شناسه خبر : 106689
پنجشنبه 23 آذر 1402 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردبیر بی‌بی‌سی هم لاف‌های اسرائیل را به سخره گرفت

فاش نیوز - سردبیر بخش بین‌الملل بی‌بی‌سی که به تل‌آویو سفر کرده، ادعای تبلیغاتی اسرائیل را زیر سؤال برد.
جرمی بوئن با زیر سؤال بردن ادعاهای اسرائیل نوشت: من تصور می‌کنم اینکه اسرائیل از پایان حماس صحبت می‌کند، بسیار خوش‌بینانه است و پیشرفت نیروهای اسرائیلی آن‌طور که می‌خواهند نبوده است.
چون امکان این را نداریم که از داخل غزه گزارش تهیه کنیم، راحت نیست که تحلیل دقیقی از شرایط ارائه دهیم. با این حال دیروز که تیم ما در حال رانندگی به سمت تل‌آویو بود، ترس و وحشت مردمی که شاهد پرتاب موشک از غزه به داخل خاک اسرائیل بودند، به وضوح قابل مشاهده بود.
وقتی که آژیر خطر به صدا درآمد، سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل فعال شد. خودروها به سرعت متوقف شدند و مردم از اتومبیل‌‌های خود بیرون پریدند و به سمت پناهگاه‌ها دویدند. چند برخورد و تصادف هم به دلیل هرج‌ومرج در خیابان‌ها گزارش شد.
در آن سوی مرز اما، جنگی تمام‌عیار بین ارتش اسرائیل و جنگجویان حماس در خان‌یونس و همچنین در شهر غزه در شمال در جریان است. اسرائیل هنوز آن مناطق را به کنترل خود در نیاورده است. در حالی که اسرائیل می‌گوید ۷هزار جنگجوی حماس در این جنگ کشته شده‌اند، آنها همچنان از تونل‌های خود بیرون می‌آیند و سربازان اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند.
پس ما چگونه می‌توانیم ارزیابی کنیم که آیا حماس شکست خورده است؟ فرماندهان حماس همچنان در باریکه غزه هستند و بنابراین اسرائیل نمی‌تواند مدعی شود که رهبران ارشد حماس دستگیر یا کشته شده‌اند. با توجه به ترس و وحشتی که دیروز در میان مردم شاهد بودم و در حالی که حماس همچنان موشک‌ به سمت اسرائیل پرتاب می‌کند، تصور اینکه این جنگ به‌زودی تمام شود، غیرواقع‌بینانه به نظر می‌رسد.
وب‌سایت بی‌بی‌سی دیروز هم در تحلیلی خاطرنشان کرد: امروز مرگبارترین روز برای ارتش اسرائیل با 10 کشته از جمله چند تن از فرماندهان بود که در کمین شبه‌نظامیان فلسطینی در الشجاعیه کشته شدند. بنی‌گانتس عضو شورای جنگ اسرائیل و رئیس سابق ستاد ارتش، کشته شدن این افراد را بهای سنگین، دردناک و دشوار خواند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi