شناسه خبر : 108004
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 09:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از توانایی انصارالله می‌گوید

انصارالله و موشک‌هایی که در عرض ۷۵ ثانیه به هدف می‌خورند

فاش نیوز - فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در سخنانی با اذعان به توان موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن، از سرعت اصابت 75 ثانیه‌ای پهپادها و موشک‌های انصارالله به اهداف موردنظر ابراز نگرانی کرد.

از زمان آغاز حملات به غزه و نسل‌کُشی رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه، انصارالله که غربی‌ها آنها را بیشتر حوثی‌ می‌خوانند در سیاستی حمایتی از مردم غزه به کشتی‌های اسرائیلی و آنهایی که به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند. یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر (9 آبان) و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته است. عملیات انصارالله حتی محاصره فراتر رفته است، صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی و حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده است و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.
«چارلز برد فورد کوپر»، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین، در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «موشک‌ها و پهپادهای حوثی‌ها (انصارالله یمن) پس از پرتاب می‌توانند در عرض ۷۵ ثانیه به هدف خود اصابت کنند.» به گزارش ایسنا، وی ضمن اذعان به توان نظامی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما تنها ۹ تا ۱۵ ثانیه فرصت داریم تا درباره ساقط کردن موشک یا پهپادها تصمیم بگیریم.»
کوپر همچنین اذعان کرد: «پیش از این هیچ طرفی کشتی‌های تجاری یا کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا را با موشک‌های بالستیک هدف قرار نداده بود.» کوپر در ادامه در تقلا برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های ارتش آمریکا و ائتلاف دریایی متجاوز آن در دریای سرخ و همچنین توجیه تجاوزات به یمن، سعی کرد که ایران را مقصر جلوه دهد. وی با لفاظی علیه ایران مدعی شد: «ایران از حوثی‌ها برای هدف قرار دادن ارتش آمریکا، حمایت اطلاعاتی می‌کند.»
یمن: منفعت اروپایی‌ها در همدستی با آمریکا نیست
انصارالله یمن ضمن هشدار به کشورهای اروپایی از بابت مشارکت در اقدام آمریکا علیه یمن در دریای سرخ، به آنها اطمینان داد که یمن قصد هدف قرار دادن تجارت اروپا را ندارد. «عبدالملک العجری»، عضو دفتر سیاسی انصارالله و عضو هیئت مذاکره‌کننده صنعا، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که بیشتر صادرات اروپا که از دریای سرخ عبور می‌کند، مواد غذایی و محصولات کشاورزی است و همچنین دولت صنعا هیچ قصدی برای هدف قرار دادن آنها ندارد. ارتش یمن بر تمایل و تعهد خود نسبت به ایمنی و سلامت آنها تاکید می‌کند.
العجری در پیامی به کشورهای اروپایی گفت: «اگر به منافع شما آسیبی وارد شود، آمریکا به آن اهمیتی نمی‌دهد زیرا بیشتر صادراتش از اقیانوس اطلس انجام می‌شود و در صورت همدستی‌تان با آمریکا در هرگونه تجاوز به یمن این منافع شماست که آسیب می‌بیند و هرگونه تشدید تنش اضافی راه‌حلی برای بحران نخواهد بود و مانع از حمایت یمن از فلسطین نخواهد شد.» وی در پایان گفت: «بنابراین به نفع همه است که به جای تشدید تنش و راه‌حل‌های نظامی که در دستیابی به اهداف متوهمانه آمریکا و اسرائیل شکست خورده، به سمت توقف تجاوزات علیه غزه قدم بردارند.»
آمریکایی‌ها در تدارک عملیات زمینی در یمن!
آن‌طور که ایسنا عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد آمریکا و انگلیس برای عملیات زمینی در یمن با مشارکت مزدوران آماده می‌شوند. «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، گفت: «حوادث و تحولات اخیر شکست آمریکا و انگلیس را در حمایت از رژیم صهیونیستی و پایان دادن به عملیات بزرگ و استراتژیک یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و ممانعت از عبور کشتی‌های حامی اسرائیل در دریای سرخ ثابت کرده است.»
وی افزود: «بعد از این شکست، آمریکا و انگلیس در حال تلاش برای کشاندن مزدورانی از سرتاسر جهان برای عملیات نظامی زمینی در یمن با مشارکت نیروهای وابسته به دولت دست‌نشانده عربستان و امارات در یمن هستند. دولت مزدوران و شورای موقت آن برای ایجاد مشکلات داخلی و دامن زدن به آن جهت تحرک نظامی با حمایت هوائی و دریایی آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند. دستیابی به هرگونه پیشرفت میدانی بخشی از قدرت از دست رفته آمریکا و انگلیس را به آنها بازمی‌گرداند و دستاوردی را برای آنها رقم می‌زند که می‌توانند آن را در رسانه‌ها تبلیغ کنند. اما تحرکات آمریکا و انگلیس هرگز موفق نخواهد شد و تمام توطئه‌های استعمارگرانه آنها شکست خواهد خورد.»
گذرگاه زمینی دبی- حیفا
با افزایش تنش در دریای سرخ در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل به غزه و حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن وایستادگی ارتش یمن برای حمله به کشتی‌های تجاری عازم اراضی اشغالی، خطرات مربوط به عبور از تنگه استراتژیک باب‌المندب که ۱۲درصد تجارت جهانی یا حدود یک‌تریلیون دلار در سال از طریق آن انجام می‌شود، در حال افزایش است. این مسئله تلاش شرکت‌های کشتیرانی برای استفاده از جایگزین‌هایی برای تنگه باب‌المندب از جمله گذرگاه زمینی دبی- حیفا که از امارات، عربستان سعودی و اردن به اراضی اشغالی می‌رود، تقویت کرده است. این گذرگاه به ویژه با توجه به فرآیند واردات و صادرات کالاهایی با ماندگاری کوتاه مانند محصولات غذایی تازه و همچنین مواد اولیه و محصولاتی که نیاز به تحویل سریع به مشتریان دارند، اهمیت زیادی برای تل‌آویو پیدا کرده است. بر اساس گزارشی که اخیرا توسط وبگاه والا منتشر شده است، عملیات عبور کامیون‌ها از بندر دبی به بندر تل‌آویو در حیفا از طریق دو شرکت کشتیرانی اسرائیلی «تراکنت» و اماراتی PureTrans انجام می‌شود. به گزارش والا، موفقیت در مراحل آزمایشی خط جدید حمل‌ونقل زمینی، از ادامه ورود ده‌ها کامیون از بنادر عربی به اراضی اشغالی، به ویژه پس از اعلام امضای توافقنامه همکاری ایجاد یک کریدور زمینی بین بنادر دبی و حیفا توسط 2 شرکت مذکور در ابتدای دسامبر گذشته حمایت کرد.
تحلیلگر صهیونیست: تاکتیک‌های حزب‌الله اسرائیل را گیج کرده
اما خبر از مقاومت لبنان آن‌که در حالی که نگرانی در محافل صهیونیستی درباره احتمال گسترش جنگ با مقاومت لبنان روزبه‌روز در حال افزایش است، «یوسی یوشه»، خبرنگار نظامی روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت، در مقاله‌ای تحلیلی به تاکتیک‌های پیچیده حزب‌الله در جنگ با ارتش اسرائیل اشاره کرده و نوشت، تهدید حزب‌الله لبنان، وضعیت منطقه الجلیل در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) را به‌هم‌ ریخته و الجلیل را از یک منطقه امن کوهستانی و خوش آب و هوا به یک منطقه نظامی پر از ‌تانک و نظامیان و افسران که هرکدام نظر متفاوتی درباره چگونگی برگرداندن زندگی به این منطقه دارند، تبدیل کرده است.
آن‌طور که تسنیم نوشته است، به گفته نویسنده این مقاله، ارتش اسرائیل نتوانسته انتقام کشته‌های خود را از حزب‌الله بگیرد و پاسخی که بیانگر عبور از خطوط قرمز باشد به این حزب نداد. این امر دلیلی دیگر بر فرسایش بازدارندگی اسرائیل به ویژه بعد از حمله حماس است. در این‌جا باید به تفاوت‌های گذشته و حال در تاکتیک‌های مورد استفاده ارتش اسرائیل به عنوان اقدامات پیشگیرانه در مرز با لبنان اشاره کنیم؛ جایی که امروز تاکتیک‌های حزب‌الله فرماندهی منطقه شمالی ارتش اسرائیل را گیج و سردرگم کرده است.
رسانه‌های عبری: تخریب موشک‌های حزب‌الله وحشتناک است
رسانه‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه با ابراز نگرانی درباره تشدید عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله ضد مواضع این رژیم در شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند که حزب‌الله اخیرا از موشک‌هایی با قدرت تخریب بسیار بالا استفاده می‌کند و این موشک‌ها زمانی که به زمین اصابت می‌کنند حفره‌های بسیار بزرگی به وجود می‌آورند. این رسانه‌ها گزارش دادند که حزب‌الله شلیک راکت‌های سنگین خود را از لبنان به سمت اماکن نظامی و شهرک‌ها در سراسر الجلیل تشدید کرده است.
رسانه‌های اسرائیلی: حزب‌الله جنگ روانی را تشدید کرده
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب‌الله جنگ رسانه‌ای و روانی را افزایش داده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که حزب‌الله لبنان سطح جنگ روانی علیه رژیم اشغالگر را همزمان با درگیری‌ها در مرزهای شمالی اراضی اشغالی تشدید کرده است.
خبرنگار امور نظامی شبکه کان رژیم صهیونیستی در این خصوص تصریح کرد: «در نخستین روزهای جنگ به طور اساسی حزب‌الله لبنان راکت و موشک‌های ضد زره شلیک می‌کرد اما اخیراً در جبهه شمالی تسلیحات جنگی با دقت بالا و نقطه‌زن وارد میدان جنگ شده است.»
خبر دیگر آن‌که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم خیلی زود در مرزهای شمالی با لبنان، جایی که نیروهای این رژیم هر روز با حزب‌الله تبادل آتش دارند، اقدام خواهد کرد. همچنین گالانت به سربازهایی که در نزدیکی مرزها با غزه مستقر هستند، اعلام کرد که به زودی از آنجا به شمال منتقل می‌شوند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه نیز گفت: سربازان ذخیره جهت آمادگی برای عملیات آتی، پایگاه‌های خود را ترک خواهند کرد. از طرف دیگر، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شایعه مطرح‌شده در یک روزنامه لبنانی مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی درخصوص نوار مرزی با سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.
روابط عمومی حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای انتشار خبری دروغین در روزنامه لبنانی نداءالوطن درخصوص مذاکرات غیرمستقیم بین لبنان و رژیم صهیونیستی در زمینه مرزهای زمینی را تکذیب کرد.
آمریکا: نیروهایمان از سوریه خارج نمی‌شوند
از عراق نیز خبر آن‌که معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: کشورش قصد ندارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند. همچنین یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی عملیات شناسایی هوائی در مناطق غرب الانبار عراق را گسترش داده‌اند.
آخرین رویدادها
* حزب‌الله لبنان بار دیگر در هفته‌های اخیر پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله خود قرار داد. این اقدام باعث اخلال سه‌ساعته در روند ترافیک هوائی بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی و مدیریت عملیات‌های هوائی این رژیم شد.
* ارتش یمن از ۱۹ نوامبر سال میلادی گذشته (28 آبان) ۳۶ حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده‌ است.
* وزیر دفاع یمن اعلام کرد که آمریکا و انگلیس باید قدرت تصمیم حاکمیتی یمن را درک کنند و این یمن است که به هیمنه آمریکا پایان می‌دهد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi