شناسه خبر : 107502
دوشنبه 25 دي 1402 , 07:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از پوستر یادواره شهدای کربلای ۵ در منزل پدری شهید روحی

فاش نیوز - مراسم رونمایی از پوستر سی و هفتمین یادواره شهدای کربلای پنج در منزل پدری شهید فریبز روحی با حضور خانواده شهید و جمعی از همرزمان شهید و بسیجیان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از پوستر سی و هفتمین یادواره شهدای کربلای پنج مسجد پنبه‌چی تهران، شب گذشته(23 دی‌ماه) همزمان با ایام سالگرد این عملیات در منزل پدری شهید فریبز روحی با حضور جمعی از اهالی محله امیریه تهران، همرزمان شهید و بسیجیان رونمایی شد. 

در مراسم شب گذشته، مادر شهید مفقودالاثر فریبرز روحی با اشاره به فعالیت‌های فرزندش در دوران انقلاب و بعد از آن، در پاسخ به درخواست حاضران برای انجام آزمایش DNA و تلاش برای پیدا شدن پیکر شهید، گفت: «چندین بار از طرف بنیاد شهید برای این کار به منزل من آمدند اما راضی به انجام آن نشد؛ تأسی من به مادر وهب انصاری بود که گفت چیزی که در راه خدا بدهیم پس نمی‌گیریم.»

دفاع مقدس , عملیات کربلای پنج , شهید ,

شهید فریبرز روحی متولد شانزدهم آبان 1339 در تهران بود که در دوران انقلاب در توزیع اعلامیه‌های امام خمینی و کتاب‌های شهید مطهری فعالیت می‌کرد و در درگیری با منافقین و خنثی‌سازی توطئه گروهک‌ها نیز حضور داشت؛ وی با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و دوازدهم آبان 1362 در پنجوین عراق شهید شد و تاکنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.

بیشتر بخوانید

بعد از پایان صحبت‌های مادر شهید روحی، از پوستر سی‌و هفتمین یادواره شهدای کربلای 5 رونمایی شد؛ این مراسم روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد پنبه‌چی تهران برگزار می‌شود.

عملیات کربلای پنج در تاریخ 19 دی‌ماه سال 1365 با رمز یا زهرا(س) به مدت هفتاد روز ادامه داشت که منجر به آزادسازی 150 کیلومتر از خاک ایران و تثبیت موازنه منطقه به سود ایران انجامید؛ مراسم یادواره شهدای کربلای پنج هرسال در مسجد پنبه‌چی واقع در ایام سالگرد این عملیات غرورآفرین برگزار می‌شود.

دفاع مقدس , عملیات کربلای پنج , شهید ,

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi