شناسه خبر : 107969
سه شنبه 10 بهمن 1402 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روز گذشته و در آستانه برگزاری یادواره شهدای پایتخت:

آیین رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس برگزار شد

این مراسم در باغ کتاب تهران و با حضور سردار"حسن حسن زاده" دبیر کنگره و فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سردار "بهمن کارگر" رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ، جمعی از خانواده معظم شهدا و نویسندگان این آثار پیش از ظهر روز گذشته دوشنبه نهم بهمن برگزارشد.

فاش نیوز - صبح روز گذشته در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت، از 42 آثار تازه انتشاریافته در حوزه دفاع مقدس در رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار ما، این مراسم در باغ کتاب تهران و با حضور سردار"حسن حسن زاده" دبیر کنگره و فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سردار "بهمن کارگر" رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ، جمعی از خانواده معظم شهدا و نویسندگان این آثار پیش از ظهر روز گذشته دوشنبه نهم بهمن برگزارشد.


در ابتدای این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام حق آغاز و با پخش سرود ملی کشورمان رسمیت یافت، "سردار کارگر"رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و بالاخص 24 هزارشهید پایتخت اظهارداشت: همه مردم ازهر قوم، زبان و دین در دفاع مقدس سهم داشتند بنابراین کسی نمی تواند آن را انحصاری کند. اما شهرتهران به عنوان پایتخت وظیفه بیشتری داشت. در شهر تهران بیشترین ترور صورت می گرفت و رزمندگانی که درجبهه ها شهید نمی شدند درتهران ترور می شدند.
وی همچنین با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس گفت: زنان نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند چه بسا نقش آنان بیشتر از مردان بود که درکتاب ها به آن پرداخته نشده است.
سردار کارگر سپس تاکید کرد: باید در کتاب های درسی به این نقش مهم توجه شود تا نسل جدید و آیندگان بیشتر با شیرزنان دفاع مقدس آشنا شوند.


در ادامه این مراسم "گلعلی بابایی" پیشکسوت دفاع مقدس، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس به نمایندگی از سوی سردار حسن زاده ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: اولین کنگره  24هزارشهید پایتخت درسال 1376 برگزارشد و آن چه از کنگره باقی می ماند، آثار مکتوبی است که درقالب کتاب، فیلم و مستند به آیندگان می رسد.
نویسنده کتاب "به قلم سوگند" همچنین اظهارداشت: از زمان شروع نگارش تاکنون آثار مختلفی تولید شده که در آن به شهدای سپاه، ارتش، فراجا، شهدای امنیت و دیگر شهدای اقشار مختلف پرداخته شده است.


وی همچنین با تاکید بر حفظ فرهنگ وآثار دفاع مقدس درخصوص آثار ارائه شده در این کنگره اظهارداشت: با تولید آثار هنری متنوع اجازه ندهیم دفاع مقدس دچار فراموشی شود، چنانچه کیفیت در آثار تولیدشده مدنظر قرارگرفته وتلاش شده تا روایت صحیح و درستی از شهدا ارائه شود.
دربخش بعدی این مراسم از تازه های نشر دفاع مقدس با محوریت شهدا، ایثار و دفاع مقدس با عناوین: "منادیان عدالت" (شهدای بسیج حقوقدان)، "فرهنگنامه شهدای روحانی"، "ماجرای امروز"(حمله و شهادت شهدای امنیت)، ("پوتین های خونین"، "پسر رنج"، (زندگینامه آزاده شهید محمد رنجبر)، "دل نگران"، "بچه های خیابان رو به روی بهشت"، "سر به زیر و سخت"، "زیرپای درختان زیتون"، (زندگینامه جانبار شهید مدافع حرم ابراهیم خلیلی) "دادستان شهید"، (زندگینامه شهید قدوسی"، "نشد بمانی"، "فکر خوب نوک طلا"، "وصیت نامه سرداران"، "خاله کوکب"، "شهدای طراز از منظر مقام معظم رهبری"، "تا آسمان راهی نبود"، ... و چندین آثار دیگر آثار ارائه شده به کنگره بزرگداشت 24 هزار شهید پایتخت رونمایی و از نویسندگان این آثار وهمچنن تعدادی از خانواده معظم شهدای حاضر در مراسم با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
اجرای زیبای "سعید صادقی" در وصف شهدا از دیگر برنامه های جنبی کنگره 24 هزارشهید پایتخت بود.

گفتنی است "مهدی امیریان" دبیرستاد مرکزی راهیان نور، "بایرامی" رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس از دیگر مدعوین این برنامه بودند.

گزارش از صنوبر محمدی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi