شناسه خبر : 107310
دوشنبه 18 دي 1402 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر شهید شادمانی با موافقت خانواده در مسجدسلیمان می‌ماند

پیکر شهید شادمانی با موافقت خانواده در مسجدسلیمان می‌ماند/ مراسم ویژه ایل بختیاری برای شهید همدانی+ تصویر

فاش نیوز - رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان با اشاره به پایان فراق ۴۱ ساله خانواده شادمانی با شهید خود گفت: خانواده شهید شادمانی با اصرار مردم منطقه مسجد سلیمان پذیرفتند تا شهید خود را به همدان منتقل نکنند.

بهرام دوست‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: مراسم استقبال و بدرقه خانواده شهید شادمانی با استقبال پرشور و حضور مردم مسجدسلیمان، گل گیر، عشایر بختیاری، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، برادر شهید سردار «علی شادمانی» معاون قرارگاه خاتم الانبیا، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و امام جمعه مسجد سلیمان برگزار شد.

دوست‌پرست بیان کرد: مزار شهید شادمانی در منطقه ای که متعلق به ایل عشایر بختیاری است قرار دارد خانواده شهید و مردم در محل آرامگاه شهید شادمانی حضور یافتند و مردم منطقه علاوه بر برپایی ایستگاه صلواتی، برنامه عزاداری مخصوص منطقه خود را اجرا کردند.

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان با اعلام اینکه پیکر شهید «جلیل شادمانی» برادر سردار علی شادمانی، از شهدای استان همدان است که پس از 41 سال از طریق آزمایش DNAشناسایی شد گفت: شهید شادمانی که به عنوان شهید مفقود الاثر شناخته شده بود فرزند «رسول شادمانی» متولد روستای حیران از توابع شهر همدان و متولد 30شهریور سال 1341 است.

وی در مورد نحوه شهادت این شهید گرانقدر افزود: این شهید والامقام در مورخ 10 اردیبهشت ماه سال ١٣6١ در حین عملیات بزرگ بیت المقدس(فتح خرمشهر) از تیپ ذوالفقار ارتش به اسارت ارتش بعث عراق درآمد و زمانی که آزادگان به میهن بازگشتند اعلام کردند که جلیل شادمانی پس از جراحت در اورژانس خط شهید شده و وی را در همان محل دفن کرده اند.

دوست پرست اعلام کرد: قبل از سال 97 پیکر شهید شادمانی در عملیات تفحص کشف شد و در ١٧ آبان سال 1397 به عنوان شهید گمنام در روستای گل گیر شهر مسجد سلیمان به خاک سپرده شد و اکنون پیکر شهید گرانقدر پس‌ از 4١ سال دوری از خانواده از طریق آزمایش DNA در حالی شناسایی شد که مادر و پدر در قید حیات نبوده و این شهید دارای سه خواهر و سه برادر است.

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان اظهار داشت: مردم منطقه در مراسم گرامیداشت شهید با اصرار از خانواده شهید شادمانی تقاضا کردند تا شهید خود را به همدان منتقل نکنند و خانواده نیز پذیرفتند تا شهید در مزار خود در گل گیر بماند.

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi