شناسه خبر : 107993
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 08:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهیدان «محمدی مبارک آبادی» آسمانی شد

فاش نیوز - مرحومه بانو «زینب عبد» مادر معظم شهیدان «محمد رضا و حسن محمدی مبارک آبادی» از استان قم دارفانی را وداع گفت و به ارواح مطهر شهدایش پیوست.
 
مادر شهیدان والامقام «محمدی مبارک آبادی» آسمانی شد

به گزارش «ایثار»، مرحومه عبد در سالهای 1364 و 1365 در فاصله دو ماه هر دو فرزندش را تقدیم راه اسلام کرد. و بر داغ فراق عزیزانش صبر نمود.
محمدرضا متولد فروردین سال 1342 بود. وی 12 اسفند ماه سال 1364 در عملیات والفجر 8 منطقه فاو به شهادت رسید. برادرش حسن چهار سال از محمد رضا بزرگتر بود. وی دو ماه بعد از شهادت برادر هشتم اردیبهشت ماه سال 1365 در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
این بانوی ایثارگر و صابر در تمام این سالها بر داغ فراق عزیزانش صبر نمود و در راه شهدا پایداری کرد و سرانجام روز گذشته در سن 91 سالگی دارفانی را وداع گفت و مهمان شهدایش شد.
این خانواده ایثارگر در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی نیز با پخش اعلامیه های حضرت امام و حضور در تظاهرات در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، با آغاز جنگ تحمیلی این خانواده علاوه بر تقدیم دو فرزندش در راه دفاع از انقلاب اسلامی لحظه‌ای در کمک به جبهه‌های حق علیه باطل کوتاهی نکردند، والدین شهید بعد از دوران دفاع مقدس نیز ضمن حضور موثر در آیین‌های عزاداری اهل بیت (ع)  منزل خویش را نیز تبدیل به حسینیه شهیدان محمدی مبارک آبادی نمود و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از ولایت تا آخرین لحظه حیات خویش کوشیدند.
پیکر مطهر این مادر ایثارگر امروز 10 بهمن ماه ساعت 15 از مسجد چهل اختران به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تشییع و در جوار شهدا آرام خواهد گرفت.
مراسم ختم این مادر بزرگوار بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد چهل اختران و مراسم ختم روز پنج شنبه ساعت 15 در همان مسجد برگزار می شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi