شناسه خبر : 106612
سه شنبه 21 آذر 1402 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یاد شهدای غزه در مراسم فاطمیه امسال پررنگ است

گفتگو با فرمانده ناحیه حبیب پیرامون برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در منطقه ۱۷
 

فاش نیوز - مردم این منطقه در دوران دفاع مقدس بیش از ۴ هزار شهید داده‌اند. بافت این منطقه مذهبی و محروم است و همین مردمی که با انگیزه‌های دینی و مذهبی همواره پشتیبان نظام اسلامی بودند، اکنون به خاطر ارادتی که به اهل بیت (ع) و خصوصاً حضرت زهرا (س) دارند، مراسم خودجوشی را همه ساله در میدان ابوذر برگزار می‌کنند که امسال این مراسم در روز ۲۶ آذرماه برگزار خواهد شد

 
 غلامحسین بهبودی
جوان آنلاین: ۲۰ سال است که در منطقه ۱۷ به عنوان دارالشهدای تهران، مراسم خودجوشی در سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت زهرای اطهر (س) برگزار می‌شود. در گفت‌وگویی که با سرهنگ علیرضا تیموری فرمانده ناحیه حبیب بن مظاهر (منطقه ۱۷) داشتیم، او می‌گوید که بانی این مراسم بسیجی‌ها، عموم مردم و خصوصاً هیئت‌های مذهبی منطقه هستند که برخی از این هیئت‌ها قدمتی چند دهه‌ای دارند.
 
فرمانده ناحیه حبیب در خصوص ریشه‌ها و انگیزه‌های برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در دارالشهدای تهران می‌گوید: مردم این منطقه در دوران دفاع مقدس بیش از ۴ هزار شهید داده‌اند. بافت این منطقه مذهبی و محروم است و همین مردمی که با انگیزه‌های دینی و مذهبی همواره پشتیبان نظام اسلامی بودند، اکنون به خاطر ارادتی که به اهل بیت (ع) و خصوصاً حضرت زهرا (س) دارند، مراسم خودجوشی را همه ساله در میدان ابوذر برگزار می‌کنند که امسال این مراسم در روز ۲۶ آذرماه برگزار خواهد شد. 
برپایی ۷۲ ایستگاه صلواتی به نیت ۷۲ شهید کربلا، نشان از بزرگی این مراسم دارد. تیموری درباره جمعیت حاضر می‌گوید: با توجه به قدمت ۲۰ ساله مراسم، انگیزه‌های بالای مذهبی در میان مردم منطقه، اتحاد و همبستگی بین هیئات و پایگاه‌های بسیج و... هر ساله هزاران نفر از اهالی منطقه و همین طور دیگر شهروندان از نقاط مختلف تهران در این مراسم حضور پیدا می‌کنند. 
سرهنگ تیموری در تشریح برنامه‌های مراسم می‌افزاید: امسال توجه ویژه‌ای به بحث غزه داشتیم. گنجاندن پرچم فلسطین در طرح پوستر مراسم اولین مورد است. همین طور نمایشگاه کوچکی را در حاشیه مراسم به موضوع فلسطین اختصاص دادیم. سخنران‌ها و مداحان نیز توجه خاصی به این موضوع خواهند داشت و شعار‌هایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی سرداده می‌شود. 
همایش مدیران و معلمان، فرماندهان پایگاه‌ها و مدیران سرا‌های محله، هر روز سر هر کلاس مدارس منطقه نقل یک حدیث از حضرت زهرا (س)، مسابقه بین ۴۵ هزار دانش‌آموز در آموزش و پرورش منطقه ۱۷، زنگ فاطمی در مدارس از ایام فاطمیه دهه اول تا دهه دوم از جمله برنامه‌های مرتبط با مراسم امسال است که در سطح منطقه ۱۷ برگزار می‌شود. در روز ۲۶ آذر و مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و تجمع هیئات مذهبی در میدان ابوذر نیز ایستگاه‌های فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی به عزاداران خدمات ارائه می‌دهند. مشاوره رایگان، غرفه کودک، چهار مکان برای دوخت چادر رایگان، تعداد محدودی چادر برای کسانی که توانایی خرید چادر را ندارند، استقرار تیم پزشکی و... از جمله برنامه‌های حاشیه مراسم امسال است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi