شناسه خبر : 107007
چهارشنبه 06 دي 1402 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) از سردار «علی فضلی» در شب عملیات کربلای ۴

فاش نیوز - نیرو‌های لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در شب عملیات کربلای ۴ که در مسجد جامع خرمشهر مستقر بودند از فرمانده خود استقبال کردند.

کد خبر: ۶۴۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۹ - 27December 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شب سوم دی سال ۱۳۶۵ گردان‌های لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در شهر خرمشهر و اطراف مسجد جامع خرمشهر مستقر شدند. رزمندگان گردان حضرت علی اصغر (ع) در شبستان و حیاط مسجد جامع استقرار پیدا کردند. حاج علی فضلی که آن زمان تنها ۲۵ سال سن داشت و شهید حاج یداله کلهر در آن شب بین رزمندگان حضور پیدا کردند و تصاویر ثبت شده از آن شب گویای استقبال خوب رزمنده‌ها از این دو فرمانده است.

مراسم استقبال رزمنده‌ها از فرمانده ۲۵ ساله در شب عملیات+ تصاویر

عملیات کربلای ۴ در شامگاه سوم دی سال سرنوشت سال ۱۳۶۵ آغاز شد. هدف از این عملیات تصرف ابوالخطیب و آزاد شدن کل جزیره فاو بود که موقعیت ایران را در خلیج فارس تثبیت می‌کرد و شهر بصره در خطر سقوط قرار می‌گرفت. شواهد نشان از این داشت که دشمن کاملا هوشیارانه دو طرف معبر کم عرض آبی ام الرصاص را مسدود کرده است با این وجود و نیز آتش گسترده دشمن باعث نشد تا خط شکنان به اهداف خود دست نیابند، نیرو‌های غواص از تنگه گذشتند و در محور‌های دیگر نیز با شکستن خط دشمن به جزایر سهیل و ام الرصاص رسیدند و از این رو جنگ به خشکی رسید. همان شب غواصان دریادل با رمز محمد رسول الله به دل اروند رود زدند تا با انجام تکلیف خود معبری از نور را برای رسیدن به معشوق باز کنند. آن‌ها با آمادگی‌ای که برای این عملیات کسب کرده بودند مسوولیت باز کردن معابر و موانع، انفجار در طول مسیر عبور گردان‌ها را داشتند.

استقبال رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) از سردار «علی فضلی» در شب عملیات کربلای ۴

لشکر ۱۰ سیدالشهدا در عملیات کربلای ۴ مسئولیت داشت تا در مرحله دوم وارد عملیات شود، ولی به دلیل توقف عملیات وارد نشد و تنها یک شهید داد. «عیسی کره‌ای» از سرگروه‌های اطلاعات عملیات لشکر ۱۰ سیدالشهدا بود که وظیفه هدایت چند گردان را برای حمله به مواضع دشمن برعهده داشت، اما زمانی که عملیات با مشکل مواجه شد، اعلام کردند رزمندگان لشکر سیدالشهدا که در اطراف مسجد جامع خرمشهر بودند منطقه را ترک کنند.

رزمندگان لشکر از شهر بیرون رفتند، ولی نیرو‌های تخریب و اطلاعات عملیات در شهر حضور داشتند. صبح عملیات کربلای ۴ که روز پنجشنبه ۴ دی بود دشمن بعثی خرمشهر را زیر آتش و گلوله گرفتند، عیسی هم که با جمعی از دوستانش در چند قدمی مسجد جامع خرمشهر بودند با اصابت ترکش گلوله‌های منحنی زن دشمن به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi