شناسه خبر : 106835
شنبه 02 دي 1402 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشنواره رویش ویژه پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر کشوربرگزار شد

فاش نیوز - اولین جشنواره رویش ویژه پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر کشور، یادبود دانشمند جهادگر «دکتر کاظمی آشتیانی» صبح روز سه شنبه ۲۸ آذرماه در سالن اجتماعات دهکده نشاط حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.
 
جشنواره پژوهشگران شاهد و ایثارگر با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از معاونت آموزش، پژوهش و‌نوآوری بنیاد و همکاران خوش فکر این معاونت که اقدامات تاثیرگذاری در حوزه مرجعیت سازی ایثارگران انجام داده اند، اظهار کرد: ایثارگران وجوه مختلفی دارند که افراد جامعه ما امروز کمتر متوجه آن هستند، یکی از آنها پیشتازی در علم و دانش است.
وی ادامه داد: اگر ما امروز در حوزه علوم انسانی در دنیا صاحب جایگاه هستیم، این امر را مدیون کسانی هستیم که روزی جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز هم در حوزه پژوهشی و علم فعال هستند، لذا وظیفه ما امروز معرفی این افراد به عنوان الگوی جامعه و چراغ راه است که این عزیزان در ابتدا شهدا و سپس خانواده آنها و رزمندگان عزیز هستند.
 معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در این راستا اقدامات خوبی در بنیاد در گذشته شکل گرفته، تصریح کرد: در دوره جدید سنگ بناهای جدیدی گذاشته شده و همان‌طور که در کشور، در حوزه علم و دانش که مسیر تربیت دانشجو و سپس تولید فناوری است به موفقیت‌هایی رسیدیم، ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید بتوانیم این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: این جلسه فاخر به نام یک شهید فاخر یعنی "شهید کاظمی آشتیانی" نامگذاری شده که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان "شهید شاخص" به این دلیل که جوانان را در مسیر علم و دانش فعال می‌کردند، یاد کردند، ما در اینجا با وجوه اجتماعی این شهید چندان سروکار نداریم، بلکه او را به عنوان یک لشکر یک نفره می‌شناسیم که وارد میدان شد.
وی اظهار کرد: ممتازترین جلوه شهید آشتیانی جلوتر بودن وی از زمان خویش بود، ایشان در زمانی که شاید دانشگاه‌های ما هم هنوز وارد این عرصه نشده بودند، وارد عرصه تولید علم شد و پیشرفت فراوانی را برای کشور به دست آورد. بنابراین قبل از اینکه این گفتمان مطرح شود و سپس به موضوع جنبش نرم افزاری و علم و فناوری ورود کنیم، باید ایشان را بهتر بشناسیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهید کاظمی آشتیانی مورد وثوق مقام معظم رهبری بوده و هستند، افزود: امروز اگر بخواهیم از پژوهشگران برتر پاسداشت کنیم، باید ابتدا جلوتر از جامعه روش‌های میان‌بر و سریع‌تر را دیده و وارد میدان شویم و با توکل به خدا به سمت موفقیت حرکت کنیم.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: امروز دشمنان ما فهم جدیدی از رقابت در قدرت را با ما پیدا کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که در عرصه علم و فناوری با جمهوری اسلامی رقابت و مقابله کنند؛ لذا وظیفه ما این است که تلاش کنیم شکاف و فاصله زیاد با دشمنان حفظ شود تا بتوانیم نظام و انقلاب را در عرصه‌های مختلف به موفقیت و پیروزی برسانیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: از برگزارکنندگان این جشنواره که ایده نویی بود نیز تشکر کرده و امیدواریم این روند ادامه دار و رشد آفرین باشد.
همچنین در انتهای این مراسم از پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر تقدیر و از کتاب جهاد در اسلام رونمایی شد.

عکاس: رحمان آسترکی
 
 
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi