شناسه خبر : 107576
سه شنبه 26 دي 1402 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شیراز میزبان آیین اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت

فاش نیوز - دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت از برگزاری اختتامیه این رویداد در شهر شیراز خبر داد و گفت: در این دوره ۱۰ هزار و ۱۱۲ اثر به دبیرخانه ملی کنگره ارسال شد که از میان دو هزار و ۵۰ اثر متعلق به شاعران و فرهیختگان استان فارس است.

کد خبر: ۶۴۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۵ - 15January 2024
 

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین انصاری‌نژاد» دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز اظهار داشت: آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت به میزبانی شهر مقدس شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولان کشوری حوزه فرهنگ و ادبیات پایداری سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه، در این دوره ۱۰ هزار و ۱۱۲ اثر به دبیرخانه ملی کنگره ارسال شد، افزود: از میان دو هزار و ۵۰ اثر متعلق به شاعران و فرهیختگان استان فارس است که خود نشانه‌ای بارز از ارادت پرشور و علاقه پرشعور شاعران این خطه از ایران اسلامی به فرهنگ شهادت و مقاومت است که تصویری از حماسه و عشق را با زبان هنر بی‌نظیر شعر برای آیندگان به تصویر می‌کشد.
 
حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد با بیان اینکه شیراز برای پنجمین سال متوالی میزبان بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت کشور است، بیان کرد: در ابتدا آثار شاعران در هیئت داوران استانی مورد بررسی قرار گرفت و سپس آثار برگزیده استانی به مرحله کنگره ملی راه یافتند همچنین از شاعران پیشکسوت و جوان در جایگاه دبیران علمی استان‌ها استفاده شد.
 
دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به رشد ۴۰ درصدی استقبال حضور شاعران در این دوره از کنگره نسبت به سنوات گذشته، بیان کرد: با حضور استقبال پرشور شاعران به خصوص جوانان در همه محور‌های کنگره روبرو هستیم همچنین با اضافه شدن موضوع عملیات «طوفان‌الاقصی» مظلومیت مردم فلسطین و مجاهدت رزمندگان حماس نیز مورد توجه ویژه شاعران قرار گرفت. در هر محور نفرات برگزیده اول تا سوم و شایسته تقدیر انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 
وی با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) اظهارداشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای حادثه شاهچراغ مبنی بر زنده نگهداشتن این حادثه با عناصر مختلف هنری و دستور ایشان به همه متولیان فرهنگی، بخش ویژه این کنگره به موضوع «شهدای حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع)» اختصاص پیدار کرد.
 
حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد با بیان اینکه بخش شهدای امنیت، و شهدای حوزه و روحانیت برای نخستین بار به موضوعات این دوره از کنگره افزوده شد، اضافه کرد: در بخش عمومی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت، موضوعاتی همچون مفاهیم مرتبط با شهدا، رزمندگان، آزادگان وجانبازان) دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس ولایت محوری و جهاد تبیین با مضامینی از جمله پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت‌ها جهادی انتخاب شده است. 
 
وی گفت: بخش‌های دیگر این کنگره شامل شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش آموز، طنز در شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه است. 
 
دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، تصریح کرد: آثار منتخب در کتابی با عنوان «فصل ایستادگی» به چاپ خواهد رسید تا در دسترس عموم مردم به ویژه علاقه‌مندان این حوزه قرار گیرد. 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi