شناسه خبر : 107860
یکشنبه 08 بهمن 1402 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با تخریب ۶۴ ویلای غیرمجاز

قوه قضائیه از تخلف بزرگ و جدید یک چهره مشهور اقتصادی جلوگیری کرد

فاش نیوز - قوه قضائیه با انتشار گزارشی مبنی بر جلوگیری از تخلف بزرگ و جدید یک چهره مشهور اقتصادی اعلام کرد که ۶۴ ویلای غیرمجاز که در زمین‌های چندین هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر در حال ساخت بودند، تخریب شدند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، چندی است که دستگاه قضائی به منظور صیانت از حقوق عامه و محیط زیست کشور فعالیت‌هایی دامنه‌دار را در جنگل‌های شمال کشور آغاز کرد و در همین راستا از صبح روز شنبه هفتم بهمن یکی از مهم‌ترین اقدامات صیانتی در منطقه‌ای در شهرستان نوشهر شروع شد که زنگ خطر را برای سوءاستفاده‌گران از محیط زیست و زمین‌های جنگلی و جلگه‌ای به صدا درآورد.
براساس این گزارش، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود هزار زمین جلگه‌ای با وسعت چندین هکتاری در جنگل‌های شمال کشور و با شرط تغییر نکردن کاربری به افراد واگذار می‌شود اما متاسفانه برخی از این زمین‌های جلگه‌ای با مساحت چندین هکتار در سال‌های گذشته مورد سوءاستفاده بعضی سودجویان قرار گرفته است و در یکی از این قطعات هکتاری جلگه‌ای، یک چهره مشهور اقتصادی با تغییر کاربری غیرمجاز، ساخت و سازهایی را شروع کرده بود؛ به همین منظور و در راستای تعریف ماموریت بسیار مهم در قوه قضائیه برای صیانت از حقوق عامه، از چندی پیش رصد وضعیت اراضی موصوف در دستور کار قرار می‌گیرد.
در یکی از موارد بررسی شده، مشخص می‌شود فرزندان چهره مشهور اقتصادی که سابقه محکومیت هم دارد، یکی از زمین‌های جلگه‌ای چندین هکتاری را در سال ۱۴۰۰ با تغییر کاربری برای ساخت و ساز آماده کرد و از چندی پیش نیز ساخت و ساز در این زمین‌ها شروع شده است.
با تشکیل پرونده قضائی مشخص می‌شود برخی افراد و نهادها در دادن مجوز غیرقانونی به این گروه همکاری کرده و کار را برای ساخت و ساز غیرمجاز در این پهنه وسیع تسهیل کرده‌اند. در ادامه و برای جلوگیری از سوءاستفاده صورت گرفته برای همه افراد و نهادهای متخلف در این طرح، پرونده قضائی تشکیل شد و رسیدگی به آن در دست بررسی قرار دارد.
 ویلاهایی با ارزش پیش فروش هرکدام ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان
یکی از موارد بسیار قابل تامل و مهم در این پرونده ارزش ویلاهای نیمه ساخته بود که نشان از وجود یک فساد بسیار گسترده و مهم در این خطه از جنگل‌های شمال کشور دارد.
با ورود مقام قضائی به پرونده و انجام تحقیقات مشخص می‌شود برای ۶۴ ویلای غیرقانونی در حال ساخت مبلغی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان پیش خرید در نظر گرفته شده و معامله انجام شده است. در همین راستا روز شنبه هفتم بهمن با حضور مقامات عالی قضائی از جمله قاضی سراج، معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه و خرم‌آبادی، مشاور قضائی رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری مازندران در جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی عملیات قلع و قمع ۶۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر آغاز شد.
 رسیدگی به وضعیت هزار قطعه زمین‌های هکتاری جلگه‌ای در مازندران
براساس اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه، رسیدگی به وضعیت هزار قطعه زمین‌های هکتاری جلگه‌ای در مازندران به صورت یک به یک شروع شده و در صورت تخلف همگی تخریب خواهند شد.
رئیس کل دادگستری مازندران در همین راستا و با اشاره به اجرای قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی از قلع و قمع ۶۴ ویلا که به صورت غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای ملکار شهرستان نوشهر در حال احداث بود، خبر داد و گفت: این ۶۴ واحد ویلای غیرمجاز، به صورت غیرقانونی در یکی از قطعات موسوم به ۱۰ هکتاری اراضی جنگلی و جلگه‌ای شهرستان نوشهر در حال احداث بود که با ورود دستگاه قضائی و با صرف هزینه از سوی فرد متخلف، نسبت به قلع و قمع، تخریب و جمع‌آوری همه مستحدثات این بناهای غیرمجاز اقدام شده و با اجرای کامل حکم طی روزهای آتی، زمین‌ها به حالت سابق باز خواهد گشت.
وی تصریح کرد: شایسته است افرادی که تاکنون بدون رعایت ضوابط و مقررات قانونی اقدام به تغییر کاربری در اراضی جنگلی، جلگه‌ای، کشاورزی و منابع طبیعی و ملی و ساخت و ساز غیرمجاز در استان مازندران کرده‌اند، نسبت به قلع و قمع، تخریب و جمع‌آوری مستحدثات اقدام کنند که در غیر این صورت دستگاه قضائی در راستای راهبرد اساسی خود مبنی بر مبارزه با هرگونه جرم و فساد، با سرعت و قاطعیت، اقدام قانونی را لحاظ خواهد کرد.
حجت‌الاسلام اکبری یادآور شد: درخصوص موضوع امروز نیز پرونده‌ای در مرکز استان تشکیل و در این راستا تعدادی از افراد دستگیر و تحقیقات لازم از آن‌ها به عمل آمده است که نتیجه رسیدگی به پرونده، متعاقباً به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: هموطنان گرامی حتما پیش از خریداری املاک و یا آغاز عملیات ساخت و ساز، نسبت به دریافت استعلام‌های لازم از مراجع مربوطه اقدام و ضوابط و مقررات ساخت و ساز را به صورت دقیق رعایت کنند تا با مشکل و خسارت مواجه نشوند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi