شناسه خبر : 108251
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک مسئول:

ایران در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی مقام اول غرب آسیا است

فاش نیوز - مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: تلاش متخصصان داخلی موجب شده تا ایران به‌عنوان کشور برتر غرب آسیا در زمینه تعمیرات این نیروگاه‌ها شناخته شود.

بر اساس گزارش شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، مسعود مرادی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار داشت: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.
وی به موفقیت متخصصان صنعت برق ایران در تعمیرات توربین‌های نیروگاهی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: در مدت ‌زمان فعالیت دولت سیزدهم ساخت داخل ۳۷ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها توسط این شرکت موجب جلوگیری از خروج 16 میلیون و 500 هزار یورو ارز از کشور شده است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی با اشاره به صادرات قطعات نیروگاهی به کشورهای منطقه، ادامه داد: کارکنان این شرکت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بر اساس دانش فنی ایرانی و بهره‌مندی از پارامترهای مهندسی مجدد موفق به ساخت بار اول پره‌های توربین ردیف ۲۹ و ۲۷ واحد ۳۱۵ مگاواتی بخار، پره‌های ردیف ۱۱ و ۱۲ واحد ۱۲۰ مگاواتی بخار، پره‌های ثابت و متحرک کورتیس واحد ۳۲۰ مگاواتی و دیسک کمپرسور کلاس F5 شده‌اند.
مرادی افزود: ساخت پره‌های توربین فریم F9 وساطت و عملیاتی‌کردن استاب شفت کلاس‌هایF9‌، F5 و ساخت بیش از ۳۰ نوع از این تجهیزات مهم و حساس از دیگر اقدام‌های صورت‌گرفته توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی در این بازه زمانی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: پایداری و تولید مستمر انرژی برق نیازمند رشد و پیشرفت همه‌جانبه و متوازن صنعت برق است و در این راستا رفع چالش‌های مهندسی، تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی، سرویس فنی و همچنین بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیزات با توجه ‌به کهولت و قدمت نیروگاه‌های کشور و تحریم‌های ظالمانه ضروری است که در دولت سیزدهم این مهم مورد توجه جدی قرار گرفته است. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi