شناسه خبر : 107948
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 14:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد و فسادزایی شرکت‌های خصولتی

اگر متد خصوصی است چرا تعرفه های درمانی آن برابر تعرفه نهادهای عمومی غیردولتی که حدود ۳۰ درصد بخش خصوصی‌ست...

فاش نیوز - چرا برخی دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های تحت پوشش خود را خصوصی اعلام می کنند؟

پاک فطرت نماینده مجلس می گوید: "من شخصا چند مورد گزارش‌های فسادزا را منعکس کردم که عده ای در جواب من می‌گفتند که این شرکت‌ها خصوصی هستند؛ نه دولتی.

درحالی که این شرکت ها خصولتی هستند و باید دستگاه‌های نظارتی عملکرد آنها را دنبال کنند." یعنی به دنبال آن هستند تا از نظارت دستگاه‌های نظارتی و قضایی خود را خلاص کرده و هر غلطی بخواهند بکنند.

*****

اداره کل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد در بخشی از پاسخ به استعلام انجام شده به تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ چنین پاسخ می دهد: همانگونه که مکرراً بیان شده است، شرکت متد یک شرکت خصوصی بوده که از بودجه عمومی کشور نیز استفاده نمی‌نماید.
اگر متد خصوصی است چرا تعرفه های درمانی آن برابر تعرفه نهادهای عمومی غیردولتی که حدود ۳۰ درصد بخش خصوصی‌ست تعیین می شود؟
در حالیکه اگر تعرفه ها بر اساس بخش خصوصی باشد و بیمه دی مکلف باشد برابر بخش خصوصی هزینه های درمانی متد را پرداخت کند، خدمات متد به ایثارگران با کیفیت بهتری ارائه خواهد شد.
اما منافع قرارداد درمانی ایثارگران به کیسه بیمه دی می رود؛ تا قیمت سهام سهامداران آن افزایش و دارایی های این بنگاه اقتصادی روز به روز بیشتر شود.
در این موضوع، منافع درمانی ایثارگران فدای منافع سهامداران می شود.

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
باسلام من جانباز هفتاد درصد در آبان ماه برای سمعک به شرکت متد مراجعه کردم .گفتند ان شاالله شش ماه دیگر به شما تلفن می کنیم نمی دانم در این وسط بنیاد چه کاره است که برای گرفتن یک سمعک باید شش ماه در نوبت بود تا شاید خبری بشود و در این مدت عملا شنوایی یک گوش تعطیل و مایه درد سر و خجالت بین مردم
باسلام من جانباز هفتاد درصد در آبان ماه برای سمعک به شرکت متد مراجعه کردم .گفتند ان شاالله شش ماه دیگر به شما تلفن می کنیم نمی دانم در این وسط بنیاد چه کاره است که برای گرفتن یک سمعک باید شش ماه در نوبت بود تا شاید خبری بشود و در این مدت عملا شنوایی یک گوش تعطیل و مایه درد سر و خجالت بین مردم
عملکرد زیرمجموعه های بنیاد و حتی اصل قضیه که بنیاد باشد شفاف و قانونی نیست و هرج و مرج و گسیختگی مدیریتی و مالی در آن مشهود می باشد نمونه آن حق همیاری برای جانبازان ۷۰ درصد است که به برخی در فیش حقوقی انان حق همیاری ناچیزی پرداخت می‌شود ولی به برخی دیگر از یک تا چهار نفر همراه داده می شود که حق همیاری آن تا ۴ نفر حقوق کارگری است . این تبعیض ناشی از عدم مدیریت صحیح و ریخت و پاش بیت المال و تضییع حقوق دیگر جانبازان ۷۰درصد است که همانند دیگران به آنان همیار داده نمی شود. گسیختگی مالی و مدیریتی در آسایشگاهها ، مراکز سیاحتی و ورزشی و... هم وجود دارد که اگر مدیریت شود کلیه ایثارگران بصورت عادلانه می توانند از امکانات بنیاد بهره مند گردند.
سری به بیمارستان اعصاب و روان صدر بزنید ببینید جانبازان چه وضعیتی دارند دسری که به جانبازان میدهند تاریخ مصرف آن چند ماه گذشته ۵۰نفر تخت دارند بالای ۱۰۰نفر پرسنل که هیچ رسیدگی انجام نمیدهند در واقع بیشتر شبیه کمپ می باشد زیر نظر شرکت متد می باشد قرص هایی به جانبازان میدهند که همیشه در خواب باشند اگر درد دندان یا هر درد دیگری داشته باشی باید آنقدر زجر بکشی تا بمیری فساد تمام بنیاد را فرا گرفته متاسفانه هیچکس رسیدگی نمیکند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi