شناسه خبر : 108205
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی که فرزند شهید اشک حاج قاسم را درآورد

فاش نیوز - همسر شهید مدافع حرم «سعید انصاری» می‌گوید: قرار بود بعد از همایشی که خانواده شهدای مدافع حرم حضور داشتند، دیداری با سردار سلیمانی داشته باشیم، وقتی نوبت ما رسید دخترم از حاج قاسم پرسید: «سردار! پیکر بابامون کی برمی‌گرده؟»

وقتی که فرزند شهید اشک حاج قاسم را درآورد

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، وقتی سردار سلیمانی در مجلس یا همایشی برای شهدا دعوت می‌شد، فرزندان شهدا دورش را می‌گرفتند و دوست داشتند یک عکس یادگاری با حاج قاسم بگیرند. گاهی هم حاج قاسم فرصت پیدا می‌کرد، پای صحبت خانواده شهدا و به خصوص فرزندان شهدا می‌نشست.

فاطمه جعفری همسر شهید مدافع حرم «سعید انصاری» است. او یکی از برنامه‌های دیدار خانواده شهدای مدافع حرم با شهید حاج قاسم سلیمانی را این گونه روایت می‌کند:

«طی یک مراسمی در سالن همایش نشسته بودیم و آقای شیرازی نماینده رهبری در سپاه قدس سخنرانی می‌کرد. از انتهای سالن صدای همهمه بلند شد. به انتهای سالن نگاه کردم و دیدم که سردار سلیمانی وارد شدند. وقتی حاج قاسم به ردیف اول رسید، همسران و فرزندان شهدا دورش جمع شدند و از سردار می‌خواستند تا با آنها عکس بگیرند. هر کسی در آنجا بود، با گوشی تلفن همراه از این صحنه‌ها عکس می‌گرفت. بچه‌های کم سن و سال شهدا در آغوش حاج قاسم نشسته بودند و بقیه بچه‌ها هم دوست داشتند در کنارشان باشند.

بعد از این برنامه قرار شد، هر یک از خانواده‌ها ۱۰ دقیقه با سردار دیدار داشته باشند. وقتی نوبت به ما رسید، حاج قاسم از حسین پرسید: پسر کدام شهید هستی؟ حسین گفت: پسر شهید سعید انصاری! سردار پرسید: چند سالته؟ حسین گفت: ۱۰ سالمه. سردار دوباره پیشانی حسین را بوسید و گفت: شهید سعید انصاری خیلی باهوش بود و شجاعت زیادی داشت. سپس حاج قاسم خطاب به حسین گفت: چقدر شبیه پدرت هستی؟ حسین لبخندی زد و کنار سردار نشست.


دیدار خانواده شهید انصاری با حاج قاسم

سردار خطاب به دخترم گفت: دخترم اسمت چیه؟ زینب خودش را معرفی کرد. بعد دخترم زینب از سردار پرسید: سردار! پیکر بابامون کی برمیگرده؟ اصلا پیکری داره؟ راستش را به ما بگویید. سردار در حالی که چشمانش پر از اشک بود، بغضش را فرو خورد و گفت: به شما قول می‌دهم که پیکر باباتون را هر طوری شده برگردونیم. زینب و حسین گفتند: سردار ما خیالمان راحت باشه که پیکر پدرمان برمی‌گرده؟ سردار در حالی که روی شانه حسین زد، گفت: حسین جان بعد از باباتون، تو مرد خانه‌تان هستی؛ خیالت راحت اگر خدا بخواهد به همین زودی‌ها پیکر باباتون برمی‌گرده. وقتی صحبت‌ها تمام شد، دلمان نمی‌آمد از سر میز سردار بلند شویم و خداحافظی کنیم؛ اما خلاف میل باطنی‌مان با سردار خداحافظی کردیم.»

شهید انصاری متولد دی ماه ۱۳۴۹ بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد. او دی ماه ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید ۴۰ ماه مفقود بود که بعد از این مدت به کشور بازگشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi