شناسه خبر : 107519
سه شنبه 26 دي 1402 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حجم غیرعادی نقد دولت رییسی!

فاش نیوز - در فضای رسانه‌ای و حتی نشست‌های مختلف گروهی، صنفی و حزبی، آنچه بیش از همه مشاهده می‌شود، انتقادات بسیار علیه شخص آقای رئیسی، رئیس‌‌جمهور محترم است.
شاید در بررسی‌های مختلف و ارزیابی‌ها به این نتیجه برسیم که در طول هشت سال دولت آقای احمدی‌نژاد و هشت سال دولت آقای روحانی که جناح مشخصی در مخالفت با آن‌ها نقادی می‌کردند، حجم نقادی‌ها قابل‌ملاحظه بود، اما میزان نقدی که در طول دو سال مسئولیت ریاست‌جمهوری آقای رئیسی به ایشان وارد شده، انصافاً قابل‌ملاحظه و عجیب است و شاید بتوان  گفت برابر با دو دوره دولت آقایان روحانی و احمدی‌نژاد است.
این حجم از انتقاد، نشان‌دهنده یک اتفاق ویژه است که باید موردتوجه قرار گیرد و بررسی شود.
 آیا به‌واقع ناکارآمدی دولت یا اشتباهات، بی‌اطلاعی‌ها و خسارت‌هایی که وارد کرده، موجب این انتقادات شده است؟! بعید به نظر می‌رسد این‌گونه باشد.
در نهایت نتیجه ارزیابی نقدها و جمع‌بندی آنها این است که حجم نقدها در حال تبدیل شدن به یک ناهنجاری است؛ ناهنجاری که براساس آن هرکس باور می‌کند هر کنش و واکنش، اقدام، تفکر، رفتار و تعامل آقای رئیسی و دولتش قابل نقد است و اگر نقد نکند از قافله کنشگری سیاسی و اجتماعی و همچنین نقادی عقب‌ می‌ماند.
 انباشت نقدهای عمومی و خصوصی به‌قدری زیاد است که هیچ تناسبی با منطق نقادی ندارد. اگر بخواهیم فراوانی نقادها  و همه‌گیری آن را به‌عنوان یک  واقعیت ببینیم که براساس ناکارآمدی‌ها، اشتباهات و اشکالات شکل گرفته، این روند نه‌تنها براساس منطق نقد نیست، بلکه نشانگر یک اقدام تخریبی حساب‌شده و روانشناسانه است که در آن خبری از نقد منطقی نیست، چه رسد به نقد منصفانه.
 واقعیت این است که کنشگری، فعالیت و نحوه تعاملات و تبادلات رفتاری آقای رئیسی، خصوصاً در سفرها و تلاش مجدانه ایشان در امور و همچنین پیگیری اقدامات تعطیل شده وعقب افتاده و انجام برخی از مواردی که شاید تا امروز بسیاری از مسئولان حتی به فکر آن‌هم نبوده‌اند، نشان‌دهنده مدیریت فعال، انقلابی و موثر دولت سیزدهم است.
در این میان، شاخص‌هایی که آقای رئیسی برای جذب همکاران خود به‌کار گرفت نیز قابل‌ملاحظه است؛ توجه به جوان‌گرایی و رویکرد انقلابی در انجام وظایف،  نشان‌دهنده عزمی راسخ برای حرکت از نقطه موجود به مطلوب است. اتفاقا تلاش برای رسیدن به نقاط و‌ اهداف مثبت است که حساسیت عده‌ای را برمی‌انگیزد.
به‌عبارتی، موفقیت در عملکرد، رفتار و محبوبیت باعث این کنش نقادی جمعی شده و به‌نظر می‌رسد ناهنجار کردن افکار عمومی برای تقابل با رئیس‌جمهور، خود نقشه‌ای قابل‌ملاحظه ازسوی افرادی است که اساساً نسبت ‌به نظام، نگاه و رویکردی خاص دارند.
نگارنده بر آن نیست که بگوید نقدی بر دولت یا شخص آقای رئیسی، وارد نیست، بلکه  این حجم از نقد، از هر تفکری و همگرایی نقادی هر حزب و گروه و شخص و... که به‌هرحال می‌خواهند نقدی بکنند و از قافله عقب نیفتند، خود مسئله‌ای است که باید دقیقا موشکافی شود. این وضعیت مشابه وضعیت جمهوری اسلامی در حوزه اقتدار است که هر قدر اقتدار آن در منطقه بیشتر می‌شود، فشارها به آن‌هم بیشتر خواهد شد، اما پاسخ به این پرسش که تا کی این فشارها ادامه خواهد داشت هم قابل‌توجه است.
چنانچه در این دو سال، آقای رئیسی نشان داده که اهلیت و صبوری لازم را دارد و دولت وی  با تلاش شبانه‌روزی و انقلابی، مسیرش را ادامه می‌دهد. در این رویه قطعا فعالیت‌ها و اقداماتشان به ثمر خواهد نشست و عملاً توازن نقد به نفع اقدامات دولت به شدت به‌هم خواهد خورد.
اقدامات بیشتر در مقابل نقدهای بیجا خواهد بود و آثار این ویژگی می‌تواند برای دولت باقی بماند.
درسی که دولتمردان همراه با آیت‌الله رئیسی می‌توانند از این حجمه پرشتاب نقادی بگیرند این است که کارها و تدابیر خود را شبانه‌روزی، انقلابی و همراه با وزرا و مسئولان به‌صورت منظم، با پاسخگویی فراوان و البته اطلاع‌رسانی کافی و اصولی با ادعای مؤمنانه و انقلابی‌شان پایدار کنند. اتفاقا تلاش شبانه‌روزی و انقلابی دولتمردان، پاسخگویی مستمر، نظارت‌های مرتب در مجموعه‌ها و پیگیری کارها، نقطه‌ای است که آن‌ها را سربلند و موفق خواهد کرد؛ البته با عنایت خداوند تبارک و تعالی و با ناامیدی مخالفان آنها.

|| دکتر محمودرضا امینی

اینستاگرام
سلام ، موضوع جالبی مطرح شده که مظلومیت رییس جمهور انقلابی را در برابر جناح بازی ظالمانه تداعی میکند. البته در برخی موارد نقد یا انتقاد وارد است که آقای رییسی پس از دو سال علیرغم مشکلات آشکار اقدامی نکرده یا اقدامات بعمل آمده کافی و موثر نبوده است.
برای مثال طبق آمار در مراجعات مردمی در سامانه سامد ریاست جمهوری ملاحظه میگردد در بخشهای مختلف مراجعات مردمی ابتدا معیشت و مسکن اهمیت ویژه دارند که مشکلات مردم پس از دو سال در دولت انقلابی همچنان ادامه دارد. در بخش معیشت تورم در کالاهای ضروری و عدم انطباق با درآمد موجب بروز مشکلات در تامین مایحتاج ضروری زندگی شده و تمهیدات بکار برده شده مثال پرداخت یارانه معیشتی جبران تورم را نکرده است. از سوی دیگر مشکلات مسکن با توجه به وعده احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در حال انجام است اما هنوز به ثمر نرسیده یا وام ودیعه مسکن بعلت نیاز به دو نفر ضامن و عدم تناسب مبلغ وام با میزان تورم در بخش مسکن همچنین اقساط سنگین همچنان بر دوش مستاجران سنگینی میکند بنابراین مشکلات مسکن علاوه بر تداوم سالانه تورم کمر مستاجران را شکسته است. در خصوص مشکلات مسکن نیز هکتارها زمین بایر در اطراف شهر مشهد وجود دارد که در طرح تفضیلی شهر دارای کاربری کشاورزی است در حالیکه در آن اراضی هرگز کشاورزی وجود نداشته زیرا زمینها شوره زار و فاقد سهم آب بودند لذا جمعیت زیادی از مستاجران بدنبال تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی هستند که در طرح تفضیلی شهر اشتباهی کشاورزی ثبت شدند از طرف دیگر دولت و قوه قضاییه بشدت با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی مخالف هستند که تعارض منافع ایجاد شده است.
بطور کلی در جمع بندی انتقاداتی که به دولت انقلابی وارد است عدم اقدام لازم برای تغییر مسئولانی از دولت قبل است که مسببین وضع موجود هستند لذا انتقاد بشدت وارد است. مشکل بزرگ دیگری که وجود دارد عدم اقدام لازم در خصوص اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب است که از دولت قبل بر زمین مانده و در دولت انقلابی نیز اجرا نشدند یا بسیار محدود اجرا شدند بنحوی که اثر گذاری نیز به همان اندازه محدود بوده که کافی نیست. برای مثال مهمترین فرمان مقام معظم رهبری تنقیح قوانین است تا ضمن بررسی مشکلات قوانینی که سالها قبل تصویب شدند و مشکلاتی در جهت منافع مردم در مقابل منافع جناحی ایجاد کردند یا تصویب قانون برای مقطعی خاص بوده یا نیاز به اصلاح دارند اما همچنان ادامه یافته است.
جوان گرایی در پستهای مسئولیت بسیار خوبست اما در پستهای حساس نیاز به تعهد و تخصص با تجربه همزمان وجود دارد که در پستهای مدیران میانی و اجرایی مفید است. برای مثال در پست معاون استاندار که علاوه بر تخصص و تعهد نیاز به تجربیات فنی و سیاسی وجود دارد نباید فرد جوان بدون تجربه فنی و سیاسی منصوب شود که فاقد هرگونه تجربه مرتبط است لذا نگاه متفاوت در مدیریت سیاسی و غیر سیاسی بسیار مشکل ساز شده و لازم است تجدید نظر بعمل آید.
همانگونه که ملاحظه میگردد انتقادات بسیار متنوع و زیاد است که علت اصلی انتقال مشکلات از دولت قبل است اما دولت انقلابی بیش از دو سال فرصت داشته تا با اقدامات انقلابی بسیاری از مشکلات را حل کند لیکن انتقاداتی که ذکر شد بویژه انتخاب مدیران متعهد و متخصص فاقد تجربه لازم نتوانسته آنطور که شایسته دولت انقلابی میباشد عمل نماید بنابراین دولت انقلابی مجبور است واقعا انقلابی شود و برای حصول نتیجه مطلوب از نیروهای متعهد و متخصص و انقلابی و سخت کوش بجای مسئولان غربگرا و رفاه زده و بعضا فاسد دولت قبل و مسببین وضع موجود استفاده کند. ان شالله تعالی
سلام، عرض شودبه محضر جناب آقای دکتر محمودرضا امینی چرا حضرتعالی ازنقدها برآشفته شده ایدوبایستی بعرض رسانده که رئیس جمهور محترم خودباعملکردضعفیشان باعث نقدوانتقادشده اندبعنوان مثال جامعه هدف یعنی خانواده معزز شهداء، جانبازان و آزادگان از روزی که جناب دکتر قاضی‌زاده هاشمی رابعنوان معاون خود وریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرده اند تا به همین امروز جامعه هدف خواستارعزل جناب دکتر قاضی‌زاده هاشمی شده ولی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای رئیسی با اصرار پافشاری خواستارحضورجناب دکتر قاضی‌زاده هاشمی برمسندبریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران هستندباتوجه به اینکه میدانند کل جامعه هدف خواستارعزل ایشان وبرگرداندن جناب مهندس اوحدی به خانه خودشان بنیاد شهید و امور ایثارگران را خواستاریم، جناب دکتر امینی لطفاً سری به همين سایت وزین فاش نیوز بیندازین واونوقت خود خواهید دیدکه جامعه هدف چقدرخواستارعزل جناب دکتر قاضی‌زاده هاشمی هستندولی رئیس جمهور محترم هیچ وقعی ننموده، حال با توجه به مختصر توضیحاتی که ارائه داده ایم لطفاً شما به عرض جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم برسانید در اولین فرصت یعنی نهایتاً امروزو فردا باعزل جناب دکتر قاضی‌زاده هاشمی موافقت کرده وبجای ایشان جناب مهندس اوحدی رامنصوب کنندچراکه اکثریت جامعه هدف خواستار این جابجایی که حق مسلم جامعه هدف هست گامی برداشته وباعث خوشحالی جامعه هدف شوند، جمعی ازخانواده معظم شهداء، جانبازان و آزادگان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi