شناسه خبر : 106816
جمعه 01 دي 1402 , 19:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همزمان با افزایش شرکت‌های ورشکسته در جهان رخ داد

افزایش ۳۰ درصدی ورشکستگی در آمریکا

فاش نیوز - آمارهای جدید از افزایش ورشکستگی شرکت‌ها در جهان به سطح بحران مالی 2008 خبر می‌دهد؛ به‌طوری که ورشکستگی کسب‌وکارهای آمریکایی در 12 ماه منتهی به ماه سپتامبر، 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه فایننشال‌تایمز بر اساس آمارهای اداره ملی آمار آمریکا گزارش داده که شرکت‌های جهان با موجی از ورشکستگی و با سرعتی دو رقمی که در چند دهه اخیر سابقه نداشته مواجه‌ شده‌اند. ورشکستگی کسب‌وکارهای آمریکایی در 12 ماه منتهی به ماه سپتامبر(شهریور) 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این رقم برای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان در بازه ژانویه تا سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد است.
بر اساس گزارش این ارگان آمریکایی، تعداد شرکت‌های در حال ورشکسته شدن در سراسر اتحادیه اروپا در 9 ماه منتهی به سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد کرده که بالاترین رقم در هشت سال گذشته به شمار می‌رود. در فرانسه، هلند و ژاپن در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ورشکستگی بیش از 30 درصد رشد داشته است. کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) که بیشتر شامل کشورهای ثروتمند است اخیرا گزارش داده در برخی کشورهای عضو نظیر کشورهای نوردیک یعنی دانمارک، سوئد و فنلاند، نرخ ورشکستگی افزایش یافته و به سطح بحران مالی سال 2008 رسیده است. انگلیس و ولز هم در بازه ژانویه تا سپتامبر سال جاری شاهد افزایش میزان ورشکستگی به بالاترین رقم از سال 2009 بوده است.
«نیل شیرینگ»؛ اقتصاددان ارشد کپیتال اکونومیکس، گفت که این روند به شدت با افزایش نرخ بهره و همچنین انحلال شرکت‌های به اصطلاح زامبی که دوران همه‌گیری کرونا را به لطف حمایت‌های دولتی پشت سر گذاشته بودند، تقویت شده است.
حمایت دولتی بی‌اندازه از شرکت‌ها و خانواده‌ها در دوران همه‌گیری کرونا به میزان زیادی قطع شده است. در عین حال، بانک‌های مرکزی مرتبا نرخ بهره را برای مقابله با تورم افسارگسیخته بالا می‌برند. به گفته اقتصاددان ارشد کپیتال اکونومیکس، انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد زیرا حتی اگر روند افزایش نرخ بهره متوقف شود، باز هم بسیاری از کسب‌وکارها باید در ماه‌های آینده بدهی‌های خود را با نرخ بهره بالاتر پرداخت کنند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi