شناسه خبر : 107578
سه شنبه 26 دي 1402 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای دو مرحله رزمایش «طرح سپاس» در استان مازندران

فاش نیوز - «کهنسال» از اجرای دو مرحله رزمایش طرح «سپاس» و «رزمایش ۴» با هدف تجلیل از آزادگان معزز و خانواده‌های معظم شهدا در سال جاری در این استان خبر داد.

کد خبر: ۶۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 15January 2024
 

اجرای دو مرحله رزمایش «طرح سپاس» در استان مازندرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران روز گذشته (دوشنبه) در حاشیه «سومین اجلاسیه سراسری فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران» در گفت‌وگویی درخصوص مهمترین اقدامات و دستاورد‌های بنیاد این استان در حوزه سلامت اظهار داشت: در این بخش، ارتقا سطح جسمی جامعه معزز ایثارگری اولویت اصلی ما محسوب می‌شود و طی ۹ ماه سال جاری ۱۳۷ هزار و ۶۰۲ نفر از جامعه ایثارگری از خدمات بیمه سلامت و پایه و ۹۸ هزار نفر از این عزیزان از بیمه مکمل بهره‌مند شدند.

کهنسال ادامه داد: تشکیل گروه‌های جهادی، هیئت اندیشه ورز، مصاحبه پنج دقیقه‌ای از خاطرات والدین معزز شهدا و انتشار در فضای مجازی، تشکیل گروه‌های ایده‌یاب، هم افزایی با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های آنها، رشد ۷۱ درصدی ساماندهی گلزار شهدا با توجه به پراکندگی و تعدد گلزار‌ها در استان و استفاده از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری از مهمترین دستاورد‌های ما بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران درباره اقدامات فرهنگی این استان گفت: رونمایی از سریال «زیر درخت توت و روجا»، شرکت در نمایشگاه هنر‌های تجسمی در بجنورد و کسب رتبه در تمامی رشته‌ها، پردازش تاریخ شفاهی والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به تعداد ۸۰۰ مورد، برگزاری نمایشگاه کتاب، تولید سرود فاخر «رعد باران»، تولید موشن گرافیک سردار شهید طوسی، نشست و امضای تفاهم نامه با بسیج هنرمندان و برگزاری ۱۴۰ یادواره از جمله اقدامات استان مازندران در حوزه فرهنگی بوده است.

کهنسال با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در مسیر تحول بنیاد تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات درون سازمانی در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و به منظور استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی به سراغ دستگاه‌های دیگر در استان رفتیم به گونه‌ای که طی تفاهم نامه و عقد قرارداد با بهداری سپاه استان با کلیه بیمارستان‌ها (مراکز سرپایی و درمانگاه‌های سپاه که بیش از ۱۹ مرکز است) قرارداد منعقد شد و براساس آن در تمام مراکز خدمات رایگان ارائه می‌شود. همچنین از ظرفیت خدمات توانبخشی هلال احمر و بهزیستی استان نیز در قالب مراکز ارتز و پروتز با تعرفه دولتی استفاده ۱۰۰ درصدی می‌کنیم.

وی افزود: همچنین کادرسازی و آموزش نیرو‌های جوان جهت جایگزین کردن و انجام کار‌ها با نگاه رسانه‌ای و منسجم از دیگر برنامه‌های تحولی ما است.

کهنسال یادآور شد: در بخش مددکاری و مشارکت‌های مردمی، اجرای ۲ مرحله رزمایش طرح «سپاس» در سال جاری با هدف تجلیل از آزادگان به تعداد یکهزار و ۸۵۰ دیدار با مشارکت سایر ادارات صورت گرفته است. «رزمایش ۴» با هدف تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا در ایام هفته دفاع مقدس برگزار و ۴ هزار و ۴۵۰ دیدار با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به برنامه‌های این استان تا پایان سال، تشریح کرد: در حوزه مددکاری و مشارکت‌های مردمی برگزاری کارگاه آموزشی طرح اورژانس اجتماعی، برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره ۱۰۴۰۰ شهید استان مازندران در سال ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی دیدار‌ها در ایام مناسبتی پایان سال با مشارکت دستگاه‌ها را در مرحله اقدام و اجرا داریم. همچنین ساخت فیلم فاخر ملی سردار شهید طوسی و یادواره شهدای حماسه سال ۶۰ آمل از دیگر برنامه‌ها در سه ماهه سوم محسوب می‌شود.

وی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که تاکید داشتند همه ما وظیفه داریم از رشادت‌ها و ایثارگری‌های این خانواده‌های عزیز تقدیر و سپاسگزاری کنیم، بیان کرد: در ۹ ماه سال جاری از ۳۶ هزار و ۵۰ تن از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان مازندران دیدار به عمل آمد. همچنین برگزاری ملاقات عمومی در شهرستان‌های غرب استان با عنایت به نگاه نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلات ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران اظهار کرد: در طرح پایش سلامت با توجه به وجود ۲۲ شهرستان، ۷۸ پزشک عمومی در این طرح در منازل و مطب، ویزیت پایش سلامت جامعه معزز ایثارگری مشمول را انجام می‌دهند که به طورکلی در ۹ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۸ هزار نفر از این عزیزان پایش سلامت شده و در پرونده الکترونیکی آنان ثبت معاینات صورت گرفته است.

وی افزود: میزان رشد اشتغال نسبت به قبل از سال ۱۴۰۰ به علت اجرای اردو‌های راه اشتغال، استفاده از ظرفیت‌های هیئت اندیشه ورزان و مشاوران فنی - تخصصی و همچنین افزایش دانش و انگیزش ایثارگران جویای شغل با اعطای بیش از ۲ هزار و ۴۲۰ فقره وام خوداشتغالی، ۱۰۰ درصد بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi