شناسه خبر : 108275
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وداع با پنج شهید فاطمیون در حرم مطهر رضوی

فاش نیوز - مراسم وداع با پیکر پنج شهید والامقام مدافع حرم از لشکر فاطمیون همزمان با شام شهادت حضرت موسی بن جعفر (علیه‌السلام) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کد خبر: ۶۴۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ - 07February 2024
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم‌ وداع با پیکر پنج شهید والمقام مدافع حرم از لشکر فاطمیون که در حمله آمریکا به سوریه به شهادت رسیدند، شب گذشته در حرم‌ مطهر رضوی برگزار شد. 

این شهدا از گردان حضرت ابوالفضل (ع) در لشکر فاطمیون به نام‌های «سید علی حسینی» فرزند «سید امیر»، «سید علی حسینی» فرزند «سید محمدحسین»، «سید علی حسینی» فرزند «سید ابراهیم»، «سید حمزه علوی» و «محمد علی‌اکبری» بودند که مراسم داع با پیکر این شهدا در رواق امام خمینی (ره) همزمان با شام شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) برگزار شد.

وداع با پنج شهید فاطمیون در حرم مطهر رضوی+ فیلم و تصاویر

در بخشی از برنامه با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از نسبت به اقدامات تروریستی این دو رژیم جنایتکار نشان دادند. 

حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنران این مراسم نیز به جایگاه ویژه شهدای فاطمیون در دفاع از حرم حضرت زینب (س) پرداخت و با اشاره به مقام والای شهدای فاطمیون اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم از دشمنان اسلام به عنوان «لایَعقِلون» یعنی افرادی که داری فهم و شعور کمی هستند یاد می‌کند. 

وداع با پنج شهید فاطمیون در حرم مطهر رضوی+ فیلم و تصاویر

وی تصریح کرد: یکی از مصادق کم شعور بودند دشمنان ما جنایت آن‌ها در به شهادت رساندن این شهیدان مظلوم است چرا که این شهیدان، شهیدانِ بی مرز و جهادگرانی هستند و در راه اسلام قدم به جبهه جهاد و مقاومت گذاشته‌اند. این کارشناس دینی ابراز کرد: این شهدای بی مرز مقام و منزلت بسیار بالایی نزد پروردگار عالم دارند چرا که دور از وطن خود و برای دفاع از مردم مظلوم سرزمینی دیگر و برای دفاع از حریم پاک اهل بیت (ع) به شهادت رسیده‌اند. 

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: این شهدای والامقام شهیدانی هستند که فراتر از مفهوم وطن و سیاست بازی‌های عصر مدرن به شهادت رسیده‌اند به همین خاطر جایگاه والا و با عظمتی دارند و نام یاد آن‌ها برای دشمن بسیار هراس انگیز است. حجت‌الاسلام پناهیان اظهار کرد: سربازان بدون مرز در واقع مقدمه سازان حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) هستند و با پایداری خود دشمن را به ستوه خواهند آورد چرا که آن‌ها خود را یک سرباز بین‌المللی می‌دانند و تا پای جان برای مناطقی که موطن آن‌ها نیست جهاد و مبارزه می‌کنند. 

وداع با پنج شهید فاطمیون در حرم مطهر رضوی+ فیلم و تصاویر

وی اضافه کرد: این شهیدان گلگون کفن با شعار «کُلُنا عَباسُکَ یا زِینَب» قدم در جبهه مقاومت گذاشتند و با پایداری خود هیمنه هژمونی غرب را سرنگون خواهند کرد چرا که دفاع از مظلوم را تنها به وطن و سرزمین خود محدود نکردند. سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: شهدای مقاومت و شهدای بدون مرز پیش قراولان و بزرگترین نیروی‌های جهادی برای مبارزه علیه استکبار جهانی هستند. 

دکلمه خوانی «مهدی بهروزیان»، قرائت زیارت امین‌الله و نوحه سرایی با نوای ذاکر نام آشنای اهل بیت (ع) توسط حاج «میثم مطیعی» و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی، ذکر مصیبت و سینه‌زنی و قرائت دعای توسل با نوای ذاکر و مرثیه‌خوان اهل بیت (ع) حاج «قاسم پناهی» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم تشییع این شهدای والامقام ساعتامروز (چهارشنبه) از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی انجام خواهد شد و پس از این مراسم پیکر پاک شهدا برای انجام مراسم خاکسپاری به آرامستان بهشت رضا (ع) منتقل می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi