثبت و رو به جلوی مجلس برای ایثارگران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدحسین فرهنگی، نماینده ایثارگر مردم تبریز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در خصوص جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: باید نسبت‌ به تثبیت موضوع جایگاه ایثارگران در سال های اجرای برنامه هفتم باید گام‌های جدی‌تری برداشته می‌شد.

 عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر چه تنفیذ احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه گام مثبت  و رو به جلوی مجلس  برای ایثارگران بود اما دولت قول ارائه لایحه در مورد ایثارگران را به مجلس شورای اسلامی داده است.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود تقریبا موضوعی به صورت جدی در مورد ایثارگران نبود و آنچه که از سوی کمیسیون تلفیق و نمایندگان ملت به آن اضافه شد در واقع تنفیذ احکام برنامه ششم بود که خود گام مثبت و رو به جلوی بود.، اما کافی نیست و باید نسبت‌ به تثبیت موضوع گام‌های جدی‌تری برداشته می‌ شد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص تنفیذ قوانین و احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم یادآور شد: ما توانستیم از حذف موارد ایثارگری برنامه ششم جلوگیری کنیم و قوانین آن را به برنامه هفتم توسعه منتقل کنیم.

عضو سابق هیئت رییسه مجلس در دوره دهم در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون مصوبات ایثارگری مانند واگذاری خودرو در لوایح بودجه سال های گذشته اجرایی نشده است متذکر شد: از خود دولت باید این موضوع را سوال کنید و دولت باید لایحه به مجلس شورای اسلامی بیاورد؛ چون اگر ما طرح را به صحن بیاوریم، مشمول اصل 75 قانون اساسی می شود و به علت بار مالی عملا به جایی نمی رسد.

اینستاگرام
سلام وقت بخیر انشالله با همت شما بزرگواران و حمایت دولت مردمی تمامی خانواده های محترم ایثارگران و خانواده‌های شهدای مدافعان وطن و تمامی خانواده‌های شهدای جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی قرار بگیرند که دیگر نامی از مستمری بگیران بنیاد شهید نباشد و من الله التوفیق
با سلام و عرض ادب خدمت دوات مردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ؟؟؟ دوباره امروز نگاهی به خبرگزاری فاش نیوز ایثارگران انداختم باز هم جانبازان 70درصد به شهادت رسیدن روحشان شاد یادشان گرامیباد تا ابد فقط جانبازان درصد بالا در خبرگزاریها اعلامیه شهادت می زنند ولی جانبازان زیر بیست پنج.درصد هم یکی یکی به شهادت می رسند ولی دولت مردان نمایندگان مجلس چرا این سالها چی تصویب کردیت واقعا در رنج وعذاب معیشت زندگی و یخچال منزلشان خبر دارید اگر نمایندگان هر وقت وقت کردن سری به منزل این جانبازان و ایثارگران منعیشت بگیر و نگاهی به درب پخچال لبان بیندازید واقعا چی بگویم میلیارد میلیارد پول دزدی میشود ولی هم معمولم نیست کی برد کجا برد عجب نمایندگان دلسوز داریم عجب دولت مردانی داریم بابا بفکر جامعه ایثارگران باشید ممنونم والسلام
سلام علیکم
چرا قوانین مصوب و ابلاغ شده را اجرا نمی‌کنید؟!
جانبازان، دیپلم رسمی ( افتخار یا ایپارگری) دارند که معادل شاخه های نظری میباشد.
که یک مقطع بالاتر آن، معادل لیسانس یا همان کارشناسی میباشد.
دیپلم دررشته های کاردانش است که یک مقطع بالاتر آن، فوق دیپلم یا کاردانی می‌شود.
بنیاد مدعی ست که حقوق جانبازان زیر دیپلم را معادل دیپلم پرداخت می‌کند!!!
جانبازان دیپلم دارند... ( دیپلم افتخار)
که از کلیه امتیازات آن می‌توانند استفاده کنند بجز ادامه تحصیل...
دیپلم افتخار توسط وزارت آموزش و پرورش و مصوبه شورای عالی این وزارتخانه مصوب و صادر شده است.
و قانون یک مقطع تحصیلی یا 2 درجه بالاتر، مصوبه مجلس است.
که اجرای آن، سالها پیش به دولت وقت ابلاغ شده است.
حال بنیاد شهید و امور ایثارگران، تخلف کرده است؟!
یا دولت ها...؟!
و یا اینکه خود را به خواب زده اند!!!!!
حتی دولت مؤظف به پرداخت معوقات حقوق ایثارگران، معادل مدرک کارشناسی از تاریخ ابلاغ میباشد.
قوه قضائیه،،، دیوان عدالت،،، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، دولت و..... به این موضوع ورود کنند و احکام لازمه جهت اجرا، صادر شود.
موضوع دیگر ماده 54 قانون جامع میباشد که : مبلغ یارانه حکمت کارت به خانواده معظم شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی باید پرداخت شود.
که اجرا نشده است!!!
حکم بر اجرای این ماده هم باید توسط قوه قضائیه صادر شود... و
معوقات آن هم از تاریخ ابلاغ قانون باید پرداخت شود.
و اگر مسئولین از خواب خرگوشی بیدار نشدند!!!!!
موضوعات و مشکلات ایثارگران و تمرد از قوانین، توسط مسئولین را به محضر حضرت آقا گزارش نمایید.
منتظر پاسخ قانونی هستیم.
همچنانکه همیشه، حضرت آقا به این موضوع، تأکید موکد دارند... که قانون فصل الخطاب است و...
عرض ادب و احترام
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
با نزدیک شدن بوقت انتخابات ، نمایندگان، دغدغه مند شده و نگرانی ها و مشکلات را به مردم انتقال داده باشد ، اندکی رای
توشه آخرت گردد
که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi