شناسه خبر : 106926
سه شنبه 05 دي 1402 , 09:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فارغ‌التحصیلی ۲۰هزار نظامی یمنی از آزمون‌های «جنگ با اسرائیل»

فاش نیوز - جنبش انصارالله یمن رژه مردمی را به مناسبت پایان دوره آموزشی «طوفان الاقصی» و فارغ‌التحصیلی ۲۰ هزار رزمنده داوطلب در این دوره آموزشی در شهرستان «عبس» در استان «حجه» برگزار کرد.
از زمان آغاز حملات به غزه و نسل‌کُشی رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه، انصارالله که غربی‌ها آن‌ها را بیشتر حوثی‌ می‌خوانند در سیاستی حمایتی از مردم غزه به کشتی‌های اسرائیلی و آن‌هایی که به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند حمله می‌کند. این حملات شرایط را چنان برای اسرائیل سخت کرد که صحبت از ائتلافی به اصطلاح بین‌المللی علیه انصارالله مطرح شد؛ بالاخره خبر آمد که 10 کشور به رهبری آمریکا توافق کرده‌اند که به طور مشترک گشت‌زنی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام دهند تا از کشتی‌های تجاری در برابر حملات انصارالله محافظت کنند که البته خلل از همان ابتدا در ارکان این به اصطلاح ائتلاف بود. اما انصارالله همچنان ادامه می‌دهد. حالا خبر می‌رسد که جنبش انصارالله یمن رژه مردمی را به مناسبت پایان دوره آموزشی «طوفان الاقصی» و فارغ‌التحصیلی ۲۰ هزار رزمنده داوطلب در این دوره آموزشی در شهرستان «عبس» در استان «حجه» برگزار کرد. فارغ‌التحصیلان شعارهای آزادی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، آمادگی برای حمایت از مبارزان و مقاومت فلسطین و دفاع از «مسائل امت» به ویژه مسئله فلسطین سر دادند. آموزش‌دیدگان همچنین پرچم یمن و فلسطین را برافراشته و آمادگی خود را برای نبرد در کنار نیروهای مسلح یمن به رهبری «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله، در مقابل رژیم صهیونیستی و ائتلاف آمریکایی تأکید کردند.
آن‌طور که ایسنا نوشته است، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، در سخنانی در جریان این مراسم گفت: «عشایر و مردم حجه امروز در پاسخ به رهنمودهای رهبر انقلاب (عبدالملک بدرالدین الحوثی) بیرون آمدند. آنها برای تجمع و رژه در این‌جا حضور نیافته‌اند، بلکه برای اعلام آمادگی برای مبارزه تا پای جان و سرحد مرگ در حمایت از مقاومت دلیر فلسطین گردهم آمده‌اند.» وی افزود: «رهبر انقلاب خواستار بازکردن گذرگاه‌ها برای رسیدن ملت یمن به فلسطین شدند و ملت یمن از هیچ چیزی هراس ندارند.»
الحوثی در ادامه خطاب به کشورهای عضو ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ تأکید کرد: «ملت یمن در صحنه حضور دارند و برای هر نبرد آتی آماده هستند و آماده رویارویی با خود آمریکایی‌ها هستند.» وی همچنین تأکید کرد: «ائتلاف آن‌ها پیش از شروع به کار از هم پاشیده است.» وی از سران برخی کشورهای عربی خواست تا دست از ذلت و خواری بکشند و وضعیتی را که در آن قرار دارند ارزیابی کنند؛ چراکه آمریکایی‌ها هر طور که می‌خواهند به آن‌ها دستور می‌دهند. عضو شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: «کسانی که در فلسطین نابود می‌شوند، برادران سران عرب هستند و یمن با توجه به تحولات و جنگ یک‌دهم امکانات کشورهای همسایه را هم ندارد، اما به جای آن دارای غرور و عزت، قدرت، ایمان و اراده است.»
اگر آمریکا ادامه دهد دریای سرخ پرتنش خواهد بود
سخنگوی انصارالله یمن از شلیک دیوانه‌وار توسط یک ناو آمریکایی در هنگام فعالیت شناسایی نیروهای یمنی در عرض دریای سرخ خبر داد. «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله یمن، اعلام کرد که این ناو موشک‌هایی را به سمت یک پهپاد شناسایی یمنی شلیک کرد. وی افزود: «یکی از موشک‌هایی که این ناو شلیک کرد نزدیک کشتی جمهوری گابن منفجر شد.» محمد عبدالسلام گفت: «اگر آمریکا و همپیمانانش به رفتار قلدرمآبی که دارند، ادامه دهند، دریای سرخ صحنه پرتنشی خواهد بود.» عبدالسلام افزود: «این کشتی وابسته به جمهوری گابن از یکی از بنادر روسیه حرکت کرده بود و مقصدش جنوب دریای سرخ بود.» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: «دلیل تهدید کشتیرانی بین‌المللی این است که آمریکا و شرکای آن دریای سرخ را نظامی کرده‌اند.» او تأکید کرد: «کشورهای حاشیه دریای سرخ باید واقعیت خطراتی که امنیت ملی آنها را تهدید می‌کند، درک کنند.»
آمریکایی‌ها کشتی‌های تجاری را هدف قرار می‌دهند
عضو شورای عالی سیاسی یمن عنوان کرد که جنگنده‌های آمریکایی به بهانه انهدام هواپیمای جاسوسی در دریا، کشتی‌های تجاری را هدف قرار می‌دهند. محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که جنگنده‌های آمریکایی با توجیه سرنگونی یک هواپیمای شناسایی در دریا، کشتی‌های تجاری را هدف قرار می‌دهند. به گزارش المیادین، الحوثی افزود: «کشتی‌های جنگی آمریکایی با ارواح می‌جنگند و ناوگان بین‌المللی را تهدید می‌کنند تا به اسرائیل ثابت کنند که از کشتی‌های اسرائیلی محافظت می‌کنند.»
اگر ایران وارد شود!
اسکات ریتر افسر اطلاعاتی بازنشسته آمریکا گفته است: «ما از نه گفتن به اسرائیل درمانده‌ایم زیرا اسرائیل صاحب و مالک ما است. آمریکا در اوج درماندگی به دنبال یافتن راهکاری برای مسئله یمن است. یمن از سال 2014 زیر بمباران جنگنده‌ها است، فکر کردید یمنی‌ها از چند جنگنده آمریکایی وحشت خواهند کرد؟ اگر ایران به این جنگ پا بگذارد، اقتصاد جهان به ویژه اقتصاد کشورهای غربی ضربه خواهد خورد. بایدن باید از خواب غفلت بیدار شود، این مشکل بزرگ‌تر از آمریکاست! ایران موشک‌های فراوانی دارد و می‌تواند مرگ و ویرانی را چنان بر سر آمریکایی‌ها وارد کند که از جنگ جهانی دوم تاکنون به چشم خود ندیده‌اند...» نشریه انگلیسی اکسپرس نیز نوشته است: «بایدن این هشدار را دریافت کرده که «هیچ کس او را جدی نمی‌گیرد»، چون اتحادیه اروپا با بی‌رحمی به آمریکا کم محلی کرد.»
دنیا را فیلتر می‌کنیم!
اما خبری نیز منتشر شد از هشدار جدید انصار‌الله یمن. انصارالله هشدار داد: «کابل‌های اینترنت جهانی که شرق و غرب را به هم متصل می‌کند از زیر دریا در باب‌المندب می‌گذرد.» هشداری را نیز برخی از منابع خبری از منابعی در یمن نقل کرده‌اند که هشدار داده‌اند: «اگر جنگ متوقف نشود برای عصر حجر واقعی آماده شوید.»
پایگاه‌های ما دست‌کم ۱۰۲ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند
خبر دیگر اما از مقاومت عراق است. پایگاه میلیتری‎تایمز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا تایید کرد که از اواسط ماه اکتبر (همزمان با حملا رژیم صهیونیستی به نوار غزه)، پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه دست‌کم ۱۰۲ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. به گفته وی، این تعداد حملات شامل ۴۷ مورد در عراق و ۵۵ مورد در سوریه است. این حملات ترکیبی از حمله پهپاد‌های تهاجمی، راکت‌ها، خمپاره‌ها و موشک‌های بالستیک دوربرد هستند.
همچنین مقاومت عراق دیروز از حمله‌ای به نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه خبر داد. خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای آمریکایی در پایگاه «القریهًْ الخضراء» در میدان نفتی العمر در شمال شرق سوریه در معرض حمله‌ای قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را مقاومت عراق برعهده گرفت. مقاومت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، مبارزان مقاومت پایگاه آمریکا در القریه الخضراء در عمق سوریه را با پهپاد هدف قرار دادند.
هشدار حزب‌الله به تل‌آویو
خبر دیگر از جبهه شمالی اراضی اشغالی است. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد که اگر دشمن صهیونیستی تصمیم به تشدید تجاوزات خود به جنوب لبنان بگیرد، این حزب به شدت پاسخ خواهد داد. «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: «جنگ در جنوب لبنان برای رویارویی با اسرائیل و در حمایت از مقاومت در غزه و علیه تجاوزات اسرائیل در آنجا رخ داد. تا دیروز هیئت‌های اعزامی کشورهای غربی در سطوح عالی همچنان از ما سه سؤال می‌پرسیدند که آیا می‌خواهید جنگ را گسترش دهید یا خیر؟ سرنوشت شهرک‌نشینان چه می‌شود و آیا می‌توانند سالم به شمال فلسطین اشغالی بازگردند؟ آیا مقاومت در جنوب و مستقیما در مرزها باقی خواهد ماند یا راه‌حل‌های مشخصی وجود دارد؟ آن‌ها همه این‌ها را به خاطر ثبات در منطقه می‌گویند.» قاسم در پایان خاطرنشان کرد: «ما نگران تهدیدهای نژادپرستانه پوچ اسرائیلی‌ها نیستیم. ما اهل میدان، اهل سربلندی، استواری و شجاعت هستیم. هر چه زودتر دشمن تجاوز را متوقف کند تلفات خود را کاهش خواهد داد. زیرا مراقب تلفات خود است که بسیار سنگین خواهد بود، اما ما به وظیفه و مسئولیت خود در دفاع و حمایت از فلسطین و لبنان عمل می‌کنیم.»
گفتنی است، پیش از این، وال استریت ژورنال فاش کرد که جو بایدن از بنیامین نتانیاهو خواست تا حمله پیشدستانه علیه حزب‌الله را متوقف کند. وی نسبت به عواقب ایجاد یک جنگ منطقه‌ای گسترده هشدار داد. دفتر بنیامین نتانیاهو با رد اینکه بایدن او را متقاعد کرده که به حزب‌الله حمله نکند، تأکید کرد که او تصمیم گرفته ‌است ابتدا در جنوب به پیروزی برسد.
حملات موشکی مقاومت به پایگاه‌های رژیم
منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از حمله موشکی از خاک لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که هشت موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک «سعسع» در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب شد. خبرنگار الجزیره در جنوب لبنان اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی درحال گشت‌زنی در نزدیکی مرز لبنان هستند. در همین راستا، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی از انفجار یک خودرو در شهر اشغالی «حیفا» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: مجاهدان ما محل تجمع نظامیان رژیم اشغالگر را در نزدیکی پادگان «میتات» با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند. ارتش اسرائیل خبر داده است: «طی 24 ساعت گذشته، 27 نظامی زخمی شدند.»
منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از حمله موشکی از خاک لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که هشت موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک «سعسع» در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب شد. خبرنگار الجزیره در جنوب لبنان اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی درحال گشت‌زنی در نزدیکی مرز لبنان هستند. در همین راستا، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی از انفجار یک خودرو در شهر اشغالی «حیفا» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: مجاهدان ما محل تجمع نظامیان رژیم اشغالگر را در نزدیکی پادگان «میتات» با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند. ارتش اسرائیل خبر داده است: «طی 24 ساعت گذشته، 27 نظامی زخمی شدند.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi