شناسه خبر : 108018
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حیرت گزارشگر بی‌بی‌سی از لو رفتن پایگاه آمریکایی برج ۲۲

فاش نیوز - گزارشگر بی‌بی‌سی عربی می‌گوید پایگاه آمریکایی برج ۲۲ در اردن قرار بود مخفی بماند اما از سوی گروههای مقاومت در منطقه شناسایی شد و هدف قرار گرفت.
وبسایت بی‌بی‌سی به قلم فراس کیلانی نوشت: قرار بر این بود که پایگاه نظامی موسوم به «برج۲۲» یک پایگاه مخفی و مستتر باشد. آمریکا و اردن تا پیش از حمله اخیر هیچ‌کدام اطلاعاتی درباره این پایگاه منتشر نکردند اما پس از حمله اخیر وزارت دفاع آمریکا برای اولین‌بار مجبور شد محل پایگاه و مشخصات آن را که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده بود فاش کند. در سال ۲۰۱۷ به من اجازه محدود و دور از انتظاری داده شد تا از آنجا دیدن کنم با این حال اکیدا به من گفتند که اجازه فیلمبرداری از داخل پایگاه را ندارم.
ما با هلیکوپتر از یک پایگاه نظامی اردن در امان به آنجا پرواز کردیم. وقتی سوار بر هلیکوپتر بودیم مشخص بود که این پایگاه در فاصله بسیار کمی از مرز سوریه قرار دارد کمی آن‌طرف‌تر هزاران چادر را دیدم که آواره‌های سوری فراری از تهدیدهای داعش در دل صحرا بر پا کرده بودند.
این پایگاه کوچک از هر طرف با دیوارهای مستحکم همراه با سیم‌خاردار و دوربین‌های مداربسته محافظت شده بود ارتش اردن هم در محافظت از این پایگاه تمامی تلاش خود را به کار بسته بود آن زمان من متوجه بعضی از پرسنل شدم که لباس غیرنظامی به تن داشتند. علاوه‌ بر آن تعدادی خودرو سبک سنگر دفاعی و دکل‌های مخابراتی هم به چشم می‌خورد.
در این منطقه از جمله اردوگاه موسوم به الرکبان گروه‌های شیعه و ارتش سوریه برای مبارزه با داعش با هم همکاری می‌کردند. جایی که خطر افراطیون جهادی هم هر لحظه شدیدتر می‌شد.
بی‌بی‌سی همچنین در گزارشی نوشته است: در حمله روز یکشنبه به پایگاه نظامی آمریکا موسوم به برج۲۲ دست‌کم ۳4 تن دیگر زخمی شدند.
هدف حمله شبه‌نظامیان پایگاه نظامی آمریکا موسوم به برج۲۲ بود که در شمال شرق اردن نزدیک مرز سوریه واقع شده است. یک مقام نظامی ایالات متحده به شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس‌نیوز گفت که پهپاد دشمن با پرواز در سطح بسیار پایین و با سرعت بسیار کم همزمان با بازگشت یک پهپاد آمریکایی به این پایگاه وارد شد به همین دلیل تجهیزات واکنش خودکار سامانه پدافند هوائی پایگاه خاموش شده بود تا پهپاد آمریکایی ساقط نشود در نتیجه علامت هشدار برای نیروهای مستقر در برج۲۲ که بنا به گزارش‌ها هنوز در خوابگاه بودند به صدا درنیامد.
به گفته سنتکام حدود ۳۵۰ نظامی آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi