شناسه خبر : 106627
چهارشنبه 22 آذر 1402 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه‌های تشییع ۲۸۰ شهید در سطح کشور تشریح شد

برنامه‌های تشییع 280 شهید در سطح کشور تشریح شد + فیلم و عکس

فاش نیوز - فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران گفت: مراسم تشییع شهدای گمنام با حضور پررنگ مردم برگزار خواهد شد. ۱۱۰ شهید در پایتخت و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان دیگر تشییع می شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری تشییع پیکرهای مطهر280 شهید گمنام دفاع مقدس با حضور سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) و اصحاب رسانه صبح امروز؛ سه شنبه، 21 آذرماه 1402 در سالن قصر شیرین باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.  سردار حسن زاده در این نشست جزئیاتی از برنامه های وداع و تشییع  پیکر شهدای گمنام که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بطور همزمان در استان های سراسر کشور و تهران بدرقه می شوند را تشریح کرد.

سردار حسن زاده در ابتدای نشست گفت: امسال برگزاری مراسم ‌تشییع شهدای گمنام با‌ جنایات رژیم ‌صهیونیستی در غزه و به شهادت رساندن ‌مردم بی‌پناه و مظلوم عزه مصادف شده است. جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد بار دیگر بی‌اعتبار بودن سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری را نشان می‌دهد؛ سازمان‌هایی که چشم و گوش خود را روی جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند. 60 روز است‌ که رژیم صهیونیستی مردم غزه را به صورت‌ مداوم بمباران می‌کند که بواسطه این جنایت‌ها بالغ بر 18 هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند. تشییع شهدای گمنام می‌تواند اقدامی در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم ‌کردن ‌جنایات رژیم ‌صهیونیستی هم باشد.

فرمانده سپاه تهران با اشاره به برگزاری مراسم تشییع شهدا در سراسر کشور تصریح کرد: مراسم تشییع شهدای گمنام با حضور پررنگ مردم برگزار خواهد شد. 110 شهید در پایتخت و 170 شهید در 30 استان دیگر تشییع می شوند. جلسات هماهنگی آن در استانداری‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره به مراسم شب وداع با این شهدا در تهران گفت: مراسم با شکوه معنوی در تهران 25 آذر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد و اطلاع‌رسانی هم صورت گرفته است. از مردم عزیز دعوت می‌کنم در این مراسم حاضر شوند. این برنامه شام غریبانی در شب شهادت حضرت زهرا(س) خواهد بود و به واسطه آن یاد شهدای گمنام گرامی داشته خواهد شد.

سردار حسن زاده درباره مراسم تشییع شهدا در تهران گفت: پیکرهای این شهدا یکشنبه 26 آذر در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به‌طور همزمان در سراسر کشور و تهران تشییع می‌شوند؛ این ‌مراسم در تهران ساعت هشت صبح ‌از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران آغاز می شود. بعد از سخنرانی کاروان شهدای گمنام به سوی معراج شهدا خواهد رفت. دو برنامه ذکر شده در استان‌های دیگر هم با رویکردهای برنامه‌ریزی‌شده انجام خواهد شد.

شهدای گمنام , تشییع شهدا , بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس ,

بیشتر بخوانید

وی به محل شهادت این 280 شهید و عملیاتی که در آن به شهادت رسیده اند اشاره کرد و گفت: این شهدای عزیز مربوط به مناطق عملیاتی مجنون، مهران‌، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، جزابه، میمک، پنجوین‌، شرهانی‌، فکه، مهران و ‌خرمشهر هستند؛ مراسم ‌تدفین ‌این شهدای والامقام نیز هم از روز 27 آذر با فواصل زمانی مختلف برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه تهران در آخر با اشاره به تمهیدات ترافیکی پایتخت برای برگزاری مراسم تشییع شهدا گفت: برای حضور مردم در این مراسم تمهیدات ترافیکی، امدادی و ایستگاه‌های صلواتی ‌پیش‌بینی شده است، درخواست‌های زیادی برای تدفین شهدا به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واصل می‌شود که به همین ‌منظور پیش‌بینی ‌می‌کنیم دو تا سه هفته مراسم ‌تدفین این شهدا زمان ببرد.

شهدای گمنام , تشییع شهدا , بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس ,

انتهای پیام/

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi