شناسه خبر : 107794
چهارشنبه 04 بهمن 1402 , 16:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره ۲۰۰ طلبه و روحانی شهید در اهواز برگزار شد

یادواره شهدای طلبه و روحانی استان خوزستان در استقبال از کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان برگزار...

فاش نیوز - یادواره شهدای روحانی خوزستان با حضور خانواده شهدا، جمع کثیری از اساتید حوزه و مردم شهید پرور اهواز برگزار گردید.


بنا بر گزارش رسیده، یادواره شهدای روحانی خوزستان با حضور خانواده شهدا، جمع کثیری از اساتید محترم حوزه  و مردم شهید پرور اهواز روز یکشنبه(دوم بهمن ۱۴۰۲) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

سخنرانان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حــاجـی‌صــادقــی(نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران) و حجت الاسلام والمسلمین شیخ سعید شحیطاط، بودند.  

لازم است یادآور شویم که مسجد امام زین‌العابدین علیه السلام کوی انقلاب نیز دو رزمنده روحانی داشت که در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و محافظت از خاک میهن اسلامی، جان خود را فدا کردند.
شهیدان  "غلامحسین رستمی" و "سید عبدالرحیم حیدری اصل"، دو تن از شاهدان سرمست هستند که با شروع جنگ تحمیلی، در لباس روحانیت که میراث پیامبر اکرم(ص) می باشد، عازم جبهه شدند.

حجت الاسلام رستمی، متولد سال ۱۳۴۲ در اهواز بود. ایشان  بعد از پیروزی انقلاب، دیپلم تجربی گرفت؛ اما به قم رفت و در حوزه علمیه قم مشغول زی طلبگی شد. آرزویش این بود که در لباس روحانیت به تبلیغ دین اسلام بپردازد.

با شروع جنگ تحمیلی، برای حضور در جبهه از قم به اهواز می آمد. آخرین حضورش در خط مقدم، در عملیات کربلای ۴ بود. در همین عملیات شهید شد؛ اما پیکرش در منطقه جاماند.  یازده سال گمنام بود؛ تا اینکه در سال ۱۳۷۷ پیکر مطهرش تفحص شد و در شهر اهواز تشییع گردید. مزار این شهید والا مقام در قطعه دو گلزار شهدای اهواز قرار دارد.

"شهید حیدری اصل"، رزمنده روحانی دیگری از مسجد امام زین‌العابدین (ع) بود. ایشان در سال ۱۳۳۸ در اندیمشک به دنیا آمد.
یک سال بعد از جنگ تحمیلی، با اینکه در رشته ریاضی - فیزیک دیپلم گرفته بود، به تحصیل و طلبگی در حوزه علمیه قم مشغول شد و ملبس به لباس مقدس روحانیت گردید.

حجت الاسلام حیدری اصل، به عنوان مبلغ روحانی، در عملیات بیت المقدس شرکت نمود.
سرانجام این روحانی موحد و خداجو در ۳۰ خرداد ۱۳۶۱در عملیات رمضان، به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در شهر مقدس قم تشییع کردند. خاک گلزار شهدای علی ابن جعفر علیه السلام قم مدفن این روحانی شهید است.

گفتنی‌ست استان خوزستان 200 شهید طلبه و روحانی تقدیم راه اسلام و وطن کرده است.

یادآوری می کنیم که یادواره شهدای طلبه و روحانی استان خوزستان در استقبال از کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان برگزار گردیده است.

 


|| جعفری از اهواز

اینستاگرام
قربونت بشم . ممنون. درد و بلای شما بخوره توی سر....


بخوره تو سرمن . فقط من . درد شما ارزش دارد که طالبش هستم. درد شما لایق هر بی لیاقتی نیست. . درد شما هدیه خداست.
با نردبان درد شماست که می توان به معراج رفت. با کیمیای درد توئه که ایوبهای دهر درد خود دوا می کنند و مس وجود با درد تویه که طلا میشه. .درد تو آیه های هدایت‌های. من مانده در قفس را دعا کن . صبر برام بخواه .
سلام اصلاح می نمایم : شهید حیدری اصل تیرماه ۶۱ به شهادت رسیدند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi