شناسه خبر : 108217
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معجزه شهید ۱۷ ساله پس از ۳۰ سال از شهادتش

فاش نیوز - شهید محمدعلی محمدرضایی تنها فرزند پسر خانواده‌ای با ۹ دختر بود که در عملیات نصر ۵ در سردشت به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۴۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲ - 06February 2024
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چه کسی می‌تواند منکر امداد‌های غیبی یا معجزه در دفاع مقدس باشد وقتی کلیت پیروزی ایران با آن عده و عده در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث خود نیز یک معجزه محسوب می‌شد مثل اتفاقی که برای شهید محمدعلی محمدرضایی افتاد.

معجزه محمدعلی ۱۷ ساله که با یک گلوله به شهادت رسید

شهید «محمدعلی محمدرضایی» متولد سال ۱۳۴۸ در شهر شال قزوین بود که با شروع جنگ تحمیلی با وجودی که سن زیادی نداشت برای دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه‌های دفاع مقدس رفت در حالی که تک فرزند ذکور خانواده بود و ۹ خواهر داشت. گردان امام رضای لشکر ۸ نجف اشرف را نیرو‌هایی از قزوین تشکیل می‌دادند که محمدعلی هم یکی از نیرو‌های این گردان بود که در عملیات نصر ۵ که در سردشت انجام شد به عنوان نیروی خط شکن حضور یافت.

او قبل از این عملیات در مصاحبه‌ای که با نیرو‌های گردان انجام شده مقابل دوربین حاضر شده و خود را معرفی می‌کند. 

شهید محمدرضایی در حالی که ۱۷ سال سن داشت تنها در یک عملیات یعنی همان عملیات نصر ۵ شرکت کرد، چرا که خانواده به او اجازه تنها یک بار حضور در جبهه را دادند و در همان عملیات بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید.

اما آنچه داستان این شهید را متفاوت می‎کند اتفاقی است که چند سال پیش در گلزار شهدای شهر شال و محل دفن این شهید اتفاق افتاد. حسین حافظی برادر خانم این شهید روایت می‌کند «بعد گذشت ۳۰ سال از شهادت این جوان، وقتی گلزار شهدای شهر شال را تعمیر می‌کردند، قبر این شهید ریزش می‌کند و هنگام تعمیر قبر متوجه می‌شوند بعد از این مدت پیکر شهید هنوز سالم است.»

هنگامی که راز سالم ماندن پیکر شهید را از پدر سوال می‌کنند او پاسخ می‌دهد که محمدعلی اهل تقوی و نمازشب بود و هر روز صبح پس از شهادتش پدر و همه ۹ خواهر به نیابت از او زیارت عاشورا می‌خوانند.

بعد از شهادت محمدعلی خداوند فرزند پسری در سن ۶۰ سالگی به خانواده محمدرضایی عطا می‌کند که نام او را محمدعلی می‌گذارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi